Geplaatst: 29 aug 2011 5:42
Tja os Herman! Zoiets stond mij al bij dat jij een goed alternatief had 

De Nederlandse Opel Speedster Club
http://www.speedsterclub.nl/forum/
Eigenlijk heb je voor een goed chargecooler systeem helemaal (of zeer weinig) expansietank nodig, omdat de temperatuur veel lager ligt. Een tankje geeft wel meer vloeistofvolume en daarmee een buffer om hoge T-pieken op te vangen.)Maik schreef:Herman, heb jij daar een goed alternatief voor, zo'n kleiner kunststof tankje? Afgezien van het gewicht wat mij erg aanspreekt, lijkt mij ook de extra ruimte die het oplevert in de motorruimte wel handigHerman schreef: Van het gewicht kan nog wel iets af als je de buffertank (3,5l) niet gebruikt en in plaats daarvan het niveau op peil houdt met een klein kunstof tankje (net als bij je gewone koelsysteem).
......![]()
In principe zal je het bijna nooit bij hoeven te vullen lijkt mij, net als je gewone koelvloeistofsysteem. Daarbij lijkt mij door de lagere temperaturen wat Exmantaa noemt de kans op lekkage nóg kleiner.
Heb jij nog een mening over een kleiner tankje Exmantaa?
Het is niet verplicht, maar wel handig om goed te zien of de vloeistof ook doorloopt (ie defecte pomp), en om eventueel bij te kunnen vullen.Pw schreef:Ik wilde net zeggen, volgens mij heb ik geen extra expantievat...
Is het ondertussen nog gelukt de langverwachte turbo geleverd te krijgen en/of misschien alle andere zaken wat verder af te ronden door de heren van VMax ?Status vandaag:
"Intercooler is back and fitted.
Oiltank fitted.
Rearwing Mountingpoints are enforced.
Headlight pods are sealed and assembled strongly with cfk material and epoxy.
All extra ecu's and gadget housings mounted back on it.
Rest of wires follows when motor is in.
Thomas startet the roof. "
Zie de grotere uitlaatdiameter op de pro-alloy, 't blik is nu goed voor 3bar