Pagina 6 van 7
Re: eindelijk pk's
Geplaatst: 16 aug 2013 16:52
door speedokus
mooi gedaan.

Re: eindelijk pk's
Geplaatst: 14 sep 2013 11:13
door ilmung
Heeft er iemand weet van de fundamentele verschillen tussen de verschillende tuning mogelijkheden (stage 2) naar type en leverancier ivm compressors op de inlaat ,
* de koppel-toerentalcurve
* de voor en nadelen
* dewelke minder opvallen voor de keuring
* prijskaartje
* betrouwbaarheid (onderhoudskosten ??)
* andere ...
Ik denk aan : sc gm , dblias , rotrex , enz.....
Geert
Re: eindelijk pk's
Geplaatst: 14 sep 2013 12:33
door Smiley
ilmung schreef:Heeft er iemand weet van de fundamentele verschillen tussen de verschillende tuning mogelijkheden (stage 2) naar type en leverancier ivm compressors op de inlaat ,
* de koppel-toerentalcurve
Van SC's staan er diverse dyno sheets op de site. Van turbo ombouw heb ik er nog geen gezien.
* de voor en nadelen
Voordeel SC is regulier verloop, nadeel is duidelijk zichtbaar. Voordeel turbo is gruwelijke douw in je rug. Nadeel is dat dit maar tussen 3 en 5k rpm gebeurd.
* dewelke minder opvallen voor de keuring
Het minste valt die van speerke op. Dat is een laag geplaatste rotrex.
* prijskaartje
Alles door een tuner laten doen is 6k en hoger, onafhankelijk welke techniek je kiest. (exmantaa bouwd de SC ook particulier in voor andere prijzen. Even contacteren voor hoeveel)
* betrouwbaarheid (onderhoudskosten ??)
Als je max rond de 250pk blijft, heeft de praktijk zich bewezen dat het erg betrouwbaar is. Extra onderhoudskosten zijn er niet
* andere ...
Ik denk aan : sc gm , dblias , rotrex , enz.....
Geert
Dbilas turboconversie:
dbilas turbo 260pk/350nm = 5800 euro
http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Tur ... ::289.html
dbilas turbo 300pk/400nm = 7100 euro
http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Tur ... ::290.html
Motorruimte:
Lotus vd Kooij NL (0ngeveer 6000 euro) of exmantaa (prijs bij hem navragen) M62 supercharger
Resultaat is rond de 250pk en rond de 300nm.
Van de rotrex setup heb ik geen afbeeldingen.
Is vergelijkbaar met de turbo (luchtpijp naar rechts) ombouw, maar dan zonder die extra zilveren pijpen.
Re: eindelijk pk's
Geplaatst: 16 sep 2013 8:35
door koen theys
Heeft er hier iemand ervaring met de Turbo-Light versie van Dbilas?
Koen
Re: eindelijk pk's
Geplaatst: 16 sep 2013 17:22
door Smiley
215pk op de standaard injectoren.
.....knap.
Re: eindelijk pk's
Geplaatst: 24 sep 2013 11:05
door tibby
Light versie+andere injectoren+2.4 inlaat+speerkes map+turbo einddemper= ongeveer 300 pk
prijzen voor ombouwen
viewtopic.php?f=8&t=4728
grtz
Re: eindelijk pk's
Geplaatst: 25 sep 2013 6:15
door Co'tje
Smiley schreef:
Lotus vd Kooij NL (0ngeveer 6000 euro) of exmantaa (prijs bij hem navragen) M62 supercharger
Resultaat is rond de 250pk en rond de 300nm
Vergeet de mooie Saab/Harrop ombouw niet:
2.0L blok
Nokkenassen
Harrop
3inck uitlaatsysteem
Speerke remap
Naar verwachting rond de 360 PK en 400nm(?) kopplen
Re: eindelijk pk's
Geplaatst: 25 sep 2013 6:38
door Smiley
Co'tje schreef:Vergeet de mooie Saab/Harrop ombouw niet:
2.0L blok
Nokkenassen
Harrop
3inck uitlaatsysteem
Speerke remap
Naar verwachting rond de 360 PK en 400nm(?) kopplen
Dat is vanaf scratch zo'n 8k aan materiaal, en daar komt de arbeid nog bij.
Wanneer ga je beginnen co? Topic update gewenst

Re: eindelijk pk's
Geplaatst: 25 sep 2013 21:22
door Co'tje
Smiley schreef:
Wanneer ga je beginnen co? Topic update gewenst

Eerst nieuwe cilinderbussen en zuigers monteren en de boel netjes inrijden.
Als dat allemaal is gelukt gaat de Harrop er op. Hopelijk eind april klaar voor een vermogensmeting.

Re: eindelijk pk's
Geplaatst: 26 sep 2013 16:47
door ilmung
Forum leden ,
Misschien domme vraag ,maar mij is het nog niet zo duidelijk :kan je een 2.2 speedster ombouwen naar een turbo versie en wat zijn de voor en of nadelen tov een ombouw naar SC ttz naar
* prijs
* prestaties
* kost
* betrouwheid
mvg
Geert
Re: eindelijk pk's
Geplaatst: 26 sep 2013 17:37
door S. Gonzales
ilmung schreef:Forum leden ,
Misschien domme vraag ,maar mij is het nog niet zo duidelijk :kan je een 2.2 speedster ombouwen naar een turbo versie en wat zijn de voor en of nadelen tov een ombouw naar SC ttz naar
* prijs
* prestaties
* kost
* betrouwheid
mvg
Geert
Hahaha.....die Geert

Re: eindelijk pk's
Geplaatst: 26 sep 2013 18:36
door ilmung
Ik was mijn aan een dergelijke reactie verwacht
Maar het blijft een dure ingreep en ik speel op zeker ,zelfs kom ik als wat belachelijk over .
Infeite, ik verwacht van iemand een antwoord dat ik maar niet krijg en daarmee kunnen mijn vraagtekens opgelost zijn ,hopelijk lees die dit ook

Re: eindelijk pk's
Geplaatst: 26 sep 2013 18:45
door Smiley
Je krijgt geen antwoord omdat je teveel vragen door elkaar stelt.
Zolang je onder het breekpunt van de onderdelen blijft (tot 250pk), is alles even betrouwbaar.
Jij moet voor jezelf uitmaken of je een turbo of een SC prettiger vindt rijden, en hoever je het risico met de keuring wilt nemen qua zichtbaarheid.
Oh ja, het rotrex systeem van speerke:
viewtopic.php?t=5107
Re: eindelijk pk's
Geplaatst: 27 sep 2013 6:09
door stefan
ik probeer het even in gewone mensentaal.
een compressor of sc genoemd heeft de eigenschap over een langeretyd..of lees rustiger op te bouwen..dus als je gas geeft blijft hij linair op bouwen
een turbo..ik probeer het heel simpel uit te leggen..die gaat op een gegeven moment zijn volle druk bereiken.uiteraard is die druk begrensd of hij blijft gaan
stel je bent het niet echt gewoon en bij het uitgaan van een bocht verwacht je het net niet. en weg is zijn gat
dat is nu heel simpel proberen wat tekst en uitleg te geven maar er zijn nog voor en nadelen uiteraard
wellicht heb je hier ook niet zo veel aan maar ik kon proberen he..veel sukses met de ombouw

Re: eindelijk pk's
Geplaatst: 27 sep 2013 13:29
door ilmung
Smiley en Stefan ,bedankt voor de antwoorden .
Heb hierbij nog wat interessante literatuur gevonden idv .
http://www.simplystance.com/nl/handleid ... -turbo[url][/url]
Is Speerke ook iemand die voor derden een ombouw doet ?