Let wel even op, nu Allen toch zo zit te zagen over veiligheid, dat je de juiste bevestiging voor je harnasses kiest: Wanneer je geen stoelen met gaten hebt (de onaangepaste standaard stoelen dus) dien je een vaste verbinding tussen de harnas en bar te hebben. Dit kan middels een verbinding met bouten of een de beugeltje aan de bar dat voorkomt dat de harnass over de bar naast je schouders glipt wanneer je het wrap around type hebt. Bij een frontaal ongeval bestaat de kans dat je er tussendoor zou shieten.Denthrax schreef:Bij deze zullen we de wishlist van 4-punt dan even aanpassen naar 6-punts![]()
Naar mijn zoektocht voor een harnessbar kwam ik uit bij deze van Hanger 111 en deze van Elise-shop. Zit er verschil op deze twee? Daar er toch een prijsverschil van om en bij de 50€ op zit.

Kies dus de bar en harnass combi die bij je stoelen past.
Schroth heeft een feature om het zojuist door Allen beschreven 'submarine' effect te reduceren: CLICKY
De 6 punts is idd waarschijnlijk veiliger en zou ik ook liever kiezen. Laat je met-de-tijd nog even weten waaraan je de kruis gordels bevestigd?
[/sarcasm]

De trackdaywagens zoals de 2-11 die Lotus leverd hebben volgens mij slechts een 4 punts. Wanneer je die goed aandoet, dus heupgordels eerst strak trekken, daarna de schoudergordels, dan voel je ook dat je niet schuift in je stoel (en hoef je jezelf niet vast te houden aan je stuur tijdens stevig bochtenwerk).
Proefzitten kan dit weekend bij Herman, euh.. in mijn auto dan.