Pagina 5 van 9

Geplaatst: 08 jan 2010 11:02
door Exmantaa
Eén tip: Boor heel goed koelen, anders is ie in no-time gesmolten!!

Geplaatst: 08 jan 2010 11:16
door Dennizz
Exmantaa schreef:Eén tip: Boor heel goed koelen, anders is ie in no-time gesmolten!!
Tip twee:
Rustig boren bij staal!

Geplaatst: 08 jan 2010 11:24
door Smiley
Een boor of 3-4 ga ik er wel door heenjagen als ik vdk goed begrepen had toen we het erover hadden.
Hoe koel ik een handboor? Gewoon vaak tussentijds stoppen toch?

Geplaatst: 08 jan 2010 11:28
door Manta79
Ik vond de manier van Andre (dacht ik) wel een mooie. Een sleuf hakken in het midden en vanuit de zijkant met een beitel het materiaal van de kant drukken.

koelen ? met olie of buiten staan ! :D

achterclam verwijderen

Geplaatst: 08 jan 2010 11:31
door S. Gonzales
Volgens mij heeft AndreR het met een beitel gedaan en was daar vrij snel mee klaar. In het midden een gleuf hakken en de beide helften eruit breken. Klopt toch Andre?

Geplaatst: 08 jan 2010 11:54
door Smiley
Manta79 schreef:koelen ? met olie of buiten staan ! :D
Het wordt vanacht -15 in deze buurt, maar ik ga toch maar een beitel halen :wink:

Geplaatst: 08 jan 2010 11:58
door Manta79
Smiley schreef:
Manta79 schreef:koelen ? met olie of buiten staan ! :D
Het wordt vanacht -15 in deze buurt, maar ik ga toch maar een beitel halen :wink:
Een niet al te brede denk ik, 1cm breed, mooi voor de kracht en de ronding van de pijp.

Geplaatst: 08 jan 2010 15:55
door Exmantaa
Smiley schreef:Een boor of 3-4 ga ik er wel door heenjagen als ik vdk goed begrepen had toen we het erover hadden.
Hoe koel ik een handboor? Gewoon vaak tussentijds stoppen toch?
Je kunt echt snij-koelmiddel gaan gebruiken, maar dat boortje kan je straks toch weggooien dus gewoon een spuitflesje water erbij en niet te zuinig. Door het kat materiaal wordt het heel snel heet en een bende wordt het toch wel. :wink:
En niet te snel boren...

Geplaatst: 10 jan 2010 20:28
door Smiley
Beitel gehaald en het goedkoopste staalborensetje wat ik kon vinden, en aan de slag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik moet zeggen, een vreselijke klus :thumbdown:
Die beitel bracht me niet echt waar ik naartoe wilde, en heb de borenmethode maar gebruikt.

De boel weer vastschroeven, en maar eens aan het inlaatspruitstuk beginnen.
Dat zal ook wel weer lachen worden :roll:

Voor de liefhebbers weer een dummyguide:
http://www.auto-editie.nl/prive/clamrem ... jderen.doc

Geplaatst: 12 jan 2010 14:17
door Smiley
Dacht het uitlaatspruitstuk effe erin te hangen:
Afbeelding

Passen de onderste bouten er niet door (kromming vd pijpen te dicht bij de gaten)
Afbeelding

Andere bouten zoeken, of een deel van de cast wegslijpen?

(geen deutsche grundlichkeit deze keer :evil: )

edit; misschien de onderste 16 omwisselen voor 12/13?
Afbeelding

Geplaatst: 12 jan 2010 14:52
door Arno
Smiley schreef: Passen de onderste bouten er niet door (kromming vd pijpen te dicht bij de gaten)
Het zijn geen bouten ;)

Het zijn draad-einden die je in de kop moet draaien..

De moer moet je er eerst vanaf halen...

12 en 13 in het diagram laten zien zoals ze er uit moeten zien.

De moet een E8 dop gebruiken dacht ik uit m'n hoofd om op het draadeind te zetten en deze te fixeren om de moer te lossen en er af te krijgen.

De draadeinden niet al te vast/strak in de kop draaien, anders kan je het schroefdraad in het (veel zachtere) aluminium van de kop slopen.

Bye, Arno.

Geplaatst: 12 jan 2010 14:57
door Smiley
Ah, danke.
Ik ga wel nieuwe bestellen; alles zit vastgecorrodeerd.

Geplaatst: 12 jan 2010 17:59
door kzentekik_et
Smiley schreef: Afbeelding
Hey Smiley

Heb je dit uitlaatspruitstuk rechtstreeks van Dbilas Site besteld ?
(kan het nergens terugvinden)

Wat kost deze ?? Desnoods laat je het weten via PM.

Groeten

frederik

Geplaatst: 12 jan 2010 18:20
door martinb
kzentekik_et, stuur gewoon een mailtje naar mail@dbilas-dynamic.de
met de vraag wat zo'n uitlaat spruitstuk (Auspuffkrümmer) kost.

Ze laten nl niet alles zien op hun website. Terwijl ze echt veel hebben (gemaakt).

succes,
martin

Geplaatst: 12 jan 2010 19:30
door Smiley
En mocht dat niks worden, de piper is schijnbaar een stuk prettiger, omdat deze dbilas gegoten is, en net zo zwaar/ misschien zelf zwaarder is als het origineel.
(de piper is dat niet)

De duitsers hebben er ooit een inkoopaktie op gehouden, en toen zat ie op 270 ex shipping geloof ik.
De piper doet iets van 350.

Ik geloof dat 12esc een piper heeft.
http://www.piperexhausts.co.uk/exhausts ... 0c5guntab2