Pagina 6 van 13
Geplaatst: 28 jun 2007 11:19
door Maik
Ik hoop dat hij snel weer de weg op kan Rik! En ook wat je nieuwe 1/4 mijl tijd gaat doen

Geplaatst: 17 jul 2007 15:44
door Rikster
Geplaatst: 17 jul 2007 18:14
door Maik
Redelijk goed nieuws, top!

Geplaatst: 17 jul 2007 19:28
door Herman
Deleted
Geplaatst: 17 jul 2007 19:29
door Herman
Deleted
Geplaatst: 18 jul 2007 6:52
door Rikster
Vermageringskuurtje: Gel-accu en afneembaarstuurtje (minus alles wat bij de airbag hoort), zal maximaal zo'n 9kg schelen.
Andere remmen zijn de 2-delige schijven uit de groepsaankoop en Pagid RS14 blokken. Kan er niet meer van maken momenteel, ga binnenkort samenwonen
.
Geplaatst: 18 jul 2007 15:40
door Rikster
Vandaag na lang wachten eindelijk een update van Drenth... de rechtevertanding voor de F23 hoef ik niet voor eind van dit jaar te verwachten
Door enorme vertragingen van de productie door verschillende redenen kunnen ze nog even geen tijd vrij maken voor mijn project, mede omdat het om een eenmalig project gaat en dus niet rendabel is (of de kosten voor mij zijn enorm). Echter was er goed nieuws... Momenteel is Drenth bezig een order binnen te halen voor meerdere F23 bakken (o.a. voor deze auto... klik) en als deze order door gaat kan een aparte set voor mijn bak te gelijker tijd geproduceerd worden wat enorm in de kosten scheelt
...maar hopen dus dat de originele F23 het lang genoeg volhoudt
Geplaatst: 18 jul 2007 16:08
door Gerard
km stand blijft wel lekker laag zo!
Geplaatst: 18 jul 2007 20:23
door Herman
Deleted
Geplaatst: 18 jul 2007 23:25
door Rotax
Beetje lui, maar wat is ook alweer het voordeel van rechte vertanding? Dacht dat de krachten te groot werden, maar die Astra GTC heeft slechts 190 PK. Koppel is wel wat hoger, maar ook niet echt extreem...
Geplaatst: 19 jul 2007 5:55
door Rikster
@ Herman: Half augustus komt Drenth weer op het net, zal hem dan vragen wat de kosten zijn als er twee worden afgenomen...
@ Rotax: Zwakste schakel in de standaard bak is de synchronisatie, met rechtevertanding/klauwengeschakeld ben je hier vanaf. Inwendig is de rechtevertanding zoals Drenth hem maakt zeker sterk genoeg, zwakste schakel wordt dan het bakhuis en of dat het houdt
Heb echter nog nooit een bakhuis uit elkaar zien klappen...
Andere voordelen zijn dat de verhoudingen van de overbrenging worden afgestemd op de Speedster en zijn huidige vermogensopbouw en dat de aandrijfverliezen kleiner zijn t.o.v. schuinevertanding
Geplaatst: 19 jul 2007 6:07
door jans
De bak uit de GT kan ruim 100 nm meer aan dan de F23 bak.
volgens mij moet 500 nm dan ook geen probleem zijn.
Geplaatst: 19 jul 2007 6:08
door Maik
Wat ben je van plan te gaan wijzigen in je bakverhoudingen Rik? Welke versnellingen langer of korter?
Geplaatst: 19 jul 2007 7:13
door Rikster
De M32 kan inderdaad meer hebben op papier, heb de bak echter gevoelt in de nieuwe OPC en vind hem bij meer toeren zwaar en traag schakelen... m.a.w. heb ook in die synchronisatie geen vertrouwen. Daarnaast moet e.e.a. worden aangepast voor die bak in de Speedster past en is de bak nog korter geschakeld dan de F23SRT.
De verhoudingen die ik zoek zijn: ~2.4, 1.75, 1.28, 0.93, 0.68 bij een eindvertraging van 3.63. Vooral de eerste versnelling dus een stuk langer
p.s. De verhoudingen van de 3e, 4e en 5e versnelling zijn dan idd bijna gelijk aan die van de M32WR in de diesel variant...
Geplaatst: 19 jul 2007 7:33
door jans
Rik'' merk weinig tot geen verschil in de overbrengingen, alleen de 5 é versnelling

bij 140 op de teller nog maar 2700 toeren.