Pagina 48 van 94
Geplaatst: 20 sep 2009 11:04
door paul
Achterwielen staat nu inderdaad perfect, zoals het
hoort bij zo'n wagen
Top job Herman!
Groeten,
Paul.
Geplaatst: 20 sep 2009 11:08
door Herman
Deleted
Geplaatst: 03 nov 2009 21:30
door Herman
Deleted
Geplaatst: 03 nov 2009 21:36
door Gerard
Mooie plannen Herman.
Daarna ga je er gewoon een jaartje naar kijken.
Geplaatst: 03 nov 2009 21:53
door Smiley
Herman schreef:
Maar als dat gedaan is waarschijnlijk geen budget meer voor track-days 2010/2011
Of net als speedsterrent.nl Spexigerent.nl opzetten.
Leuk voor bruiloften en partijen. (zou alleen de turbodruk op zijn laagst zetten

)
Geplaatst: 04 nov 2009 9:03
door allen
Die trackdays komen wel goed Herman. Iets met bloed en kruipen.
Aan mijn kant wordt volgend jaar sowieso even rustig aan gedaan. Heb twee roadtrips in m'n hoofd die de nodige dagen in beslag nemen.
Geplaatst: 08 nov 2009 15:44
door Joy
Mooie plannen Herman. Alleen al de techniek is straks mooi om naar te kijken. Die Nitron coolducts

Geplaatst: 10 nov 2009 19:14
door Herman
Deleted
Geplaatst: 10 nov 2009 20:39
door Arno
Herman schreef:
• Nitron rear Race upright 1.8 kg
• Standard Lotus rear upright 2.9 kg
Ik had gehoopt op een besparing van 2kg per wiel. Dat gaan we niet halen, tenzijn ik ook voor de Dymag Carbon/Magnesium velgen kies, maar ja, de kosten lopen dan (helemaal) de pan uit

Dat is op zich niet zo vreemd.
De Speedster en S2 Elise stalen uprights waren een research project van 'The American Steel Institute' tezamen met Lotus Engineering, waarbij de toepassing door Lotus Cars een 'praktisch voorbeeld' van de nieuwe techniek is.
Ooit was de PDF van het onderzoeks rapport gewoon te downloaden, maar is helaas niet meer te vinden.
Er zijn bij de uprights een aantal nieuwe technieken in toegepast wat betreft ontwerp, sterkte-berekening en materiaal (aangepaste legering van het staal).
Uiteindelijk is de upright van de S2/Speedster ongeveer tussen het gewicht van de orginele alu S1 en stalen uprights in.
Dus iets zwaarder als de alu versies, maar lichter als de traditionelere S1 stalen (achter) uprights.
Groot deel van het uiteindelijke totaal gewicht zit natuurlijk ook in het lager/naaf pakket.
Bye, Arno.
Geplaatst: 10 nov 2009 20:58
door Arno
Ah.. Had 'm nog ergens staan
Leesvoer
Rapport PDF File
Bye, Arno.
Geplaatst: 10 nov 2009 21:20
door allen
Herman schreef:• Standard Lotus rear upright 2.9 kg
Ik had gehoopt op een besparing van 2kg per wiel. Dat gaan we niet halen, tenzijn ik ook voor de Dymag Carbon/Magnesium velgen kies, maar ja, de kosten lopen dan (helemaal) de pan uit

Morgen is het Sint Maarten, 5 december Sinterklaas en dan hebben we nog kerstmis. Een beetje braaf mannetje moet in die 3 gebeurtenissen toch wel Carbon Magnesium wielen kunnen regelen?

Geplaatst: 10 nov 2009 22:44
door sooike
allen schreef:
Morgen is het Sint Maarten, 5 december Sinterklaas en dan hebben we nog kerstmis. Een beetje braaf mannetje moet in die 3 gebeurtenissen toch wel Carbon Magnesium wielen kunnen regelen?

Bij ons in België heb je dan nog 28 december erbij.
Zou het helemaal goed komen.

Geplaatst: 11 nov 2009 8:42
door Herman
Deleted
Geplaatst: 11 nov 2009 10:20
door Elise
Herman schreef:• Standard Lotus front upright ??? kg Iemand enig idee wat deze wegen?
Ik heb er eentje van een Elise S1 voor je gewogen : 3,4 KG
(= Alu hub voorzijde, incl. lager en stalen flens)
Vraag me serieus af of je er wel verstandig aan doet om van je bestaande hubs af te stappen.
Je draagarmen zijn op maat gemaakt en die Nitron hubs zijn een 25mm verlaging, dus zou het zo kunnen zijn dat dat niet lekker gaat icm je draagarmen.
Verlagen is natuurlijk wel grappig, maar je moet natuurlijk wel de drempels over kunnen komen...
Geplaatst: 11 nov 2009 10:28
door Elise
Herman schreef:Toch wel jammer dat voor 30 pond besparing men weer naar staal is gegaan.
Hadden ze beter 30 pond meer uit kunnen geven en naar titanium overstappen (en dat geldt voor meer onderdelen).
Lotus mag dan de naam hebben voor het ontwikkelen van lightweight auto's, het zijn ook een stelletje kruideniers
