Pagina 62 van 94

Geplaatst: 17 aug 2011 17:32
door Smiley
the-duke schreef:Misschien een alternatieve leverancier voor deze zelfde turbo te vinden ? Rechtstreeks bij fabrikant ?
Als ik het interweb een beetje afstruin, is borgwarner slachtoffer van zijn eigen succes, en krijgen ze die twinscrols niet snel genoeg van de band.
Misschien inderdaad eens speuren naar een europeesche leverancier, waar de vraag nog niet zo hoog is, en er misschien nog 1 op de plank heeft liggen?
http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails. ... ductID=948

Geplaatst: 24 aug 2011 8:01
door rayz25
Welk nieuw motorblok heb je nu herman.

Ik zag dat klasen voor zijn opbouw Z20XER gebruikt vanwege de 6mm cilinderwand en de z20leh 4mm cilinderwand heeft.

Geplaatst: 24 aug 2011 18:57
door Herman
Deleted

Geplaatst: 24 aug 2011 20:43
door rayz25
Voor het vermogen zal het wel een z20xer zijn.

Geplaatst: 25 aug 2011 15:21
door Herman
Deleted

Geplaatst: 25 aug 2011 17:15
door the-duke
Intercooler is back and fitted.
:thumbup:

Gr,
The Duke

Geplaatst: 26 aug 2011 16:15
door Speerke
Weet iemand hoeveel het complete Pro Alloy intercooler systeem weegt :?:

Geplaatst: 26 aug 2011 18:34
door Exmantaa
van het VX forum:

The PA CC system weighs just under 40 lbs. With 14 pints of fluid that comes to a total of around 57 lbs.

Dus zo'n 18,1 kg leeg en 25.9 kg vol.
(http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... ge-cooler/)

Begrijp ik hieruit dat je je (Rotrex) SC gaat voorzien van chargecooling? 8)

Geplaatst: 26 aug 2011 19:06
door Maik
Wat is die grote melkbus links bovenin dat plaatje dan?! :shock:

Geplaatst: 26 aug 2011 19:25
door Exmantaa
links watergekoelde intercooler (chargecooler) voor een turbo (of Rotrex SC), rechts watertankje, onder de pre-rad welke onder je radiator komt. Nog een waterpompje en wat slangwerk van voor naar achter. :wink:

Geplaatst: 28 aug 2011 16:14
door Herman
Deleted

Geplaatst: 28 aug 2011 16:48
door Exmantaa
:?:

Lijkt me een slecht plan aangezien je chargecooling water hopelijk een stuk koeler blijft (idealer iets boven buitentemp) dan het radiatorcircuit (~90*C)...

Geplaatst: 28 aug 2011 17:04
door Maik
Herman schreef: Van het gewicht kan nog wel iets af als je de buffertank (3,5l) niet gebruikt en in plaats daarvan het niveau op peil houdt met een klein kunstof tankje (net als bij je gewone koelsysteem).
......
Herman, heb jij daar een goed alternatief voor, zo'n kleiner kunststof tankje? Afgezien van het gewicht wat mij erg aanspreekt, lijkt mij ook de extra ruimte die het oplevert in de motorruimte wel handig :)
In principe zal je het bijna nooit bij hoeven te vullen lijkt mij, net als je gewone koelvloeistofsysteem. Daarbij lijkt mij door de lagere temperaturen wat Exmantaa noemt de kans op lekkage nóg kleiner.
Heb jij nog een mening over een kleiner tankje Exmantaa?

Geplaatst: 28 aug 2011 21:04
door Speerke
22 kg vind ik toch wel erg veel extra gewicht. Ik geloof wel dat de extra pk’s opwegen tegen het extra gewicht bij rechtuit rijden, maar voor circuit gebruik zit ik er helemaal niet op te wachten.
Het plan voor nu is om eerst te gaan testen met de dBilas intercooler (Audi S3) en eens kijken wat die doet. Het gewicht en de kosten zijn ongeveer 10% van de ProAlloy set.

Geplaatst: 29 aug 2011 1:18
door Herman
Deleted