Pagina 6 van 19
					
				
				Geplaatst: 12 sep 2007 20:48
				door Maik
				Dat klopt wel ongeveer ja, maar 1 aanname die je doet klopt niet helemaal, maar dat leg ik je nog weleens uit als ik even bij je kom wegen  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 12 sep 2007 21:14
				door stevenflappy
				
			 
			
					
				
				Geplaatst: 12 sep 2007 22:31
				door Exmantaa
				Heeft allemaal te maken met de kracht-"vectoren" tijdens het remmen...
Simpel gezegd duwt de rem-wrijvingskracht ter hoogte van het wegdek tegen de band. De massakracht (F=mxa) van de afremmende auto zit echter ter hoogte van  het zwaartepunt, en het hoogteverschil tussen die twee geeft een moment waardoor de auto voorover wil duiken. Dit moment wordt tijdens het remmen gecompenseerd door meer kracht op de voorwielen.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 16 sep 2007 6:55
				door Piet
				Bij mij is al een aantal keren de remvloeistof vervangen (Oosterhout) door allerlei oorzaken. Wat mij altijd opviel is dat de rempedaal in begin altijd een beetje sponsig aanvoelt. Dit verdween altijd na verloop van tijd.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 13 nov 2007 20:47
				door Herman
				Deleted
			 
			
					
				
				Geplaatst: 15 nov 2007 8:45
				door YvoTuk
				euhm... alleen om even in de groep te gooien...
We hebben binnenkort 295 AP schijven voor de Speedster. 
Prijzen zijn nog niet definitief bekend.
De schijven komen gemonteerd (aluminium hart) en worden inclusief spacers voor de remklauwen geleverd.
Door de grotere diameter krijg je meer 'moment' vanaf je schijven.
Als een soort service doen we dan ook schijven met een alu hart voor de achterkant, maar dat is op zich niet noodzakelijk.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 15 nov 2007 10:11
				door Gerard
				Afhankelijk van de prijs heb ik wel interesse.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 15 nov 2007 11:33
				door Piet
				Ik zoek nog een verbetering voor de juiste prijs.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 15 nov 2007 13:59
				door SteV6
				Hé Yvo,
Dat ga ik even in de gaten houden!
SteV6
			 
			
					
				
				Geplaatst: 15 nov 2007 18:53
				door Speerke
				Zeer interessant 
 
Wat is de diameter van de originele schijven oftewel hoeveel zijn deze groter 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 15 nov 2007 19:01
				door Herman
				Deleted
			 
			
					
				
				Geplaatst: 15 nov 2007 21:00
				door Dominique
				YvoTuk schreef:We hebben binnenkort 295 AP schijven voor de Speedster. 
Prijzen zijn nog niet definitief bekend.
De schijven komen gemonteerd (aluminium hart) en worden inclusief spacers voor de remklauwen geleverd.
Door de grotere diameter krijg je meer 'moment' vanaf je schijven. 
"295" zal waarschijnlijk duiden op diameter. dus groter dan 288.
"spacers' heb je nodig om de radiaal gemonteerde klauwen verder van het center van de schijf te monteren, zodat de grotere schijf past.
@ Ivo, als 295 de buitendiameter is: 7 mm diameter verschil betekend 3,5 mm  langere 'arm' als ik van de buitendiameter uitga.   Dit is 2,4% verlenging. . .  Dat lijkt my niet een wereld van verschil gaan uitmaken.  
 
Zelf rij ik met 2-delige 288mm vervangingsschijven, en weet nu wel wat slechts een ander type staal voor je remvertraging kan betekenen  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 15 nov 2007 21:42
				door Maarten
				Yvo,
Ik ben benieuwd naar de prijzen.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 15 nov 2007 21:53
				door SteV6
				Maarten schreef:Yvo,
Ik ben benieuwd naar de prijzen.
Anders ik wel, want in Duitsland zijn ook "upgrades" te koop met behoud van de originele klauwen. Maar dan 308 mm ipv 295 mm doorsnede.
We wachten rustig af. Het winterseizoen is toch op komst  
 
SteV6
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 16 nov 2007 8:06
				door Maik
				Ik ben ook benieuwd naar de prijs. Maar omdat het AP is en tweedelige schijven moeten de mensen hier denk ik niet hopen op een "koopje".