Verbouwing Speedster -> carbon GT3 Exige
Veel vrienden van mij rijden met de gt30 en zitten rond een 450 pk met een honda civic blok volgens mij ook 2liter. Ja je kan wel een grote turbo nemen maar hetzelfde geldt voor de uitlaat en inlaat de luchtwegen moeten ook natuurlijk groeien. Zonder dat deze teveel weerstand geven.
Ik Reedt met mijn corsa turbo op 1.0 bar na alle leidingen en intake vergroot te hebben en intercooler kwam ik op een 1.2 bar uit dus inlaat traject is zkr belangrijk.
Ik Reedt met mijn corsa turbo op 1.0 bar na alle leidingen en intake vergroot te hebben en intercooler kwam ik op een 1.2 bar uit dus inlaat traject is zkr belangrijk.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Herman, heb je achter de moer van de aansluiting aan je crashbox wel een dikke grote ring (of staalplaatje) gedaan om de trekkracht daar wat te spreiden in het materiaal van je crashbox? Bij teveel kracht kan hij anders misschien eruit scheuren. Misschien handig om ook zo'n ring/plaatje aan de buitenkant te plaatsen, want zo te zien komt er ook moment op die verbinding te staan... Het zal er een beetje aan liggen hoeveel kracht er op die trekstang komt te staan, heb je een idee?

- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Contacteer:
Ennuh.. Da's niet de crashbox maar onderdeel van de radiator surround/shroud en gemaakt van een vrij bros en 'flimsy' geperst materiaal. Is niet echt polyester oid.
Zou zeker Maik z'n advies over spreiden van de kracht met ringen of platen in de gaten houden, want dit spul trek je zo een bout uit/door en zoals je het beschrijft kan de splitter er best wel eens flink aan gaan sjorren..
Bye, Arno.
Zou zeker Maik z'n advies over spreiden van de kracht met ringen of platen in de gaten houden, want dit spul trek je zo een bout uit/door en zoals je het beschrijft kan de splitter er best wel eens flink aan gaan sjorren..
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Nummer 3 zou ik vergeten, maar voor de eerste 2 kun je een levendige discussie lezen op de duitse opel fora:
http://www.c20let-forum.com/viewtopic.php?t=72806
http://www.c20let-forum.com/viewtopic.php?t=72806
EDS en DBilas variant zijn gelijk en leveren niet de winst die de Klasen variant behaalt. Ja, de laatste levert onderin toeren (meer) in... maar het vermogen blijft met de toeren klimmen, waar met het EDS spruitstuk de kromme zijn maximale vermogen behaalt rond het zelfde toerental als met origineel en daarna vooral minder instort als voorheen. Klasen heeft hem ook ontwikkeld voor de grotere turbo's (GT2871 and up), waar die van EDS voor een aangepaste originele lader is bedacht. Ben wel benieuwd wat het resultaat gaan zijn 
Ik wacht nog even op de carbon versie van Vmax... voor het strakke afgewerkte plaatje
Groet,
Rik
p.s. Bij wie laat je de nieuwe mapping doen...?

Ik wacht nog even op de carbon versie van Vmax... voor het strakke afgewerkte plaatje

Groet,
Rik
p.s. Bij wie laat je de nieuwe mapping doen...?