10 vragen die ik heb betreffende de circuitverzekering :
Punt 1.)
In afwijking van de polisvoorwaarden is gebruik van het voertuig op circuits in Europa toegestaan, mits er geen sprake is van onderlinge competitie(races);
Vraag 1).
In punt 2 wordt expliciet een uitzondering gemaakt voor zg. sprint- en slalomwedstrijden. Bij dit soort wedstrijden staat tijdwaarneming centraal.
Indien het gebruik op circuits geen zg. sprint- en slalomwedstrijd betreft, maar er wel sprake is van tijdwaarneming (b.v. registratie rondetijden), wordt dit dan door Fortis aangemerkt als zijnde Competitief?
Punt 2).
Gebruik voor zg. sprint- en slalomwedstrijden, waarbij bestuurders om beurten een ronde op het circuit afleggen is toegestaan;
Vraag 2a).
Vallen sprintwedstrijden waarbij 2 auto's gelijktijdig naast elkaar (ieder op haar eigen afzonderlijke wegdek) starten (zg. Dragraces) onder de dekking?
Vraag 2b).
Wordt met om beurten bedoelt dat er slechts 1 auto per keer op het circuit aanwezig mag zijn?
(zo ja, dan is Wimedo uitgesloten, daar op die baan om de 20 seconden gestart wordt)
Vraag 2c).
Dient de organisatie van een zg. sprint- en slalomwedstrijden zich te conformeren aan de zg. Lotus-on-Track regels?
Punt 3).
Bij gebruik tijdens circuitdagen dient de organisatie zich te conformeren aan de zg. Lotus-on-Track regels;
Vraag 3a).
Wat wordt er precies verstaan onder de Lotus-on-Track regels en waar kan men deze vinden.
Op de webpagina
http://www.lotus-on-track.com/faq.html worden enkele regels genoemd, zijn dit de door Fortis bedoelde Lotus-on-Track regels?
Zo ja, hoe dient er dan gehandeld als de regels op zich niet eenduidig zijn?
b.v. het verschil tussen "advise that you wear helmets" terwijl er later staat "Helmets are compulsory for all people intending to drive or passenger".
Eerst wordt er gespoken over het adviseren (advise) van het dragen van een helm, terwijl er later staat dat ze verplicht (compulsory) zijn!
Vraag 3b).
1 - Geldt deze Lotus-on-Track regel confirmatie ook voor een organisator van bekwaamheidsoefeningen?
2 - Geldt deze Lotus-on-Track regel confirmatie ook voor een organisator van slipoefeningen?
3 - Geldt deze Lotus-on-Track regel confirmatie ook voor een organisator van trainingen?
4 - Geldt deze Lotus-on-Track regel confirmatie ook voor een organisator van vrijrijden?
5 - Geldt deze Lotus-on-Track regel confirmatie ook voor een organisator van oefeningen voor het behalen van een race licentie?
6 - Geldt deze Lotus-on-Track regel confirmatie ook voor een organisator van ritten voor goede doelen?
Vraag 3c).
1 - Op welke wijze (mondeling, schriftelijk, email, website, opname regels in voorwaarden etc.) dient een organisatie zich te conformeren aan de Lotus-on-Track regels?
2 - Zijn er voorwaarden aan wie deze confirmatie mag afgeven (b.v. bestuur, voorzitter of kan worden volstaan met de persoon die b.v. de rijdersbriefing geeft)?
3 - Wanneer (voor aanvang evenement, tijdens evenement of na afloop in geval van schade) dient deze confirmatie afgegeven te worden?
Vraag 3d).
In hoeverre is het voor een organisatie toegestaan af te wijken van de Lotus-on-Track regels?
Vraag 3e).
In hoeverre geven wijzigingen van de Lotus-on-Track regels beperkingen aan de dekking door Fortis?
Punt 4).
Circuitdagen zijn niet competitief;
Inhalen mag uitsluitend aan de zijde zoals aangegeven in de briefing;
Inhalen mag uitsluitend op rechte stukken;
Deelname uitsluitend na deelname aan de rijdersbriefing.
Vraag 4).
Is het toegestaan dat er in de rijdersbriefing instructies worden gegeven die tegenstrijdig zijn aan de Lotus-on-Track regels?
Bijvoorbeeld rechts inhalen in plaats van Links.
Vraag 5).
Welke eisen stelt Fortis aan de organisatie met betrekking tot het naleven van de Lotus-on-Track regels?
Vraag 6).
Indien er een schade aan een Fortis verzekeringsnemer ontstaat doordat een andere bestuurder zich niet heeft gehouden aan de Lotus-on-Track regels / organisatie / rijdersbriefing, is deze schade door Fortis gedekt?
Vraag 7a).
Zijn inzittenden op basis van deze circuitverzekering verzekerd of geldt de verzekering alleen voor de bestuurder?
Zo nee, biedt een eventuele aanvullende inzittendenverzekering wel dekking tijdens circuitgebruik?
Vraag 7b).
Zijn er eisen voor wat betreft veiligheidskleding / dragen van een helm?
Vraag 8 ).
Een casco verzekering voor de openbare weg geeft ook dekking in geval van schade door een technisch mankement, bijvoorbeeld brandschade als gevolg van het lekken van olie op een hete uitlaat.
Indien zich een dergelijke schade voordoet op een circuit, is dit dan gedekt?
Zo ja, gelden ook hiervoor dat ze organisatie zo wie zo aan de Lotus-on-Track regels moet voldoen?
Vraag 9).
Is schade aan circuit en eventuele gevolgschade gedekt?
Vraag 10).
De Nordschleife wordt aangemerkt als een openbare (tol)weg.
In de polisvoorwaarden wordt geen enkele weg expliciet uitgesloten, op basis waarvan stelt Fortis dat ook daar de Lotus-on-Track regels van toepassing zijn?