Pagina 50 van 94

Geplaatst: 20 sep 2010 13:26
door rayz25
Veel vrienden van mij rijden met de gt30 en zitten rond een 450 pk met een honda civic blok volgens mij ook 2liter. Ja je kan wel een grote turbo nemen maar hetzelfde geldt voor de uitlaat en inlaat de luchtwegen moeten ook natuurlijk groeien. Zonder dat deze teveel weerstand geven.

Ik Reedt met mijn corsa turbo op 1.0 bar na alle leidingen en intake vergroot te hebben en intercooler kwam ik op een 1.2 bar uit dus inlaat traject is zkr belangrijk.

Geplaatst: 20 sep 2010 19:31
door Herman
Deleted

Geplaatst: 20 sep 2010 20:46
door allen
Goed bezig Herman. Gelukkig kun jij je geld in aanpassingen ipv reparaties stoppen... :lol:

Geplaatst: 22 sep 2010 6:05
door Herman
Deleted

Geplaatst: 22 sep 2010 12:09
door Herman
Deleted

Geplaatst: 22 sep 2010 14:31
door Maik
Herman, heb je achter de moer van de aansluiting aan je crashbox wel een dikke grote ring (of staalplaatje) gedaan om de trekkracht daar wat te spreiden in het materiaal van je crashbox? Bij teveel kracht kan hij anders misschien eruit scheuren. Misschien handig om ook zo'n ring/plaatje aan de buitenkant te plaatsen, want zo te zien komt er ook moment op die verbinding te staan... Het zal er een beetje aan liggen hoeveel kracht er op die trekstang komt te staan, heb je een idee?

Geplaatst: 22 sep 2010 16:05
door Arno
Ennuh.. Da's niet de crashbox maar onderdeel van de radiator surround/shroud en gemaakt van een vrij bros en 'flimsy' geperst materiaal. Is niet echt polyester oid.

Zou zeker Maik z'n advies over spreiden van de kracht met ringen of platen in de gaten houden, want dit spul trek je zo een bout uit/door en zoals je het beschrijft kan de splitter er best wel eens flink aan gaan sjorren..

Bye, Arno.

Geplaatst: 22 sep 2010 18:07
door Herman
Deleted

Geplaatst: 22 sep 2010 18:51
door Herman
Deleted

Geplaatst: 29 sep 2010 18:35
door Herman
Deleted

Geplaatst: 29 sep 2010 22:07
door Exmantaa
Nummer 3 zou ik vergeten, maar voor de eerste 2 kun je een levendige discussie lezen op de duitse opel fora:
http://www.c20let-forum.com/viewtopic.php?t=72806

Geplaatst: 30 sep 2010 20:24
door Herman
Deleted

Geplaatst: 01 okt 2010 9:42
door Rikster
EDS en DBilas variant zijn gelijk en leveren niet de winst die de Klasen variant behaalt. Ja, de laatste levert onderin toeren (meer) in... maar het vermogen blijft met de toeren klimmen, waar met het EDS spruitstuk de kromme zijn maximale vermogen behaalt rond het zelfde toerental als met origineel en daarna vooral minder instort als voorheen. Klasen heeft hem ook ontwikkeld voor de grotere turbo's (GT2871 and up), waar die van EDS voor een aangepaste originele lader is bedacht. Ben wel benieuwd wat het resultaat gaan zijn :?:

Ik wacht nog even op de carbon versie van
Vmax... voor het strakke afgewerkte plaatje :wink:


Groet,
Rik

p.s. Bij wie laat je de nieuwe mapping doen...?

Geplaatst: 01 okt 2010 12:32
door Herman
Deleted

Geplaatst: 01 okt 2010 12:47
door jans
Herman'' Vmax is aan het overhuizen, maar misschien wist ja dat al.
Heb hem 6 weken geleden ook al een mail gestuurd. :roll: en niets van terug gehoord.