Geplaatst: 14 sep 2005 7:13
Fijne vakantie toegewenst van deze kant Marcel.
De Nederlandse Opel Speedster Club
http://www.speedsterclub.nl/forum/
pfffffffffff, wat een rust!Marcel schreef:Maar dit was de laatste nu gaan we echt op vakantie![]()
Doeiiiiiiiiiiiiiiiii
Wat ik heb gemerkt bij Arno z'n Elise is dat de veersterkte niet zoveel verschil maakt in comfort. De instelling van de demper is hier hoofd verantwoordelijk voor. Arno is overgestapt van de standaard door Nitron geleverde waardes naar stuggere. Het verschil was dat hij door de stuggere veren kan rijden met zachtere demper instellingen, wat naar mijn mening het comfort ten goede komt.Marcel schreef: kan iemand mij vertellen als ik er Nitrons onder gooi, wat precies het verschil is in rijcomfort, wordt hij echt als een plank of juist niet en juist wat comfortabeler tov de std dempers.
Markv jij schreef (standaard is 375 voor, 450 achter, ik heb nu 450 voor, 550 achter), waarom is dat en wat voor verschil zit daartussen, ook gekeken naar comfort bij dagelijks gebruik, nogmaals ik ben geen circuit rijder.
Fijne vakantie. (even rust)Marcel schreef:Tjaaaa.........Maik schreef:Ik heb nog niet veel ervaring met de Nitrons, maar bij mij komen ze er in oktober onder, maar wat ik ervaren heb met de speedster van Mark is dat het comfort (voor mij) nog best oke is. Hij heeft dan wel de hardere veren, maar met een zachte dempersetting is er voor mij prima mee te leven. Als ik jou was zou ik gewoon de standaard veren (375/450) nemen, dat setje maakt al dag en nacht verschil met de standaard veer/demper combi, en vooral voor jouw doeleinden denk ik prima. Ik zoek af en toe het circuit op en vind belangrijk dat hij minimale bodyroll heeft, dus ik neem ook de harde...
Wanneer?![]()
in ieder geval niet binnen twee weken, daarna geef ik geen garantieswil het gelijk doen met andere velgen
Gezien mijn gebruik is denk ik de 16"/17" combi niet nodig en kan ik net zo goed voor de looks gaan, 17"/18", samen met de Nitrons moet dat toch wel een heel mooi resultaat geven en een beter rijdende auto
Maar dit was de laatste nu gaan we echt op vakantie![]()
Doeiiiiiiiiiiiiiiiii
Er rijd nu tenminste geen langzame Speedster voor me in de Biesbosch (je kan daar zo moeilijk inhalen).jans schreef:Zeg HJ veveel je je nog nietnu die Marcel op vakantie is.
We missen hem wel erg hé
Misschien straks een welkomsboog zetten
Als ik zo je poetsers-achtergrond bekijk Marcel, denk ik dat het beter is dat je de eibachjes neemtMarcel schreef:Zo dan, klinkt inderdaad vermoeiend.......maar als het resultaat maar naar wens is, wat wil je nog meer![]()
Ik twijfel moet ik zeggen of ik de 2.2 zometeen weer met Eibachjes zal doen of de Nitrons.....het is toch wel veel geld.....maar als ik hoor hoe enthousiast iedereen isdenk ik dat het wel de Nitrons worden.
Al Velgen besteld Maik.......die horen er nu toch echt wel onder
Ja, goed dat je het zegt, was het bijna vergetenSteV6 schreef: ...
En Jan en Gert (en Hans) van Lotus A'dam voor al het harde werken.
Is niet mijn ervaring. Hij hoort gewoon even soepel te draaien en nog steeds goed te centreren. Mijn Elise stuurt belachelijk licht en is dat altijd blijven doen, ongeacht geo settings.Maik schreef: Mark/Arno, klopt het volgens jullie ook dat een speedster iets zwaarder moet gaan sturen als je meer uitspoor krijgt?