Pagina 6 van 19
Geplaatst: 12 sep 2007 20:48
door Maik
Dat klopt wel ongeveer ja, maar 1 aanname die je doet klopt niet helemaal, maar dat leg ik je nog weleens uit als ik even bij je kom wegen

Geplaatst: 12 sep 2007 21:14
door stevenflappy
Geplaatst: 12 sep 2007 22:31
door Exmantaa
Heeft allemaal te maken met de kracht-"vectoren" tijdens het remmen...
Simpel gezegd duwt de rem-wrijvingskracht ter hoogte van het wegdek tegen de band. De massakracht (F=mxa) van de afremmende auto zit echter ter hoogte van het zwaartepunt, en het hoogteverschil tussen die twee geeft een moment waardoor de auto voorover wil duiken. Dit moment wordt tijdens het remmen gecompenseerd door meer kracht op de voorwielen.
Geplaatst: 16 sep 2007 6:55
door Piet
Bij mij is al een aantal keren de remvloeistof vervangen (Oosterhout) door allerlei oorzaken. Wat mij altijd opviel is dat de rempedaal in begin altijd een beetje sponsig aanvoelt. Dit verdween altijd na verloop van tijd.
Geplaatst: 13 nov 2007 20:47
door Herman
Deleted
Geplaatst: 15 nov 2007 8:45
door YvoTuk
euhm... alleen om even in de groep te gooien...
We hebben binnenkort 295 AP schijven voor de Speedster.
Prijzen zijn nog niet definitief bekend.
De schijven komen gemonteerd (aluminium hart) en worden inclusief spacers voor de remklauwen geleverd.
Door de grotere diameter krijg je meer 'moment' vanaf je schijven.
Als een soort service doen we dan ook schijven met een alu hart voor de achterkant, maar dat is op zich niet noodzakelijk.
Geplaatst: 15 nov 2007 10:11
door Gerard
Afhankelijk van de prijs heb ik wel interesse.
Geplaatst: 15 nov 2007 11:33
door Piet
Ik zoek nog een verbetering voor de juiste prijs.
Geplaatst: 15 nov 2007 13:59
door SteV6
Hé Yvo,
Dat ga ik even in de gaten houden!
SteV6
Geplaatst: 15 nov 2007 18:53
door Speerke
Zeer interessant
Wat is de diameter van de originele schijven oftewel hoeveel zijn deze groter

Geplaatst: 15 nov 2007 19:01
door Herman
Deleted
Geplaatst: 15 nov 2007 21:00
door Dominique
YvoTuk schreef:We hebben binnenkort 295 AP schijven voor de Speedster.
Prijzen zijn nog niet definitief bekend.
De schijven komen gemonteerd (aluminium hart) en worden inclusief spacers voor de remklauwen geleverd.
Door de grotere diameter krijg je meer 'moment' vanaf je schijven.
"295" zal waarschijnlijk duiden op diameter. dus groter dan 288.
"spacers' heb je nodig om de radiaal gemonteerde klauwen verder van het center van de schijf te monteren, zodat de grotere schijf past.
@ Ivo, als 295 de buitendiameter is: 7 mm diameter verschil betekend 3,5 mm langere 'arm' als ik van de buitendiameter uitga. Dit is 2,4% verlenging. . . Dat lijkt my niet een wereld van verschil gaan uitmaken.
Zelf rij ik met 2-delige 288mm vervangingsschijven, en weet nu wel wat slechts een ander type staal voor je remvertraging kan betekenen

Geplaatst: 15 nov 2007 21:42
door Maarten
Yvo,
Ik ben benieuwd naar de prijzen.
Geplaatst: 15 nov 2007 21:53
door SteV6
Maarten schreef:Yvo,
Ik ben benieuwd naar de prijzen.
Anders ik wel, want in Duitsland zijn ook "upgrades" te koop met behoud van de originele klauwen. Maar dan 308 mm ipv 295 mm doorsnede.
We wachten rustig af. Het winterseizoen is toch op komst
SteV6
Geplaatst: 16 nov 2007 8:06
door Maik
Ik ben ook benieuwd naar de prijs. Maar omdat het AP is en tweedelige schijven moeten de mensen hier denk ik niet hopen op een "koopje".