Pagina 6 van 12

Geplaatst: 03 aug 2008 12:54
door Rallye
Haha, ik ken het gevoel.
Prettige vakantie en we zijn natuurlijk heel benieuwd naar je verhaal! ;)

Geplaatst: 08 aug 2008 20:09
door the-duke
Nou.. De verbouwing zit erop..

Ik heb mijn Speedster maandagochtend om 9 uur afgeleverd en kon hem donderdag tussen de middag weeral meenemen.
Ik zat vlakbij in een hotelletje, dus kon een paar keer gaan kijken, waar ze gelukkig helemaal geen problemen mee hadden.
Wat me als eerste opviel was de professionele uitstraling, kantoor en werkplek zien er piekfijn uit. Ze maken ook alles zelf (hebben draai- en freesbanken, watersnijders etc.), behalve het gietwerk, waarvoor zij samenwerken met 2 aluminiumgieterijen en 1 ijzergieterij, die alles in hun mallen gieten.
Ik heb trouwens ook ontdekt waar de naam Dbilas vandaan komt, de familienaam is Bilas en de vader/grondlegger heet Dimitri.. Deze is dus ook nog gewoon mooi bezig in de werkplaats met het lasapparaat, bescheiden/normale/hardwerkende mensen, absoluut geen patsers is de indruk die ik heb gekregen. Ze werken ook gewoon rustig en beheerst.
Ik heb op het laatste moment nog 2 extra dingen gedaan, een extra (lucht)oliekoeler naast de bestaande warmtewisselaar zodat ook bij eventueel zwaar circuitgebruik de olie voldoende koel blijft en een uitlaat van Dbilas zelf (zij gebruikten ook wel eens Bastuck vroeger), omdat deze nog makkelijker de turbo laat opspinnen en ten opzichte van de Opel Cup uitlaat een pk of 8 extra zou geven met deze combi. Ook zit er een pop-off valve op en hebben ze de motor mount inserts voor me gemonteerd, maar dat was ik al van plan.
Het resultaat is 259 pk bij 6195 RPM en 320 nm koppel bij 5140 RPM (gemeten met 32 graden buitentemperatuur, gecorrigeerd naar DIN 70020) en max. RPM is op 7300 RPM gezet. Als ik mijn grafiek gescand heb, zal ik hem nog wel eens plaatsen.
Volgens mij is alles netjes gedaan, ik zie er niks geks aan in ieder geval, maar het ligt wel vol allemaal ;)
Dan... het rijden.. Ik heb het naar huis nog een beetje rustig aan gedaan, want het was heel warm, druk, later regen en ik had er een lange dag opzitten en wilde er nog wat langer van genieten dan 1 dag van ca 500 km..
Als je gas geeft en loslaat, blaast ie bij een handjevol toeren al af, dus de turbo doet al mooi snel wat mee, maar ik heb nog geen turbodrukmeter, dus weet nog niet zeker vanaf welk toerental ie volle boost geeft.
De laatste paar km even echt aan de tand gevoeld, eerst in de 5-de versnelling en later ook 4 en 3. Nou, ik kan je zeggen, daar wordt je blij van! Het is echt een geweld achterin, pakt op als een gek en maakt oergeluiden, van het grommend fluiten als je vol op het gas zit, tot een soort "blaffen" als je je gas weer een stukje dichtdoet, tot volaan sissen als je van het gas gaat. Ik heb geen radio meer nodig. De neus gaat voor mijn gevoel ook wel een centimeter of 10 omhoog tijdens het accelereren, prachtig! Dit is echt dezelfde auto niet meer..

The-Duke..

en nog een paar fotootjes voor de liefhebbers volgen later..

Geplaatst: 08 aug 2008 20:16
door stevenflappy
8) :jump:

Geplaatst: 08 aug 2008 20:24
door allen
Ook mooi rondgeleid dus? Heerlijk om hun hele productielijn te zien. 8)
Imho absoluut niet te vergelijken met de gemiddelde tuner. Hoe bevalt je t-shirt nu?
:twisted:

Wil het overigens wel een keertje zien bij jou.

Geplaatst: 08 aug 2008 20:25
door the-duke
een paar fotootjes

Geplaatst: 08 aug 2008 20:29
door the-duke
en nog een paar

Geplaatst: 08 aug 2008 20:30
door the-duke
en nog een paar

Geplaatst: 08 aug 2008 20:30
door the-duke
en de laatste

Geplaatst: 08 aug 2008 20:40
door Piet
Ik weet in ieder geval wat jij gaat doen dit weekend. :thumbup:

Geplaatst: 09 aug 2008 7:10
door Maik
Dat zijn mooie waardes zeg. Het max. koppel wel wat hoog in toeren voor een turbo, maar dat zegt niet zoveel, hij zal nog best wat koppel bij lagere toeren hebben? Hoeveel Nm heeft hij bv bij 2000tpm?
Ziet er netjes uit allemaal, veel plezier met je nieuwe bom :)

Geplaatst: 09 aug 2008 9:00
door Herman
Deleted

Geplaatst: 09 aug 2008 9:25
door markv
Ziet er netjes uit! Tijdje terug ook de installatie bij Peter bekeken, vind het erg netjes gedaan. Enige puntje wat ik zelf had is dat ze een beter hitteschild hadden kunnen zetten bij de wand naar de kofferbak. Ik gok dat die wel HEEEL erg heet gaat worden.

Hoe is het gevoel met het on-boost komen van de turbo? Is het heel erg merkbaar of gaat dat subtiel? Ben erg benieuwd hoeveel boost ze draaien met deze setup.

Mark

Geplaatst: 09 aug 2008 13:25
door Edjes
Ziet er zeer fraai uit en de specs klinken fantastisch.

Mag ik vragen wat je hiervoor ongeveer kwijt was?
(evt per PB?)

Heb je ook nog Klasen overwogen en zo ja wat was het beslissende argument voor Dbilas?

Ik moet toch ergens dat vakantiegeld aan uitgeven :P

(ohnee, net terug van vakantie)

Geplaatst: 09 aug 2008 16:15
door Maik
Edjeraketje, dit is wel een 2.2 NA die is omgebouwd naar een 2.2turbo... dat wist je wel toch? 8)

Geplaatst: 09 aug 2008 16:37
door Edjes
Maik schreef:Edjeraketje, dit is wel een 2.2 NA die is omgebouwd naar een 2.2turbo... dat wist je wel toch? 8)
Er zijn er maar weinig die edjeraketje mogen zeggen hoor.

*kruipt onder een steen en gaat zich schamen* :oops: