Pagina 6 van 8

Geplaatst: 05 jul 2009 5:40
door Dennizz
SteV6 schreef:Dennizz,

Hoe meet jij die 100-0? Het valt mij op dat je zelfs met een A(S?)4 en een Subaru zeer matige resultaten meet. Was het nat?

Ik haal nu met de Speedster met "gemak" rond de 38 meter. Mijn Leon noteert ook elke keer 36 tot 38 meter. Die gegevens log ik door net iets boven de 100 km/h te rijden en dan de rempedaaldruk snel en progressief op te bouwen tegen het ABS aan (geleerd van rallyrijder Chris Vlaar). Als je in 1 knal vol op je rempedaal gaat staan en daardoor meteen in het ABS trapt, dan verlies je kostbare meters.


Stephan
Nee was mooi weer of beter gezegd stikheet :lol: Audi S4 klinkt ook wel bekend ja! Volgens mij had hij het over een 2.7 liter. Nouja, dat vraag ik nog wel even na! Beide auto`s waren iig 4 wiel aangedreven! Mijn auto kennis is niet zo groot :wink:

We beginnen met remmen bij de 115 a 120 km/h! Beide hadden geen ABS of in ieder geval niet eentje die werkt. De audi had wel yellow stuff onder ze auto zitten, maar was er niet tevreden over. Dingen stonden ook in "brand" en in de schijven zaten al haarscheurtjes. Bij de 4de meting zaten we op 60 meter :oops: De audi kan dus wel veel beter met goed materiaal.

De gt heeft ook rally blokken en schijven en daar had ik ook veel meer van verwacht. Maar veel "jongeren" gaat het meer om het tunen dan het werkelijk rijgedrag. Remweg testen doen ze dus werkelijk nooit.

De manier hoe jij remt gebruik ik ook. Eerst druk opbouwen in de vering en de band en dan doorknijpen. Als je meteen vol remt heeft de band nog weinig druk op het asfalt en blokkeert die supersnel.

De subaru heeft 4 x T1R 205 erop liggen. Misschien heeft het soort asfalt ook veel invloed. Persoonlijk denk ik dat de box niet goed werkt, aangezien de acceleraties ook zo traag zijn :lol: Realiteit is gewoon hard :wink:

Ik zou hem eigenlijk eens op m`n motor willen hebben. Ik heb alleen geen sigaretten aansluiting... Met de motor weet ik tenminste dat ik niet traag ben.

Ik wacht nu even op regen om wat nieuwe test te doen. Misschien lukt het vandaag nog als ik naar lelystad ga. Even bij m`n vriendin kijken die vandaag over het politie circuit blaast.

@Ralph
34,9 meter inclusief ontwijking en nat wegdek? :shock:
Mijn eerste reactie is: daar geloof ik geen bal van :? Op het forum hier is het nog nooit iemand gelukt binnen de 36 meter in een rechte lijn met goed weer met aangepaste remmerij.
Anderzijds, kan jij natuurlijk een super standaard speedy hebben en mega talent hebben. Dus ik ben jaloers :D Nu snel even meten met zo`n mooie box om mij helemaal te overtuigen.

Geplaatst: 05 jul 2009 14:43
door Ralph
Denizz, mijn Speedy is qua remmerij compleet standaard (vorige eigenaar had er wel nieuwe "lotusblokjes" op gezet :?: :?: :?: ). Het is op bij ANWB testterrein (vorig jaar november) gemeten. Standaard velgen met Bridgestone Potenza's, voor heel nieuw, achter ietsjes langer gebruikt... Overigens is bijna 35 meter gaan rare afstand om van 100 naar 0 te geraken... (Tip: www.zeperfs.com kan je van bijna iedere auto alle cijfers opzoeken, data daar komt van tests door car magazines is dus geen fabrieksdata)

Zou graag zodra de compressor erin zit met die performance box acceleratie en vertraging willen meten :!: :wink: v/d Kooij gaat weer voor me bellen waar hij blijft dus hopelijk kan hij snel geplaatst worden...

Geplaatst: 05 jul 2009 14:49
door allen
Als je je remafstand geteld hebt doormiddel van de paaltjes daar en inclusief de uitwijkactie welke dus ook meters zijn, maar dan even opzij sturend, vrees ik dat je nog wel teleurgesteld zult raken met de performancebox in de auto. :wink:

Geplaatst: 16 jul 2009 19:58
door Dennizz
Dennizz schreef:Ik geef het op :?
Vanavond bandenspanning op 1,65 en 1,75 gezet en met 10 liter in de tank gemeten.
0-100 in precies 7,0 seconden.
0-60 in 3,1 seconden. Ik heb dus 2 tiende gewonnen met wegtrekken en in m`n totaaltijd. Remmen wederom een aantal keer in 40 meter.

Ik kan echt niet sneller schakelen en de koppeling laten schieten voor mij gevoel.... Ik leg me er maar bij neer, dat de motor beter bij mij past :lol: Die seconden ga ik echt niet halen..... Misschien maar eens mee rijden met een echte speedy rijder :wink:

Eerdaags regen en dan komt het belangrijkste meet moment :D
:toot: Dennizz, die onder de 7 seconden heeft gehaald :lol:
Wederom erg mooi zomer weer. Bandenspanning nu op 1.7 en 2.0 bar gezet. 24 liter in de tank en cabrio met ramen open ipv het dichte dak.

0-100 in 6,7 seconden
30-50 in 1,1 seconden
50-70 in 1,1 seconden

Meerdere keren onder de 7 seconden gehaald. Het geheim is de bandenspanning, die moet gewoon hard staan! Van de week eens op 2,5 bar proberen :wink: Dan ook met dak erop en ramen dicht...

0-60 tijd weet ik niet meer, maar heb eigenlijk zonder slip weggereden deze keren en ook net niet met opschakelen gespind.

Remweg werd wel iets langer en zo`n 43 meter, met lagere bandenspanning toch regelmatig 41 meter gehaald. Het is dus kiezen tussen remmen en gas geven 8)

Geplaatst: 16 jul 2009 21:47
door SteV6
Dennizz, ik heb 1.6 bar (koud gemeten) in de 235/40R17 zitten :bag:


SteV6

Geplaatst: 17 jul 2009 14:21
door Dennizz
SteV6 schreef:Dennizz, ik heb 1.6 bar (koud gemeten) in de 235/40R17 zitten :bag:


SteV6
Die van jouw is gewoon super snel. Pomp er maar even 2,5 bar in en je zit onder de 5,9 seconden :lol:

Cabrio met ramen open, moet toch ook meer weerstand geven als met soft-top?

Geplaatst: 17 jul 2009 17:46
door SteV6
Die weerstand krijg je pas last van boven de 140-160 km/h.

Helaas heb ik hier in de wijde omgeving geen weg die lang genoeg is zonder zijwegen en/of uitritten om helemaal naar de 200 km/h door te trekken EN af te remmen. Daarvoor heb je toch zo'n 1500 meter nodig

Die 2.5 bar ga ik een keertje proberen 8) Nitrons ook even helemaal naar 20 van hard draaien helpt misschien ook nog 0,05 seconden ...


Stephan

Geplaatst: 11 okt 2009 17:07
door Maik
Nou, in het kader van het 0-100 (wat is sneller) draadje, heb ik vanmiddag ook maar eens de performance box in die kuip van mij gehangen en geprobeerd wat sprintjes te trekken...
Uiteindelijk heb ik maar 1 keer een goede 0-100 kunnen maken :lol:
Het verkeer hier in de Randstad is echt schandalig druk, vooral met het weer van vandaag :( , dat was namelijk nat :wink: Vandaar dat de andere 3 metingen geen zin hadden, wielspin in 1 en 2 ohne ende...
De 1ste meting was echter op een bijna droog stukje, wat resulteerde in flink wat wielspin in de eerste, maar met toch nog wel redelijk wat versnelling wat ik voelde, maar het kan beter...

Resultaten met de setup: 2.4 inlaat, Tullett uitlaat (2.5inch, 100cells kat, 4-1 uitlaatspruitstuk) en Speerke map (ongeveer 200pk).
Wagengewicht leeg moet ongeveer 820kg zijn (incl. softtop), en er zat 29 liter peut in de tank (ongeveer 25kg). Ikzelf weeg ongeveer 90kg.
Bandendruk achter 1.6bat, voor 1.5bar.

0-10km/u 0.4s
0-20km/u 0.8s
0-30km/u 1.2s
0-40km/u 1.6s
0-50km/u 2.0s
0-60km/u 2.9s
0-70km/u 3.5s
0-80km/u 4.2s
0-90km/u 4.9s
0-100km/u 5.7s

Ik heb nog even gespiekt wat Stephan heeft gereden op een 0-60km/u en dat was een 2.7s. Ik heb dus minimaal 0.2s daar verspild. Even simpel geredeneerd zou ik dus onder een 5.5 moeten kunnen komen.
Wie weet binnenkort nog eens een keer proberen, maar dan zal ik mij proberen te richten op een 100-200km/u, want dat vind ik interessanter :wink:

Geplaatst: 11 okt 2009 18:39
door SteV6
Geef nou maar toe dat jij niet kan sprinten Maik ...

Het is dat ik heel krap in de tijd zit, want ik zou heel graag een keertje meerijden in jouw Tomaat om te kijken of de kuur ook iets is voor Kermit.

Wat we wel kunnen concluderen is dat je minimaal 1.0 seconden gewonnen hebt ten opzichte van onze allereerste sprintmeeting met Jans in de omgeving van Nijverdal (Luttenbergring) jaren geleden.

SteV6

Geplaatst: 11 okt 2009 18:52
door Maik
Ik heb ooit met de volledig standaard (motorisch dan) speedster een 6.1s gereden. Dus het is nog geen hele seconde :wink:
Wel grappig om te zien in het andere topic dat Alain ooit met zijn standaard turbo ook een 5.7s gereden had. Bij mij zou het een 5.4s kunnen worden. Met ook ongeveer 200pk zou dat te verklaren moeten zijn door het flink wat lagere gewicht van mijn speedster. Ik weeg zelf alleen denk ik weer 2x zoveel als Alain zelf :roll: hij is een soort van Vlaamse uitvoering van Allen zeg maar (vergelijkt ook de namen nog eens: :shock: ) :lol:

Geplaatst: 12 okt 2009 7:18
door Ruben
Maik schreef:Wie weet binnenkort nog eens een keer proberen, maar dan zal ik mij proberen te richten op een 100-200km/u, want dat vind ik interessanter :wink:
Huh, heb jij er een BMW naast?! :shock: :lol:

Geplaatst: 12 okt 2009 8:12
door Maik
Hij haalt echt wel minimaal 201km/u hoor! :evil: :wink:

Geplaatst: 12 okt 2009 10:40
door Ruben
Maik schreef:Hij haalt echt wel minimaal 201km/u hoor! :evil: :wink:
Ik doelde meer op een BMW rijders mentaliteit :wink: :)

Geplaatst: 12 okt 2009 16:13
door SteV6
Die mentaliteit blijft gelukkig op DF hangen en steekt niet over naar dit forumpje ;)

Zelf heb ik nog geen meting tot 200 km/h kunnen doen met de Speedster. Domweg te weinig lengte van "mijn strip". Tot 160-180 is hier in de omgeving met standaard vermogen het hoogst haalbare.

0-160 overigens in 16.12 sec


SteV6

Geplaatst: 12 okt 2009 17:40
door Dennizz
SteV6 schreef:Die mentaliteit blijft gelukkig op DF hangen en steekt niet over naar dit forumpje ;)

Zelf heb ik nog geen meting tot 200 km/h kunnen doen met de Speedster. Domweg te weinig lengte van "mijn strip". Tot 160-180 is hier in de omgeving met standaard vermogen het hoogst haalbare.

0-160 overigens in 16.12 sec


SteV6
Dat is weer een stukje sneller dan van de zomer :) De 0-160 heb ik ook alleen heb ik daar 17,4 seconden staan. Heb jij nog wat meer tussen getallen? 100-160 bijvoorbeeld.
0-060 3.5
0-100 7.4
0-140 13.2
0-160 17.4
0-200 34.6
(dit was trouwens wel een slechte start. 6.7 heb ik ook al gehad naar de 100)