Pagina 6 van 9
Geplaatst: 12 jan 2010 20:19
door Smiley
Geplaatst: 13 jan 2010 8:12
door Arno
Gewoon even bij de bouwmarkt langs (Praxis of zo), die hebben ze zo liggen.
Neem even zo'n draadeind mee en je kan even passen.
Bye, Arno.
Geplaatst: 13 jan 2010 8:46
door Smiley
Gisteravond geprobeerd, maar hadden ze niet.
Zal er nog wat andere proberen vanavond.
Geplaatst: 18 jan 2010 20:16
door Smiley
torx bouten setje gevonden in een andere bouwmarkt.
Nieuwe opel bouten eindelijk binnen:

Voor de geintereseerden, 10 stuks, 11 euri totaal. Viel me niet tegen deze keer.
Van de week eindelijk de boel weer eens dichtschroeven, en aan het inlaatstuk beginnen.
En toen kwam op een duits forum ineens de kers op de taart tevoorschijn, net over de grens:

Een tikje korter dan de jimsan, magoe die wordt niet meer gemaakt, dus dat moet ik achter me laten.
Ik ben tevreden voor nu

Geplaatst: 18 jan 2010 20:50
door Manta79
Kijk dat zijn nou weer normale prijzen voor dat spul, maar jouw kers op de taart is erg mooi !! wouw mooi ding.
Geplaatst: 18 jan 2010 20:58
door aKra
Ziet er inderdaad erg lekker uit...

Re: achterclam verwijderen
Geplaatst: 19 jan 2010 12:21
door André R
S. Gonzales schreef:Volgens mij heeft AndreR het met een beitel gedaan en was daar vrij snel mee klaar. In het midden een gleuf hakken en de beide helften eruit breken. Klopt toch Andre?
Sorry, lees dit topic nu pas!
Yup, gewoon met een bijtel een sleuf dwars over maken. Kostte me een minuutje of 10.
Geplaatst: 19 jan 2010 12:27
door Smiley
Ik zal iets te voorzichtig geweest zijn bij het uitbreken denk ik.
Een goede bankschroef en grof geweld kan veel tijd schelen.
Geplaatst: 19 jan 2010 12:36
door André R
Mooi diffuser man!
Nog even een tip over het (de)monteren van de passagiersstoel;
Ik heb een platte ring ratel gebruikt met daarin een imbus bitje. Je kan nog weinig slag maken, maar het gaat redelijk.
Makkelijke oplossing om in een klein hoekje te sleutelen. Als je veel sleutelt sowieso een aanrader die platte ringratels.
Even gefotosoept voor het idee:
Geplaatst: 19 jan 2010 12:40
door André R
Smiley schreef:Ik zal iets te voorzichtig geweest zijn bij het uitbreken denk ik.
Een goede bankschroef en grof geweld kan veel tijd schelen.
Idd, een grote bankschroef en een oude bijtel die kapot mag. Tussentijds af en toe flink scherp slijpen. Niet meteen recht naar beneden slaan, anders loopt hij vast, maar schuin beginnen en steeds meer weghalen. Dus niet de bijtel klem erin slaan, maar echt een smalle sleuf wegbeitelen.
Anyways, je hebt em eruit!

Geplaatst: 19 jan 2010 18:46
door kzentekik_et
Smiley schreef:
Aahnn
Jij bet dus degene die me NET voor was
proficiat..
Zal er VET onder staan

Geplaatst: 19 jan 2010 20:45
door Smiley
kzentekik_et schreef:
Aahnn
Jij bent dus degene die me NET voor was
Voordeel van thuiswerken en regelmatig dat forum open hebben
Ging ook met de hardtop perfect.
Ze zijn gewoon te koop hoor, alleen iets meer schokken:
http://www.vx-performance.de/catalog/pr ... 8a6ksnvf13
Geplaatst: 19 jan 2010 20:56
door Smiley
Nou, hij zit erin, en het motortje bromt weer.

Voor die omcirkelde bout heb je echt een kleine moersleutel 13 nodig en zit je effe te prutsen.
De draadeinden gaan eruit/in met een torx E7 bit.

Het hitteschild moest op het omcirkelde stuk flink verbogen worden om over de dbilas te passen.
Bij het starten wat lichte rook tussen de motor en het uitlaatstuk, maar das het inbranden van de nieuwe pakking hoop ik.
Morgenavond aan de 2.4 beginnen.
Geplaatst: 19 jan 2010 21:56
door Dennizz
Alvast veel succes

Ik vind het wel leuk om je zo bezig te zien. Eigenlijk gewoon jaloers

Geplaatst: 19 jan 2010 22:07
door Smiley
Precat uitboren kan met alleen de diffuser eraf dennis.
En als je de handleiding goed doorlees, en alle gereedschap in huis hebt, kan die achterclam er in een paar uurtjes op en af.
Weekendje kwaad maken, en je kunt veel bereiken.
Ik doe het alleen in een slakketempo omdat ik steeds materiaal, kennis en bevestiging voor van alles nodig heb.