maar weet nog niet welke de 86 mm of de oversised dat is voor als het blok volledig uiteen is
Doe vooral geen oversized, zeer slechte ervaring mee. De bussen zijn daar niet voor gemaakt, te dun.
Kies dan voor nieuwe cilinderbussen en standaard zuigers als de cilinderwand er niet meer netjes uitziet.
Exmantaa schreef:Slepers en hydro adjusters kan goedkoper hoor, maar niet echt nodig als er geen rare dingen aan te zien zijn. Weet je al welke zuigers erin gaan komen?
de zuigers worden wiseco's 8.9/1
maar weet nog niet welke de 86 mm of de oversised dat is voor als het blok volledig uiteen is
Wiseco's worden dacht ik opgegeven met een 1mm dikke koppakking, dus check even goed op welke compressie je daarmee op een 2,2 uitkomt. Zelf zou ik rond de 9,5 nemen voor een SC en eventueel een paar tiende hoger als je nokkenassen pas erg laat sluiten.
Oversized boren zou ik niet doen op een Ecotec zonder gebruik van een knappe boorplaat. Zie Co'tje.
Ben nu klaar met flowen van de kop en ga na nieuwjaar verder doen met de kop
de klepzittingen bekijken of die nog mooi dicht zijn en onder een hoek van 45graden terug zetten indien nodig
kleppen roderen, nieuwe dichtingen op de klepgeleiders, de nieuwe dbilas klepveren enz.
de nokkenassen en de rest is dan de volgende stap
maar heb nu de volgende vraag
heb je bij de blauwe vxr injectoren (470cc/min) andere fiches nodig op de kabelboom of niet
en moet er nog iets aangepast worden om over te schakelen van de groene naar de blauwe?
klopt dit nu of niet
geraak er niet meer aan uit voor de moment
jetronic stekkers en minitimer stekkers de één zegt zo de ander weer anders
logisch zou zijn ev6 injectoren en dan ook ev6 connector
hitman schreef:Ben nu klaar met flowen van de kop en ga na nieuwjaar verder doen met de kop
de klepzittingen bekijken of die nog mooi dicht zijn en onder een hoek van 45graden terug zetten indien nodig
kleppen roderen, nieuwe dichtingen op de klepgeleiders, de nieuwe dbilas klepveren enz.
Hi Hitman, Heb je het flowen zelf gedaan? Zou je wat detail foto's willen plaatsen?
klopt dit nu of niet
geraak er niet meer aan uit voor de moment
jetronic stekkers en minitimer stekkers de één zegt zo de ander weer anders
logisch zou zijn ev6 injectoren en dan ook ev6 connector
weet iemand een adres voor zulke stekkers
Yep, de standaard Bosch EV1 connectors (die iedereen met Z20LET injectoren erin ook geplaatst heeft.
Exmantaa schreef:Yep, de standaard Bosch EV1 connectors (die iedereen met Z20LET injectoren erin ook geplaatst heeft.
Dus de standaard stekkers zijn goed voor de oem injectoren en de groene lsj injectoren, en de EV1 stekkers heb je nodig voor de zwarte turbo injectoren, de blauwe vxr injectoren en de siemens 630´s?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
enkele pics
ben niet veel verder geraakt omwille van huiselijke omstandigheden
maar hier kun je de kop zien en ook een foto waar je gietfoutjes kunt zien bramen in een oliekanaal
deze heb ik dan ook allemaal maar lekker opgekuist je ziet het wel
Bijlagen
1387744049NDSC00135.jpg (52.08 KiB) 2896 keer bekeken
1387744215NDSC00159.jpg (87.77 KiB) 2903 keer bekeken
1387744108NDSC00146.jpg (102.19 KiB) 2900 keer bekeken
vraag aan de kenners hieromtrend
ik wil de cilinders opnieuw laten honen, hiervoor moet het onderblok gescheiden worden
en mijn vraag is nu moeten alle bouten eruit zo ja, zo neen. (de bouten volledig aan de buitenkant en de binnenste bouten)
en dan ook in welke volgorde van buiten naar binnen in cirkelvorm zoals de cilinderkop
heb hier een foto van waar ik nu zit
Bijlagen
1388233129NDSC_0094_1_.jpg (84.72 KiB) 2852 keer bekeken
Jep, indien je het onderblok moet scheiden van het bovenblok:
alle 20 rekbouten moeten los en vervangen worden + 10 stuks M8 bouten die je wel kun herbruiken.
Volgorde van vastzetten vindt je in de bibliotheek van dit forum:
blz 18. hiero
terug stukje verder nu bedankt Dominique voor de info
enkele foto's en maar met één vraagje
waarom zit er daar 1 andere lagerschelp in het onderblok (zie foto)
Bijlagen
1388318986NDSC_0099_1_.jpg (83.44 KiB) 2799 keer bekeken
1388318958NDSC_0097_1_.jpg (60.63 KiB) 2805 keer bekeken
1388318933NDSC_0095_1_.jpg (81.99 KiB) 2800 keer bekeken
zgn. thrust bearing om de axiale krachten op te vangen.
Vraagje; ga je alleen een beetje honen om de cross hatch te fatsoeneren, of wil je naar een eerste overmaat gaan boren/honen? Co'tjes heeft daar mindere evaringen mee (olieverbruik) en heeft daarom nu nieuwe GM bussen in de standaardmaat gemonteerd...