Pagina 59 van 94

Geplaatst: 01 apr 2011 9:41
door Herman
Deleted

Geplaatst: 01 apr 2011 12:07
door Exmantaa
Enige Corsa deel wat ik weet in een Speedster is de stuurkolom, maar misschien de losse warmtewisselaar in de heaterunit? :?:

Geplaatst: 02 apr 2011 5:22
door Herman
Deleted

Geplaatst: 02 apr 2011 5:27
door Herman
Deleted

Geplaatst: 02 apr 2011 5:47
door Herman
Deleted

Geplaatst: 02 apr 2011 18:36
door jaydee
Herman schreef: Remove Xenon -2
Twee kg winnen door je xenon eruit te halen lijkt me wel erg optimistisch, Herman...

Een ballast met een hoogspanningskabeltje weegt echt geen kilo :roll: Of heb je ze gemonteerd met loden ophangbeugels? ;)

Geplaatst: 03 apr 2011 2:21
door Herman
Deleted

Geplaatst: 03 apr 2011 18:31
door jaydee
Ah, 4 units... Zo kan ik het ook 8)

Geplaatst: 03 apr 2011 20:14
door Dominique
-20kg voor een titanium auspuff :shock:

Het verschil lijkt mij zo groot. Is dat dan ten opzichte van de oem pot?
Ter vergelijking weegt de complete Tullett richting de 25kg. Waarvan ook nog eens een deel dempingmateriaal is waar je waarschijnlijk geen kgs gaat winnen.

Al te samen wel weer een indrukwekkende lijst van mods.
Ik ben erg benieuwd naar de Nirton uprights!
Wanneer schat je weer te kunnen deelnemen aan een dagje spelen op circuit?

Geplaatst: 04 apr 2011 7:44
door Herman
Deleted

Geplaatst: 04 apr 2011 10:34
door Arno
Herman schreef: maar dan wordt het geluid een probleem (meer dan nu al).
Kan met titanium uitlaat-delen en dunnere wand-dikte wel eens een puntje van aandacht worden/blijven/zijn ;)

Over het algemeen merk je bij titanium varianten van uitlaten op andere auto's (bijv. Tubi's op Ferrari's en 911's) dat het geluid een stuk 'scherper' wordt en vaak ook wat luider.

Schijnt iets met de relatieve dichtheid van Ti en de resonantie frequentie tov. 304 of 316RVS te zijn..

Wellicht kan je dat wel weer compenseren met een dikkere eind-demper of een eind-demper met een Heimholz resonator er op om zo een aantal frequenties te onderdrukken die er bovenuit komen.

Zou je alleen eigenlijk niet alleen een dB meting moeten doen, maar een spectrum-analyzer er aan knopen om te bepalen welke frequenties in het geluids-spectrum het probleem zijn zodat die evt. specifiek zijn aan te pakken cq. te onderdrukken..

Een piek in het 'hoog' is goed met extra dempingsmateriaal cq. een grotere (eind)demper te verminderen, teveel 'laag' heb je meestal toch iets van een resonantie-kamer nodig om die lager te krijgen.

Evt. kan je nog wel overwegen om na een APK de kat te vervangen door ook een demper. Een kat dempt ook wel wat, maar toch minder...

Of je doet beide als je evt. een kat-demper kwijt kan (zal wel frommelen worden):

http://www.hjs-motorsport.de/de/3/36/0/ ... mpfer.html


Bye, Arno.

Geplaatst: 04 apr 2011 17:53
door Herman
Deleted

Geplaatst: 09 apr 2011 10:40
door Emiel
Herman, vraagje,
Ik zag dat jou luchtfilter achter de roofscoop zit. Geeft dit veel resonatie in de roofscoop ?

Ben een airbox op mijn ITB's aan het zetten en wil de luchtfilter dus ook achter de roofscoop plaatsen zodat ik ruimte vrij houd aan de zijkant voor olie koeler.

Geplaatst: 09 apr 2011 15:49
door Herman
Deleted

Geplaatst: 09 apr 2011 21:16
door Emiel
Bedankt.

Ik heb de throttlebodies in mijn rug zitten en dat was eerst een dun aluminium plaatje. Sommige momenten werd de lucht uit je longen geduwd. Daar komt nu een alu plaat met 1cm polyetheleen of dempings materiaal.
Heb geen idee hoeveel herrie de airbox gaat maken icm luchtfilter. Zal het inderdaad moeten proberen.

Als ik overtuigd was van de water to oil cooler dan was dat een oplossing, dan kon het luchtfilter naar de zijkant.

nogmaals bedankt zover. Met oordoppen rijden is helaas geen optie hier ivm oor afwijking, en continue met helm op is ook wat :lol: