Verbouwing Speedster -> carbon GT3 Exige

Vragen over bekleding, velgen e.d.
rayz25

Bericht door rayz25 »

Veel vrienden van mij rijden met de gt30 en zitten rond een 450 pk met een honda civic blok volgens mij ook 2liter. Ja je kan wel een grote turbo nemen maar hetzelfde geldt voor de uitlaat en inlaat de luchtwegen moeten ook natuurlijk groeien. Zonder dat deze teveel weerstand geven.

Ik Reedt met mijn corsa turbo op 1.0 bar na alle leidingen en intake vergroot te hebben en intercooler kwam ik op een 1.2 bar uit dus inlaat traject is zkr belangrijk.
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Goed bezig Herman. Gelukkig kun jij je geld in aanpassingen ipv reparaties stoppen... :lol:
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Bijlagen
Constructie sml.jpg
Constructie sml.jpg (46.45 KiB) 3241 keer bekeken
Probleemgebied sml.jpg
Probleemgebied sml.jpg (59.04 KiB) 3241 keer bekeken
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Herman, heb je achter de moer van de aansluiting aan je crashbox wel een dikke grote ring (of staalplaatje) gedaan om de trekkracht daar wat te spreiden in het materiaal van je crashbox? Bij teveel kracht kan hij anders misschien eruit scheuren. Misschien handig om ook zo'n ring/plaatje aan de buitenkant te plaatsen, want zo te zien komt er ook moment op die verbinding te staan... Het zal er een beetje aan liggen hoeveel kracht er op die trekstang komt te staan, heb je een idee?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1524
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Ennuh.. Da's niet de crashbox maar onderdeel van de radiator surround/shroud en gemaakt van een vrij bros en 'flimsy' geperst materiaal. Is niet echt polyester oid.

Zou zeker Maik z'n advies over spreiden van de kracht met ringen of platen in de gaten houden, want dit spul trek je zo een bout uit/door en zoals je het beschrijft kan de splitter er best wel eens flink aan gaan sjorren..

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Bijlagen
Rechts sml.jpg
Rechts sml.jpg (65.04 KiB) 3210 keer bekeken
Materiaal sml.jpg
Materiaal sml.jpg (92.14 KiB) 3202 keer bekeken
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Bijlagen
Rechte splitter sml.jpg
Rechte splitter sml.jpg (66.3 KiB) 3191 keer bekeken
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Bijlagen
Klasen-3.jpg
Klasen-3.jpg (39.39 KiB) 3092 keer bekeken
Z20_asb.png
Z20_asb.png (76.23 KiB) 3094 keer bekeken
EDS DBilas.jpg
EDS DBilas.jpg (36.25 KiB) 3099 keer bekeken
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Nummer 3 zou ik vergeten, maar voor de eerste 2 kun je een levendige discussie lezen op de duitse opel fora:
http://www.c20let-forum.com/viewtopic.php?t=72806
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Bijlagen
Courtenay bochtje.jpg
Courtenay bochtje.jpg (23.65 KiB) 3013 keer bekeken
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

EDS en DBilas variant zijn gelijk en leveren niet de winst die de Klasen variant behaalt. Ja, de laatste levert onderin toeren (meer) in... maar het vermogen blijft met de toeren klimmen, waar met het EDS spruitstuk de kromme zijn maximale vermogen behaalt rond het zelfde toerental als met origineel en daarna vooral minder instort als voorheen. Klasen heeft hem ook ontwikkeld voor de grotere turbo's (GT2871 and up), waar die van EDS voor een aangepaste originele lader is bedacht. Ben wel benieuwd wat het resultaat gaan zijn :?:

Ik wacht nog even op de carbon versie van
Vmax... voor het strakke afgewerkte plaatje :wink:


Groet,
Rik

p.s. Bij wie laat je de nieuwe mapping doen...?
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Laatst gewijzigd door Herman op 01 okt 2010 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Herman'' Vmax is aan het overhuizen, maar misschien wist ja dat al.
Heb hem 6 weken geleden ook al een mail gestuurd. :roll: en niets van terug gehoord.
Plaats reactie