Pagina 63 van 94

Geplaatst: 29 aug 2011 5:42
door Maik
Tja os Herman! Zoiets stond mij al bij dat jij een goed alternatief had :)

Geplaatst: 29 aug 2011 9:06
door Exmantaa
Maik schreef:
Herman schreef: Van het gewicht kan nog wel iets af als je de buffertank (3,5l) niet gebruikt en in plaats daarvan het niveau op peil houdt met een klein kunstof tankje (net als bij je gewone koelsysteem).
......
Herman, heb jij daar een goed alternatief voor, zo'n kleiner kunststof tankje? Afgezien van het gewicht wat mij erg aanspreekt, lijkt mij ook de extra ruimte die het oplevert in de motorruimte wel handig :)
In principe zal je het bijna nooit bij hoeven te vullen lijkt mij, net als je gewone koelvloeistofsysteem. Daarbij lijkt mij door de lagere temperaturen wat Exmantaa noemt de kans op lekkage nóg kleiner.
Heb jij nog een mening over een kleiner tankje Exmantaa?
Eigenlijk heb je voor een goed chargecooler systeem helemaal (of zeer weinig) expansietank nodig, omdat de temperatuur veel lager ligt. Een tankje geeft wel meer vloeistofvolume en daarmee een buffer om hoge T-pieken op te vangen.)
Maar je kunt volstaan met een "T-stuk" in een leiding en een stukje vulslang met dop. (Heb nog zoiets in een originele LSJ uitvoering liggen :wink: )
Afbeelding

Geplaatst: 29 aug 2011 9:25
door Pw
Ik wilde net zeggen, volgens mij heb ik geen extra expantievat...

Geplaatst: 29 aug 2011 9:41
door Smiley
Pw schreef:Ik wilde net zeggen, volgens mij heb ik geen extra expantievat...
Het is niet verplicht, maar wel handig om goed te zien of de vloeistof ook doorloopt (ie defecte pomp), en om eventueel bij te kunnen vullen.

Geplaatst: 29 aug 2011 18:55
door Herman
Deleted

Geplaatst: 18 okt 2011 19:55
door the-duke
Herman zei:
Status vandaag:
"Intercooler is back and fitted.
Oiltank fitted.
Rearwing Mountingpoints are enforced.
Headlight pods are sealed and assembled strongly with cfk material and epoxy.
All extra ecu's and gadget housings mounted back on it.
Rest of wires follows when motor is in.
Thomas startet the roof. "

Zie de grotere uitlaatdiameter op de pro-alloy, 't blik is nu goed voor 3bar
Is het ondertussen nog gelukt de langverwachte turbo geleverd te krijgen en/of misschien alle andere zaken wat verder af te ronden door de heren van VMax ?

Gr,
The Duke

Geplaatst: 19 okt 2011 21:02
door Herman
Deleted

Geplaatst: 20 okt 2011 16:07
door the-duke
Nog even wat langer geduld dan maar..
Uiteindelijk dan wel een nog mooier resultaat dan eerst verwacht 8)

Gr,
The Duke

Geplaatst: 08 jan 2012 12:39
door Herman
Deleted

Geplaatst: 08 jan 2012 13:08
door tibby
you're my hero 8)
Grtz

Geplaatst: 08 jan 2012 15:09
door the-duke
Wel goed dat het niet jouw auto was waar dit leergeld mee is betaald gelukkig! Gebroken drijfstangen bijvoorbeeld knapt de boel niet bepaald van op :cry:

Mooi dat er weer zicht op een datum is en extra leuke mods te doen.
Bedankt voor het op de hoogte houden!

Gr,
The Duke

Geplaatst: 19 jan 2012 9:30
door Weazle
Hoeveel pk stond er op die drijftstangen ? :shock:

Geplaatst: 20 jan 2012 18:32
door Herman
Deleted

Geplaatst: 20 jan 2012 20:40
door Emiel
Er zijn wat methodes links en rechts om te meten hoelang eea het vol gaat houden. Mij niet bekend maar aantal ontwikkelaars kunnen dat wel berekenen.

Ik weet dat een bevriende tuner zijn racerij drijfstangen maximaal 25 uur gebruikt.
Zou goed informeren ipv gat in blok, kostbaar en vervelend.

Blijft mooi om te volgen :wink:

Geplaatst: 15 feb 2012 8:34
door Herman
Deleted