Uitlaat spruitstuk!!!

Alles wat met uitlaten te maken heeft.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Dat is dan toch wel vreemd. Ik heb een Milltec 200 cel sportscat en geen problemen.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Tja, je hebt blijkbaar 200 cell's en 200 cell's...
De duurdere (HJS?) schijnt geen MIL problemen te geven. Piper is op budget basis. :?

Beetje jammer wel, want zoiets hoort natuurlijk niet als je een sportcat systeem besteld...
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 723
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Bericht door André R »

Weet je wel zeker dat de storing aan de uitlaatlijn is gerelateerd? Heb je de code al uitgelezen?
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Ik moet de code inderdaad nog uitlezen. (Nog steeds eens een OBD2 lezertje kopen.) Maar bij zo'n 50km rustig rijden no problems gehad (behalve die dip :evil: ), alleen na stuk flink gassen => MIL.

Er zijn meerdere Pipers met dezelfde problemen, dus dit is wel 99% zeker Lambda bank 2. (= na cat)

Wordt aan gewerkt! :D
Gebruikersavatar
M-speed
Actief lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 25 mei 2008 19:57

Bericht door M-speed »

die dip waar je het over heb heb ik af en toe
maar volgens mij is dat de ecu die nog aan het denken is van mijn inlaat verbouwing.

ik heb geen cat van piper dus heb gelukkig geen fout melding
maar 12esc heeft wel de cat en heb hem hier niet over gehoord


gr michael
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Misschien moet ie dan ook eens een keer flink gas geven?? :D

Maar inderdaad schijnt het niet bij alle Z22SE's hetzelfde effect te hebben.
Wordt vervolgd!
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1542
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Gaat het lampje aan tjdens het rijden, of wanneer je met stationair draaiende motor stilstaat?

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1375
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

Probeer eens euro 98 te tanken. Het is maar een idee :idea:
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

No problems als ik een gewoon "normaal" rij, alleen na een stuk even flink vol gas doorblazen => MIL...

Iemand nog tips voor een goede OBD2 reader?
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Nog even een update:
ECu gereset en vandaag 40km naar Den Helder gereden (met af en toe flink wat spelen..), geen MIL gehad. Uurtje later weer terug, na 5km rustig door stad => MIL... :?
Zucht, hij vindt het blijkbaar echt niet leuk.

Overigens lijkt het er nu op dat ik een soort VTEC heb ingebouwd; na 38-3900rpm gaat echt de schakelaar om. Je hoort 'm daar ook echt inkomen en trekt dan zonder haperingen richting toerenbegrenzer. Heb geen metingen ofzo, maar kan me niet herinneren dat ie voorheen zo makkelijk aan het gas hing. :wink:
(Mijn 2,2 is verder nog steeds helemaal standaard.)
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1542
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Zou gokken op p0420, maar kan natuurlijk ook wat anders zijn. Idd even lezer eraan en zeker weten.

98 tanken op de standaard ecu heeft geen zin.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Inmiddels al wat meer bekend?
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Update:
Toch niet die 99 procent... 8)

Inmiddels een OBD lezertje binnengekregen (http://www.obdtools.nl/ => HSA001; goedkoop handig dingetje) en vandaag tijd om de codes uit te lezen:
Buiten wat rare codes o.a. P0134 en P0135. Dat is dus Lambda 1 fout en Heater Lambda 1 fout....

Klep open en zie daar: Stekker van 1e Lambda sensor los. :oops:
Apart dat ie daar dan toch nog 40km foutloos mee heeft gereden, maar verklaart wel gelijk waarom mengsel niet werd bijgeregeld. (flinke dip bij 3800 rpm door te arm mengsel)

Vandaag zo'n 100km op de klok gezet en nog steeds geen codes. Dat is dus een stuk beter. Die dip heeft zich er ondertussen ook mooi uitgeregeld en ik moet zeggen dat het voelt of m'n speedy een heel stuk beter aan het gas hangt dan vorig jaar. :D

Dat wordt nog wat met de SC. :shock:
Gebruikersavatar
Spider
Mega lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 01 feb 2007 9:37
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Spider »

Dat is goed om te horen! :D
helemaal dat je de powerdip kwijt bent, begon al te twijfelen of dit
nu wel een goede zet was om dit setje aan te schaffen.

en qua geluid, klein filmpje? of ben je morgen ook op zandvoort?
¨speed is life, but control is everything...¨
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Geluid is nog redelijk, maar ik rij dan ook nog steeds met de standaard 2,2 demper rond.
Overigens gelezen dat die nieuwe 2,5" demper-systemen van Piper nog behoorlijk herrie maken. Ook als je rustig op de snelweg rijdt... Vindt ik persoonlijk minder, dus dat gaat 'm zeker niet worden.
Wacht nog steeds op een reaktie van 2bular... :roll:

(Heb ondertussen maar een standaard 2.0T demper op de kop getikt om straks mijn SC ombouw niet alteveel af te knijpen.)
Plaats reactie