allen schreef:Ja idd, als ik nog eens naar de tijden kijkt, stelt het allemaal niet zoveel voor. Vooral 100-200 vind ik alles behalve spannend.
Zal binnenkort eens kijken watvoor cijfers ik er uit kan krijgen. Eerst maar eens een 12 volg in zien te frutselen. Een hele opgave voor iemand met een diploma 'technisch imbeciel' op zak.
Die weg is wel alles behalve spannend
Heb je nog de gordels meegenomen bij vdk? Ik zag er vanmiddag nog maar 1 liggen ofzo?
Herman, het is echt heel erg mooi die meters in de filmpjes! Kan je je camera ook nog verstellen achter? Je ziet nu weinig omgeving. Ik denk dat het ook wel mooi is als je in het midden vanaf je auto filmt naar achteren. Zeker op het moment dat er auto`s achter je rijden!
Nee, ze gaan aan Caterham vragen of ze er eentje kunnen regelen met het snobbistische caterham plakaatje erop gestikt. Niet mijn idee, maar het zou eigenlijk wel mooi zijn.
Herman schreef:
Klus 4.
De CF deurtjes er in zien te krijgen. Grote klus (van Sten) omdat er intern nog wat bijgepruts moet worden voor slot enzo.
Vandaag de oude deurtjes er uit.... 18.3kg/stuk, da's inclusief de ALU balk, glas, slot, verf, rubbers, vuil, scharnier, binnenpaneel, spiegel, etc.... helemaal alles.
Wat wegen de nieuwe deurtjes? Er komt nu een stemmetje in m`n hoofd die zegt: lees dan even de vorige pagina
Herman schreef:Klus 10.
De charge-cooler-buffer-tank-verkleinen. Kan zeker een liter minder. Nog te doen. Temperatuur CC circuit loopt ver op tijdens trackdays, meteen ook naar kijken.
Een liter minder in 't tankje scheelt wel een kilo, maar is ook een liter minder koelcapaciteit Makkelijkste oplossing is misschien een sterkere waterpomp plaatsen
Rikster schreef:Een liter minder in 't tankje scheelt wel een kilo, maar is ook een liter minder koelcapaciteit
Buffer is wel wat kleiner, maar als de temperatuur omhoog (blijft) gaan geeft het aan dat de CC radiator in de neus waarschijnlijk van onvoldoende formaat is.
Warmte gaat er bij de warmtewisselaar op de motor wel in, maar hij raakt het blijkbaar niet snel genoeg kwijt aan de neus...
Truuk die Herman wellicht kan doen is om een oude airco radiator uit een Elise onder de gewone radiator te monteren en die voor de CC te gebruiken.
Volledig oppervlak en een groot koel-vermogen.
Misschien de hoofd-rad nog door zo'n triple-pass van Yvo vervangen en het zou allemaal lekker koel moeten blijven.
Truuk die Herman wellicht kan doen is om een oude airco radiator uit een Elise onder de gewone radiator te monteren en die voor de CC te gebruiken.
Ik vroeg me af hoe dat dan gaat passen, even voor mijn persoonlijke interesse..
Bij mijn Speedster liggen de kasten van de radiator bovenop 2 vlakke delen van de crashbox en aan de bovenzijde zit hij vastgeschroefd in de "shroud" (ik geloof dat die kap zo heet). Is de Elise radiator zo veel kleiner dat deze binnen de zijkanten van de crashbox valt en daarom onder de Speedster radiator gemonteerd kan worden ?