Pagina 7 van 9

Geplaatst: 22 jan 2010 11:57
door Smiley
Gisteren laat de egr uitgebouwd, en de cheater erin gezet.
Bij het starten blijft het motormangement lampje branden.
Kan ik die op de een of andere manier uitkrijgen/resetten zonder obd tool?

Geplaatst: 22 jan 2010 12:03
door Richard
Ja, langere tijd de accu losmaken!

Geplaatst: 22 jan 2010 12:03
door André R
Afhankelijk van de code kan hij verdwijnen als je je accu een tijdje loskoppelt. Als je geen elco's of zo voor je stereoinstallatie gebruikt kun je de polen ook even kortsluiten.
Maar zou je toch niet willen weten wat het is dan? Anders wordt het misschien zoeken naar een speld in een hooiberg, terwijl er toch een aardige hint wordt gegeven.

Is het echt alleen na de EGR cheater gekomen, of kan het ook met de rest van het werk te maken hebben dat je gedaan hebt? Of deed hij het daarvoor niet?

Ik weet niet als het een EGR gerelateerde code is of deze blijft staan. Als je de cheater niet hebt gesoldeert kun je de EGR misschien even terug plaatsten.

Geplaatst: 22 jan 2010 12:09
door martinb
Het lijkt mij handiger om eerst zeker te zijn welke foutmelding het motormanagement geeft. Immers je hebt meerdere zaken los en vastgezet. Denk aan de lambda etc.
Ik denk ook dat je eerst het probleem zelf moet verhelpen, zoals Andre aangeeft de egr even aansluiten. Als de melding dan verdwijnt lijkt het erop dat je cheater niet goed werkt.
Een ander trucje welke volgens mij werkt is de auto 7 maal op contact zetten. Als de fout er zelf niet meer is verdwijnt ook de melding in het display. Misschien iemand in de buurt die een obd uitlezer heeft, zoals bv de scangauge? Je kunt de foutmelding dan ook gelijk resetten.

Geplaatst: 22 jan 2010 12:18
door Richard
Maar vaak na het uitboren van de pre-cat gaat de lambda ook kapot meestal dooruitgedroogde of verteerde draadjes.
Je buigt toch stiekem de contactjes waar ze anders gewoon in dezelfde positie blijven zitten.

Geplaatst: 22 jan 2010 12:27
door Smiley
Nee, tussen elke wijziging start ik hem effe.
Deze is puur door de egr mod.
Zal de accu eens afkoppelen.

7 x contact werkt niet.

Als het niet mocht helpen, kan ik van iemand zo'n odb reset tool lenen voor het weekend? (+/-50 km rond breda)

@andre, zal voor het zekerste effe kijken voor de gele streep stekker, maar volgens mij heb ik hem laten lopen naar de cat herinbouw, zonder lampies.

Moet wel bekennen dat ik de ombouw gedaan heb met de accu spanning er nog op. :oops:

Geplaatst: 22 jan 2010 12:31
door André R
Let er ook op dat er bij de stekker van lambda sonde 2 NOG een stekker zit die niet wordt gebruikt, maar er wel heel erg op lijkt (en ook past).
Ask me how I know.... (http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... a&start=15) :oops:

Geplaatst: 22 jan 2010 12:42
door Smiley
Geen stekker met gele streep te bekennen.

Kan alleen de min er effe af (is het makkelijkst) of moeten allebei eraf?
Is toch eraf eerst min dan plus, en erop eerst plus, dan min?

Geplaatst: 22 jan 2010 12:51
door Dennizz
Smiley schreef: Moet wel bekennen dat ik de ombouw gedaan heb met de accu spanning er nog op. :oops:
Zou kunnen dat hierdoor een storing is ontstaan...

Ik gok toch ook op de cheater, kleurtjes van de draden nog maar eens bekijken of die goed zijn en dat de draadjes niet tegen elkaar komen...

Breda is helaas iets verder weg dan 50 km voor mij....

Geplaatst: 22 jan 2010 12:55
door Dennizz
Smiley schreef:Geen stekker met gele streep te bekennen.

Kan alleen de min er effe af (is het makkelijkst) of moeten allebei eraf?
Is toch eraf eerst min dan plus, en erop eerst plus, dan min?
Klopt.
Alleen de min is voldoende om het circuit te onderbreken. Eraf halen, paar bakken koffie en dan weer aansluiten. Moet dus wel even los zodat alles wat spanning vasthoud leeg is gelopen :wink:

Als de storing ernstig is komt die toch wel terug en kan je hem uitlezen. Blijft die weg ook geen probleem toch?

Geplaatst: 22 jan 2010 12:58
door Smiley
Mijn egr handelingen:

Afbeelding

Zal nu de accu eraf gooien, en als het straks nog niks is, de aansluitingen effe controleren. (ook gezien de eerdere blunder met de relais)

Geplaatst: 22 jan 2010 13:10
door Maik
Ik zou je als tip willen geven om zo snel mogelijk zelf een Scangauge aan te schaffen. Ik vind het eigenlijk een beetje niet zo slim :lol: om aan dit soort projecten te beginnen zonder dat je zo'n (soort) apparaat hebt liggen....
Als je hem besteld (via ebay was het vroeger goedkoper dan via de SG site zelf), heb je hem in een paar dagen binnen.
Nu moet je weer moeilijk doen en misschien 100km rijden om zo'n ding ergens te bietsen. Verkeerde zuinigheid kan je dat noemen...

Geplaatst: 22 jan 2010 13:25
door Smiley
Ik heb er 1 in bestelling staan (een odb tool ten minste)
100km rijden vindt ik niet erg hoor. Rijden is leuk.

Geplaatst: 22 jan 2010 13:27
door Piet
Stefan, het lampje gaat uit op moment dat de storing is verholpen en/of na 3 keer starten. Anders de accu pool even los gooien en 1 min wachten. Als dat niet helpt dat is er nog steeds een storing.

Ik heb zelf ook eens met een kapotte cheater geprobeerd rond te rijden. De ecu gaf geen fout codes maar de auto reed heel vreemd.

Ik heb eventueel nog een fout uitlezer, geen luxe apparaat want hij geeft alleen de code en wist die daarna de code uit je ECU. Die mag je hebben.

Mijn scangauge liever niet want dan moet ik de kabel uitbouwen. Als je een scangauge kabel hebt dan mag je ook mijn scangauge lenen.

Geplaatst: 22 jan 2010 13:41
door Smiley
piet schreef:Ik heb eventueel nog een fout uitlezer, geen luxe apparaat want hij geeft alleen de code en wist die daarna de code uit je ECU. Die mag je hebben.
Klinkt goed, als de accutruuk niet werkt, wip ik (na afspraak) effe langs.
Gooi ik gelijk je tapijtjes af. (minus de nog te krijgen nieuwe matten)

edit: Accutruuk werkt niet :?
Dat zal wel resetten worden.