Pagina 7 van 9

Geplaatst: 17 jul 2005 12:12
door Marcel
jans schreef:Marcel

Alle gekheid op een stokje, je hebt straks een hele mooie turbo. Dus laat ze maar lachen. 8)


:toot: :thumbsup: :yes: :jump:

HELEMAAL MEE EENS :!::!::!:

Geplaatst: 05 mar 2006 16:13
door marcel85
even een vraag:

ik wil ook spoorverbreders, maar twijfel of ik nu 30 per as voor en achter wil... of 30 voor en 10 achter...

bij 30 voor 10 achter is het rijden wel beter denk ik omdat hij minder onderstuur heeft.. (klopt dit?)

maar looks zijn ook heeeel belangrijk :!: :D


hier een link waar ik ze wil kopen:

http://www.moto-concept.de/de/autos/ope ... =Speedster

ps hier wil ik ook het verlagingssetje van eibach kopen...

bvd marcel

Geplaatst: 05 mar 2006 18:21
door Hendrik-Jan
30 achter wordt wel breed hoor. Bij 10 blijft het mooi binnen de wielkast.

Geplaatst: 05 mar 2006 18:27
door Maarten
In principe geeft breder voor en smaller (spoorbreedte) achter minder onderstuur.
Je veranderd ook de kracht nodig om een wiel in te veren, maar een zachtere voorkant en tov een hardere achterkant geeft ook meer overstuur.
Maar door spoorverbreders te gebruiken op de voor as verander je de hele geometrie van je voor ophanging, dus je stuur gedrag veranderd ook. Het wordt iets zwaarder om te sturen, met name bij lage snelheden. krachten op je wiellagers worden anders, minder gunstig.

Ik denk dat je ze tegen het onderstuur niet moet gebruiken, maar als je het voor de looks doet kan je het overwegen.

Onderstuur verminderen, kan beter met:
bredere voorbanden
minder camber achter
meer camber voor

Maarten

Geplaatst: 05 mar 2006 19:05
door SteV6
Niets mis met 2x 15 mm achter hoor. Heb ik ook, ziet er goed uit en rijdt lekker. Met standaard banden heb je een iets "lossere" achterkant. Maar dat vind ik peroonlijk wel lekker rijden. Liever dan terminaal onderstuur.

SteV6

spoorverbreders

Geplaatst: 05 mar 2006 20:12
door Pipo
Ik zou lokaal 4 spoorverbreders van 5mm willen laten draaien. Heeft er iemand een constructieplan hiervan. :?: Voornamelijk dan met de juiste positie van de boutgaten tov het center.
De rest van de maten heb ik. Diameter binnengat 65,10mm, buitendiameter 150mm (komt mooi gelijk met de bevestigingsplaat)

Ik weet namelijk niet of een metaalbedrijf veel kan doen met dat 5x110 :?:

Re: spoorverbreders

Geplaatst: 06 mar 2006 7:12
door Arno
Pipo schreef:Ik zou lokaal 4 spoorverbreders van 5mm willen laten draaien.
Waarom laten maken? Zijn gewoon te koop.. O.a. www.spurverbreiterung.de en dan 'katalog' en 'Spurverbreiterungen nach Marken'. Opel -> Speedster

Distanzscheibe ALU 5mm Lk 110/5+108/5 NLB 65,1 Art.-Nr.: 10218

Bye, Arno.

Geplaatst: 06 mar 2006 7:50
door Maarten
@STEV6

alleen achter verbreders geeft een 'zachtere' veer karakteristiek en grotere spoorbreedte. Je zal zo zeker niet minder onderstuur krijgen !

Geplaatst: 06 mar 2006 9:13
door SteV6
Maarten schreef:@STEV6

alleen achter verbreders geeft een 'zachtere' veer karakteristiek en grotere spoorbreedte. Je zal zo zeker niet minder onderstuur krijgen !
Ik wilde wat beknopt antwoorden. Helaas blijkt dat tot wat onduidelijkheden te leiden.

Natuurlijk heb ik niet alleen achter spoorverbreders geplaatst. Het hele verhaal is HIER terug te lezen.

Het totaalpakket omvat originele achtervelgen op de vooras met 2x 15 mm spoorverbreders en 205/45R17 banden en achter 225/45R17 met 2x 15 mm spoorverbreders. Daarbij zijn ook nog Nitrons gekomen.

En straks gaan we over op de ATS-DTC's met dezelfde 205/45R17 voor en bredere 245/40R17 achter. Zonder de spoorverbreders want die zijn met de op maat gemaakte ATSsen niet meer nodig.

Maar de oorspronkelijke vraag was of 2x 15 mm buiten de auto zou uitsteken, en dat is absoluut niet zo. Sterker nog, ik vind het er mooier uitzien dan 2x 5mm.

SteV6

Geplaatst: 08 mar 2006 23:07
door marcel85
@ SteV6


dus jij kan me zeker aanraden om een set spoorverbreders van 4x15mm te nemen..

looks zijn dus super, en stuureigenschappen zijn goed nadien?

ik wil van de zomer hem misschien ook 25/30mm verlagen dmv eibach veren..

dit kan allemaal prima??

bvd marcel

Geplaatst: 09 mar 2006 12:02
door SteV6
Kort en bondig: Yep kan allemaal.

SteV6

Geplaatst: 09 mar 2006 12:12
door marcel85
kom net van opel vandaan , en hij rade het me sterk af omdat het de rijeigenschappen sterk negatief beinvloed..

:( maar het staat gewoon wreed! :D

Geplaatst: 09 mar 2006 12:21
door Hendrik-Jan
marcel85 schreef:kom net van opel vandaan , en hij rade het me sterk af omdat het de rijeigenschappen sterk negatief beinvloed..

:( maar het staat gewoon wreed! :D
Dat moet je ook niet aan een Opel dealer vragen.
Ik heb nergens last van. En op Zandvoort was ik even snel als een Elise Mk1 (zelfde pk/gewicht verhouding).
Gewoon erop zetten dus.

Geplaatst: 09 mar 2006 12:35
door Maik
Hahahaha, altijd weer hetzelfde liedje bij die dealers (even iedereen op 1 hoop gooien...). De fabrikant/designer heeft de auto zo bedoeld, jaren onderzoek, kan alleen maar slechter worden, blablablabla.... Vraag dit soort dingen NOOIT aan een dealer, tenzij het iemand betreft die zijn auto voor meer dingen gebruikt voor alleen boodschappen doen en de kinderen naar school brengt.

Hilarisch dit :)

Geplaatst: 09 mar 2006 15:08
door marcel85
hmmm , toch maar doen dus??

ps wie hebben nog meer voor en achter 2x15 mm ???


en staat dit echt zo mooi??? heb het alleen maar vaag op foto's gezien.