Wie heeft er vandaag nog meer een brief van Opelcentrum Oosterhout gekregen over een officiele terugroepactie van Opel NL?
Het gaat om een controle van het ABS-systeem en eventuele modificatie vanwege mogelijke problemen bij zeer sportief gebruik ...
Ik vind het vreemd dat je als klant er eerst om moet vragen, en nu neemt Opel toch zijn verantwoordelijkheid. Zou er soms een ernstig ongeluk zijn gebeurt met aantoonbare oorzaak malfunctie van het Speedster ABS ?
Straks maar even naar mijn eigen dealer om te contoleren of het om hetzelfde probleem gaat (dus vervangen van ABS-unit) of dat dit toch een ander (mogelijk) probleem is.
Hai Maik,zoals wij door Dinant en omgeving reden bleek er toch niks mis met ons ABS?Enuh die rode zijn erg goed weet je hebben ze extra hun best opgedaan Groet
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``
Bleek inderdaad om de ABS-controlunit te gaan. Blijkbaar is er in het systeem iets mis gegaan, want deze modificatie heb ik al lang laten uitvoeren. Mijn dealer zou even contact met OPEL NL contact opnemen hierover.
Vorige week de Speedster een beurt gegeven met APK en deze wist mij te vertellen dat er een modificatie van de ABS unit uitgevoerd moest worden. (dat kwam in zijn computerscherm na het vertellen van mijn kenteken)
Morgen wordt de mod. uitgevoerd.
Ben benieuwd.
De opel dealer waar dit was is een hele kleine in Berkel en Rodenrijs (eef en huub).
TIP--->rij even langs de dealer en laat ze even in het RECALL programma kijken.Kunnen ze per auto in een oogopslag zien welke RECALLS er nog open staan op een betreffende auto.
Vaak is een modificatie wel uitgevoerd maar vanwege slechte administratie en facturering wordt dit niet doorgevoerd naar OPEL
Deze week van Opelcentrum Oosterhout (toevallig samen met een acceptgiro van het CJIB #*!$@..) ook een recall gehad. Zal die binnenkort samen met een reguliere beurt laten uitvoeren. Begrijp nu ook waarom vorig jaar bij Prodrive de wagen soms niet optimaal reageerde.
Vorige week heb ik 2 recalls ontvangen van Opel Centrum Oosterhout:
Een voor de ABS en een tweede brief over mogelijke haarscheurtjes in de airbag en mogelijke problemen met de voorste remklauwen.
Voor zover ik weet is de ABS modificatie (witte stip) al uitgevoerd.
Blijkbaar is controle op de distributieketting niet van toepassing.
De speedster komt oorspronkelijk bij een Opel dealer uit Zwolle vandaan, weet de naam zo even niet.
Daarom verbaasde het mij om bericht van het Opel centrum te krijgen.
Ik laat de controle binnenkort bij Oosterhout uitvoeren. Zij hebben immers veel ervaring met de Speedter itt de dealers bij mij in de buurt.
Mij speedster is overgens van bouwjaar is 2002 met 14.000 km