RCduck7 schreef: 
37PK aan de wielen winst door een 2.4 spruitstuk!
Dat komt overéén met de throttlebodies van TMS die een pak geld kosten.
Dit is niet alleen de inlaat! Vergeet niet ook de volledige straight-through 2.5" uitlaat met downpipe en sportkat die Mark er onder heeft zitten. (
http://www.verboom.net/projects/speedst ... ex_nl.html )
Die gaf al de eerste 'lift' qua vermogen:
Maar hier zie je nog duidelijk een identieke maar iets 'hogere' grafiek als origineel met nog steeds de afbouw van het vermogen in de hogere toeren. Dat komt omdat het standaard inlaat spruitstuk van de 2.2 dus erg krap gedimensioneerd is en de luchtstroom niet aan kan.
Met de grafiek van de uitlaat+spruitstuk zie je dat nu de motor op hogere toeren z'n koppel veel beter vast kan houden, wat dan automatisch voor een hoger PK getal zorgt:
Dit resultaat is dus met:
- 2.5" downpipe zonder prekat
- sport-kat
- 2.5" straight-through einddemper
- 2.4 inlaat-spruitstuk
- Orignele 58mm gasklep
- BMC CDA luchtfilter en 70mm aanzuigpijp
Met een standaard uitlaatsysteem zal er ook wel een beter resultaat uit komen, maar waarschijnlijk minder spectaculair.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..