geen recall distributieketting meer???

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
Ramon
Nieuw lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 okt 2005 15:22
Locatie: Almere

geen recall distributieketting meer???

Bericht door Ramon »

Elders in het forum heb ik onlangs gelezen over een recall voor het vervangen van de distributieketting en/of het smeersysteem.

Van de week nagevraagd bij mijn opeldealer in Almere:

MOET inderdaad vervangen worden. Het kan op elk moment vast lopen. Ik rij in een tijdbom, maar...

Opel Nederland vergoedt niet meer, omdat m'n speedy ouder dan drie jaar is!!!! :evil: :evil: :evil:

Wat een bullshit!

Alleerst heeft m'n dealer er nooit iets over gezegd. Ik heb het zelf op dit forum moeten ontdekken. Opel wist het al... ikniet. Had ik het anders maar moeten ontdekken wanneer ie echt geknald was???

Ten tweede, kort geleden bij de dezelfde dealer geweest en die ontdekte keurig dat er een recall openstond voor het vervangen van de ABS-unit. Is keurig gebeurd. Waarom niet ook meteen die van de distributieketting. Waarom toen wel en nu niet?

Ten derde... ik mag toch verwachten dat de motor van een auto langer dan drie jaar mee gaat.

Tenslotte... ik heb nog amper 15.000 km op de teller staan.

Hier is het laatste woord nog niet over gezegd....


Ik word volgende week door mn dealer teruggebeld. Word vervolgd dus.



En ja, Steve. Dit was jouw dealer...
Heb je voor mij het adres van Alfa? Voor het geval dat.
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

distributieketting

Bericht door Pipo »

Als je met de dealer er niet uit komt, contacteer dan rechtstreeks de after-servicedienst van Opel. Het is zeker niet logisch dat een klant moet opdraaien voor het vervangen van een distributieketting op 15.000km, zelfs al is de wagen al 3 jaar oud. Het is een gekend probleem waarvoor Opel een servicenota heeft rondgestuurd naar al zijn dealers. Als je het voor het gerecht zou aanvechten, win je zeker. En dat weet Opel ook heel goed.
A thing of beauty is a joy forever!
stef666
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 jun 2005 19:08

Bericht door stef666 »

Als het echt een recall geweest is van opel staat daar een termijn van 6 jaar of 100.000 Km voor...
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
#0731
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Pipo, ik heb toen hier ook de klantenservice gebeld en die doen helemaal niks.... Wees maar blij dat je in Belgie woont, daar is het blijkbaar beter geregeld!! En ach GM maakt zoveel verlies dat het toch wel handig wordt om een andere dealer te zoeken, ze zijn er straks niet meer! :P
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Of het in de categorie "recall" valt weet ik niet, geen idee of mensen hier origineel een brief voor hebben thuis gekregen. Maar het is er iig wel een die duidelijk gedocumenteerd is in field remedy 1532.

Helaas staat daar alleen geen tijd bij tot wanneer dit geldig is. Wel dat het opgelost is vanaf produktie maart 2002.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Ramon
Nieuw lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 okt 2005 15:22
Locatie: Almere

Bericht door Ramon »

Mark,

Wat is field remedy 1532? En waar kan ik dat vinden?


Gr
Ramón
Gebruikersavatar
René
Lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 27 mar 2005 18:47
Locatie: Brielle

Bericht door René »

Ramon, vorige week is bij mijn Speedster (nr.689 uit juli 2001) eveneens mijn distributieketting vervangen (Opel Den Hartogh uit hellevoetsluis).

Kwam aan het licht door een geplande onderhoudsbeurt waarbij bij de controle van het motornummer duidelijk werd dat deze onder de garantieregeling viel.....
Raar dus dat jouw Speedster te oud bevonden wordt!!


Succes, Rene.
..........Barchetta, Z3, Speedster...........
......................Moving up!!..................
Gebruikersavatar
Ramon
Nieuw lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 okt 2005 15:22
Locatie: Almere

Bericht door Ramon »

Dank je Rene,

Hier kan ik zeker wat mee.

Mijn dealer heeft eerder al moeite gehad om een servicebeurt van Opel Nederland gedaan te krijgen. Dat was toen de ABS-unit van Steven.
Met jouw gegevens kan van Voorden Almere tegen Opel Nederland 'schermen'.

Maar misschien kan ik uiteindelijk beter van dealer wisselen...


Gr Ramón
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Ramon schreef:Mark,

Wat is field remedy 1532? En waar kan ik dat vinden?
In de bibiotheek:

technische documentatie -> technisch informatie systeem -> Technical Service Bulletin (Field Remedies) -> J Engine and Engine Aggregates -> Engine - Broken Timing Chain

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Bij mij t zelfde verhaal. Omdat ik mijn auto nog maar net heb ben ik langs de dealer in Beverwijk gegaan om eventuele errors in de computer uit te lezen. (gelukkig geen gevonden :wink: )
Heb ik meteen even geinformeerd hoe t nu zit met die recalls. Voor zowel de ketting als de ABS-unit kom ik in aanmerking, alleen mag ik ze zelf betalen!! Ik heb hun opel-instructie in gezien, daar staat idd. jonger dan 3 jaar of 100.000kms. :evil:
De dis.ketting is misschien gedaan (zou herkenbaar moeten zijn door een duidelijke groene stip op het dis.huis, en bij mij zijn slechts de bouten voorzien van een blauwe stip)
Misschien kan de dealer in Duitsland, waar de auto vandaan komt, mij iets meer vertellen....
Voor alle duidelijkheid: mijn Speedster heeft ook nog geen 15k gereden! maar is wel 5 jaar oud.
Indien iemand mij een Opel dealer kan tippen die de recalls nog doet.... GRAAG! Vind het niet erg om hier een heel eind voor te rijden, en blijf ik daar meteen klant voor alle service beurten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Dominique schreef:Bij mij t zelfde verhaal. Omdat ik mijn auto nog maar net heb ben ik langs de dealer in Beverwijk gegaan om eventuele errors in de computer uit te lezen. (gelukkig geen gevonden :wink: )
Heb ik meteen even geinformeerd hoe t nu zit met die recalls. Voor zowel de ketting als de ABS-unit kom ik in aanmerking, alleen mag ik ze zelf betalen!! Ik heb hun opel-instructie in gezien, daar staat idd. jonger dan 3 jaar of 100.000kms. :evil:
De dis.ketting is misschien gedaan (zou herkenbaar moeten zijn door een duidelijke groene stip op het dis.huis, en bij mij zijn slechts de bouten voorzien van een blauwe stip)
Misschien kan de dealer in Duitsland, waar de auto vandaan komt, mij iets meer vertellen....
Voor alle duidelijkheid: mijn Speedster heeft ook nog geen 15k gereden! maar is wel 5 jaar oud.
Indien iemand mij een Opel dealer kan tippen die de recalls nog doet.... GRAAG! Vind het niet erg om hier een heel eind voor te rijden, en blijf ik daar meteen klant voor alle service beurten.
De auto mag maximaal 6 jaar oud zijn. OpelCentrum Oosterhout heeft eind vorig jaar de modificaties gedaan bij mijn auto (bj.8/2001). Kosteloos natuurlijk.
Lotus Elise S2
Gebruikersavatar
Ride-aholic
Actief lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 15 jul 2005 13:19
Locatie: Oosterhout (NB)

Bericht door Ride-aholic »

Hi,

ik was sowieso al blij om in Oosterhout te wonen, maar nu helemaal!

Greetingz, Peter
The only vitamine you need, is speed! #0707
sandro
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 feb 2005 21:24
Locatie: amstelveen
Contacteer:

Bericht door sandro »

Ik heb als opel monteur natuurlijk ook thuis de TIS op mijn laptop en hier staat bij de laatste update die IK hier heb(december 2005)

Garantieverlening kan worden aangevraagd voor auto`s van MAXIMAAL 6 jaar oud en een kilometerstand van 100000km!!!
ServiceInformatie document [E0001532]

Mvg Sandro
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

sandro schreef: ServiceInformatie document [E0001532]
Mja, ik had toch boven dat document ook al genoemd?

Mark
C30-94@0.55bar
sandro
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 feb 2005 21:24
Locatie: amstelveen
Contacteer:

Bericht door sandro »

markv schreef:
sandro schreef: ServiceInformatie document [E0001532]
Mja, ik had toch boven dat document ook al genoemd?

Mark
Ja dus???
Plaats reactie