Pagina 6 van 21
Re: ketchup
Geplaatst: 27 nov 2013 20:27
door Co'tje
hitman schreef:
de zuigers worden wiseco's 8.9/1
maar weet nog niet welke de 86 mm of de oversised dat is voor als het blok volledig uiteen is
Doe vooral geen oversized, zeer slechte ervaring mee. De bussen zijn daar niet voor gemaakt, te dun.
Kies dan voor nieuwe cilinderbussen en standaard zuigers als de cilinderwand er niet meer netjes uitziet.
Re: ketchup
Geplaatst: 27 nov 2013 23:51
door Exmantaa
hitman schreef:Exmantaa schreef:Slepers en hydro adjusters kan goedkoper hoor, maar niet echt nodig als er geen rare dingen aan te zien zijn. Weet je al welke zuigers erin gaan komen?
de zuigers worden wiseco's 8.9/1
maar weet nog niet welke de 86 mm of de oversised dat is voor als het blok volledig uiteen is
Wiseco's worden dacht ik opgegeven met een 1mm dikke koppakking, dus check even goed op welke compressie je daarmee op een 2,2 uitkomt. Zelf zou ik rond de 9,5 nemen voor een SC en eventueel een paar tiende hoger als je nokkenassen pas erg laat sluiten.
Oversized boren zou ik niet doen op een Ecotec zonder gebruik van een knappe boorplaat. Zie Co'tje.

Re: ketchup
Geplaatst: 08 dec 2013 15:05
door hitman
Ben nu klaar met flowen van de kop en ga na nieuwjaar verder doen met de kop
de klepzittingen bekijken of die nog mooi dicht zijn en onder een hoek van 45graden terug zetten indien nodig
kleppen roderen, nieuwe dichtingen op de klepgeleiders, de nieuwe dbilas klepveren enz.
de nokkenassen en de rest is dan de volgende stap
maar heb nu de volgende vraag
heb je bij de blauwe vxr injectoren (470cc/min) andere fiches nodig op de kabelboom of niet
en moet er nog iets aangepast worden om over te schakelen van de groene naar de blauwe?
Re: ketchup
Geplaatst: 08 dec 2013 18:12
door hitman
heb reeds gevonden dat de blauwe vxr injectoren bosch ev6 injectoren zijn
en met een EV1 connector
http://junri.en.alibaba.com/product/876 ... 6_280.html
klopt dit nu of niet
geraak er niet meer aan uit voor de moment
jetronic stekkers en minitimer stekkers de één zegt zo de ander weer anders
logisch zou zijn ev6 injectoren en dan ook ev6 connector
weet iemand een adres voor zulke stekkers
Re: ketchup
Geplaatst: 08 dec 2013 18:41
door Dominique
hitman schreef:Ben nu klaar met flowen van de kop en ga na nieuwjaar verder doen met de kop
de klepzittingen bekijken of die nog mooi dicht zijn en onder een hoek van 45graden terug zetten indien nodig
kleppen roderen, nieuwe dichtingen op de klepgeleiders, de nieuwe dbilas klepveren enz.
Hi Hitman, Heb je het flowen zelf gedaan? Zou je wat detail foto's willen plaatsen?
Re: ketchup
Geplaatst: 08 dec 2013 19:04
door Exmantaa
hitman schreef:heb reeds gevonden dat de blauwe vxr injectoren bosch ev6 injectoren zijn
en met een EV1 connector
http://junri.en.alibaba.com/product/876 ... 6_280.html
klopt dit nu of niet
geraak er niet meer aan uit voor de moment
jetronic stekkers en minitimer stekkers de één zegt zo de ander weer anders
logisch zou zijn ev6 injectoren en dan ook ev6 connector
weet iemand een adres voor zulke stekkers
Yep, de standaard Bosch EV1 connectors (die iedereen met Z20LET injectoren erin ook geplaatst heeft.
Zoiets:
http://www.ebay.de/itm/KFZ-Stecker-EV1- ... 35cf0f227e
Re: ketchup
Geplaatst: 08 dec 2013 21:43
door Smiley
Exmantaa schreef:Yep, de standaard Bosch EV1 connectors (die iedereen met Z20LET injectoren erin ook geplaatst heeft.
Dus de standaard stekkers zijn goed voor de oem injectoren en de groene lsj injectoren, en de EV1 stekkers heb je nodig voor de zwarte turbo injectoren, de blauwe vxr injectoren en de siemens 630´s?
Re: ketchup
Geplaatst: 09 dec 2013 5:19
door hitman
heb foto gevonden voor de geïnteresseerden
Re: ketchup
Geplaatst: 18 dec 2013 9:58
door Neetmans
is dit niet handig voor de ombouwers naar SC die met zwarte of blauwe turbo injectoren (EV1 stekker) willen gaan rijden :
http://www.ebay.com/itm/Fuel-Injector-W ... 3cd18cee90
Re: ketchup
Geplaatst: 22 dec 2013 20:34
door hitman
enkele pics
ben niet veel verder geraakt omwille van huiselijke omstandigheden
maar hier kun je de kop zien en ook een foto waar je gietfoutjes kunt zien bramen in een oliekanaal
deze heb ik dan ook allemaal maar lekker opgekuist je ziet het wel
Re: ketchup
Geplaatst: 22 dec 2013 20:47
door tibby
Jaja, Katrien met de bezem achter hem

Re: ketchup
Geplaatst: 28 dec 2013 12:28
door hitman
vraag aan de kenners hieromtrend
ik wil de cilinders opnieuw laten honen, hiervoor moet het onderblok gescheiden worden
en mijn vraag is nu moeten alle bouten eruit zo ja, zo neen. (de bouten volledig aan de buitenkant en de binnenste bouten)
en dan ook in welke volgorde van buiten naar binnen in cirkelvorm zoals de cilinderkop
heb hier een foto van waar ik nu zit
Re: ketchup
Geplaatst: 28 dec 2013 14:58
door Dominique
Jep, indien je het onderblok moet scheiden van het bovenblok:
alle 20 rekbouten moeten los en vervangen worden + 10 stuks M8 bouten die je wel kun herbruiken.
Volgorde van
vastzetten vindt je in de bibliotheek van dit forum:
blz 18.
hiero
Loshalen moet in omgekeerde volgorde.
Re: ketchup
Geplaatst: 29 dec 2013 12:12
door hitman
terug stukje verder nu bedankt Dominique voor de info
enkele foto's en maar met één vraagje
waarom zit er daar 1 andere lagerschelp in het onderblok (zie foto)
Re: ketchup
Geplaatst: 29 dec 2013 12:16
door Exmantaa
zgn. thrust bearing om de axiale krachten op te vangen.
Vraagje; ga je alleen een beetje honen om de cross hatch te fatsoeneren, of wil je naar een eerste overmaat gaan boren/honen? Co'tjes heeft daar mindere evaringen mee (olieverbruik) en heeft daarom nu nieuwe GM bussen in de standaardmaat gemonteerd...