ernstige lak en opeldealer / importeurproblemen

Algemene zaken omtrent onze auto.
Fabian
Actief lid
Contacteer:

ernstige lak en opeldealer / importeurproblemen

Bericht door Fabian »

Sinds 19 juli 2005 ben ik erg blij met mijn speedster uit 2001. Op 6 augustus gaf ik in http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... highlight= last van blaren op de rechterportier te hebben. Ik heb dit een poosje laten zitten, omdat het ook wel later verholpen kon worden. Ik had de auto immers net en was hem al twee weken kwijt geweest voor het linkerportier.

Op 14 oktober heb via mail contact gehad met de dealer en verzocht de blaren onder (G2) garantie weg te werken. Uiteindelijk is de speedster op 4 november naar de dealer gegaan. Op 11 november kreeg ik te horen dat alles hersteld was. Bij de dealer aangekomen was er wel van alles hersteld, maar de auto was niet gespoten.

Volgens de dealer was Opel Nederland geweest en die weigeren het als garantie te zien. Hierover is met mij nooit gesproken, net als er nooit is gezegd dat het geen garantie volgens G2 zou zijn. Dit aspect geeft mij nog steeds een zeer slecht gevoel over de dealer. Na wat gesteggel heb ik besloten de auto toch te laten spuiten en de kosten werden gedeeld. Eind goed al goed zou je verwachten.

Vandaag stond de auto in de zon en ineens zag ik weer blaren op de lak van het portier. Aan de bovenzijde bij het raam lijkt het wel schuurpapier en lager zijn het weer bubbels ter grootte van 50 cent. Voor het spuiten is aangegeven dat ze niet konden garanderen dat het niet terug zou komen, maar binnen 6 weken is wel heel rap.

De oorzaak is te vinden bij twee partijen:
1. de deur is fout geproduceerd en daardoor ontstaan er bubbels in de lak
2. de spuiter heeft pruts werk geleverd en daardoor onstaan er bubbels in de lak
Het tweede lijkt mij niet heel waarschijnlijk want bij de koop is de linkerdeur door dezelfde spuiter gespoten en daar heb ik geen problemen. In tegenstelling tot de diagnose van Opel Nederland is het dus WEL een productiefout en daarvoor zullen zij dan ook op moeten draaien.

Wat lijkt jullie een goede manier om dit probleem te verhelpen? Moet ik het weer bij de dealer neerleggen en moeten die om de tafel gaan zitten, moet ik de factuur voor 300 euro betalen, moet ik Opel Nederland aanschrijven?

Ik weet het zo langzaam aan niet meer. Ik ben onwijs blij met mijn speedster, ik vergeef haar alle kraakjes en rammeltje, maar dit verpest wel een beetje de emotie die erbij hoort.
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Erg vervelend allemaal Fabian. Ik heb ook geen pas klaar antwoord.

Mijn eerste reactie zou zijn om het via de dealer te spelen. Die zijn volgens mij juridisch de party die je moet aanspreken. Dat zij een probleem met Opel Nederland hebben is niet jouw probleem maar hun probleem.

Win desnoods eerst wat advies in bij b.v. de consumentenbond of zo.
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door speedster »

Mijn Speedster wordt nu geheel overgespoten maar niet met de moderne waterdragende verf maar met de ouwe mileu vervuilende verf.
paul

Bericht door paul »

Peter schreef:
Mijn Speedster wordt nu geheel overgespoten maar niet met de moderne waterdragende verf maar met de ouwe mileu vervuilende verf.
Garantie Peter, of laat je dit op eigen kosten doen??

Ik ben ook niet blij met de huidige lak die er op zit. (heel veel
steenslag, zelf op de "kofferbakklep" achter) en zit er over te denken
om 'm t.z.t. ook te laten spuiten. Maar ja.. de kosten hè...
Enkele duizenden euro's ben je al gauw kwijt en daarmee kan je natuurlijk
ook andere leuke dingen aan je wagen verbouwen.

groeten,

Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
speedster

Bericht door speedster »

Beste Paul,

het is geen garantie. Ik heb de achterbody vervangen en had na het spuiten teveel kleurverschil en heb toen besloten hem geheel over te spuiten. Weg met de steenslag e.d.
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Toch wel dezelfde kleur Peter...of maak je er iets nog aparters van :?:
speedster

Bericht door speedster »

Marcel schreef:Toch wel dezelfde kleur Peter...of maak je er iets nog aparters van :?:
De zelfde kleur met meer glitters erin. Ik vond OPC blauw ook wel mooi op een Speedster maar toch niet gedaan.
Fabian
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Fabian »

Hierbij een foto van de huidige staat van de deur. Het is er in ieder geval niet beter op geworden en dit zijn alleen de kleine bultjes aan de bovenkant van de deur. Ik de rest van mijn vrije dag gebruiken voor een brief richting de dealer.

Op de twee andere foto's is te zien hoe de deur was anderhalve week na aflevering. Die laatste foto's komen uit een collectie die ik destijds gemaakt had, maar waarvan ik zeker wist dat er geen foto's van de deuren tussen zaten.
Bijlagen
Huidige laklaag
Huidige laklaag
s_pc280049.jpg (143.52 KiB) 6463 keer bekeken
laklaag op 28 juli
laklaag op 28 juli
s_pict0113b.jpg (52.81 KiB) 6460 keer bekeken
Laklaag op 28 juli
Laklaag op 28 juli
s_pict0113a.jpg (54.73 KiB) 6461 keer bekeken
speedster

Bericht door speedster »

De huidige laklaag is gaan opbranden volgens mij.
Fabian
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Fabian »

Wat is opbranden precies? Het viel mij pas dinsdag op, na de eerste echt koude nacht. Aan de andere kant zit ik nooit aan de bijrijderskant en rij ik er veel in de avonduren mee en dan is het donker.
speedster

Bericht door speedster »

Fabian je moet gewoon terug gaan en het laten zien aan de spuiter. Opbranden is een reactie met de onderlaag. Bij mij was de achterbody gespoten, maar omdat ik niet te vreden was over nieuw gespoten en begon toen ook op te branden. De verf wordt dan zacht en kan je zo met je nagel af schrapen. Hier een foto van mijn auto hoe hij er nu bij sta.
Bijlagen
HPIM1231.JPG
HPIM1231.JPG (70.36 KiB) 2710 keer bekeken
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Ziet er toch altijd weer mooi uit, een speedster-elise zonder clams, je zou er zo de straat op mee willen! :)

Fabian, ik zou zeker eerst even Peter z´n advies opvolgen, ik vind de bobbeltjes er ook een beetje anders uitzien dan wat ik tot nu toe bij speedsters gezien heb.

Succes met dit kleine drama :(
Afbeelding
Fabian
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Fabian »

Maik,

Dat ga ik ook zeker doen, maar wel via een brief eerst het probleem uitleggen. Op de foto zie je alleen de kleine bultjes, maar lager op de deur, wat door omstandigheden niet vast te leggen is, zitten bulten vergelijkbaar met de andere twee foto's.

De oorzaak kan mij weinig schelen, het moet opgelost worden en dan zien we wel weer verder. Misschien is het wijs om in een later stadium als club zijnde iets richting Opel NL te gaan doen, want ik ben duidelijk niet de enige.
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Effe een vraagje: wat betaal je nou voor dat overspuiten (hele auto) :?:
speedster

Bericht door speedster »

stevenflappy schreef:Effe een vraagje: wat betaal je nou voor dat overspuiten (hele auto) :?:
Het afbreken en opbouwen doe ik zelf. De bedoeling was dat ik hem zelf ging schuren en afplakken, maar ben ziek geworden en kan hem dus niet schuren. Dus ik betaal het schuren en spuiten plus de verf. Ik weet dat de verf alleen al 1000 euro is en de rest?
Plaats reactie