Mooie brandblusser, oog wil ook wat !!!! enne 250gram
Mooie brandblusser, oog wil ook wat !!!! enne 250gram
Collega rijders !
Bij www.lotuscars.nl hebben ze een hele mooie brandblusser van SPARCO voor de Elise/Exige die ook op de Speedster past. En niet zwaar is !!!
Voor iedereen die 120 Euries over heeft......
Bij www.lotuscars.nl hebben ze een hele mooie brandblusser van SPARCO voor de Elise/Exige die ook op de Speedster past. En niet zwaar is !!!
Voor iedereen die 120 Euries over heeft......
Hmm, begrijp ik nou iets niet van de omschrijving?
Mark
Ontbrandbaar gas gaat toch niet echt helpen met blussen? Is het niet handiger om er onbrandbaar gas in te doen??Deze revolutionaire brandblusser werkt niet door middel van poeder maar door het toevoegen van ontbrandbaar gas en heeft een spuitduur van 50 sec!!!
Mark
C30-94@0.55bar
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Ik denk dat je het antwoord zelf wel weet Mark
Maar.... zou het nou echt iets zijn?
Ik was gisteren bij Biesheuvel en had een mooie schuimblusser gezien, waar ze ook een mooie alu uitvoering van hadden (prijs wil je niet weten
). Ik geloof dat er 2.64kg blusmiddel in zat. apparaat had een diameter van 125mm.
Zou die CO2 blusser net zo goed zijn?

Maar.... zou het nou echt iets zijn?
Ik was gisteren bij Biesheuvel en had een mooie schuimblusser gezien, waar ze ook een mooie alu uitvoering van hadden (prijs wil je niet weten

Zou die CO2 blusser net zo goed zijn?

- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
-
- Nieuw lid
- Contacteer:
Wij leveren ze als importeur.
Hier wat meer info voor degene die geintereseerd zijn.
This “inhibitive” fire-extinguisher is small, portable, with high extinguishing efficiency and eco-compatible.
The FIRE EATER – even if not FIA homologated - increases sensibly your safety on RACING cars as the reaction lasts for more than 50 seconds and it doesn’t damage mechanical parts, like all the other extinguisher systems.
Length
27 cm
Diameter
3 cm
Weight
250 Gr
Jet duration
50 secs approx
Validity period
5 years (unused)
Maintenance
none
ECE Homologation
Class 8B
Hier wat meer info voor degene die geintereseerd zijn.
This “inhibitive” fire-extinguisher is small, portable, with high extinguishing efficiency and eco-compatible.
The FIRE EATER – even if not FIA homologated - increases sensibly your safety on RACING cars as the reaction lasts for more than 50 seconds and it doesn’t damage mechanical parts, like all the other extinguisher systems.
Length
27 cm
Diameter
3 cm
Weight
250 Gr
Jet duration
50 secs approx
Validity period
5 years (unused)
Maintenance
none
ECE Homologation
Class 8B
Biesheuvel Autosport de Grooste Tunings Zaak in de benelux. www.biesheuvel.nl
- Ride-aholic
- Actief lid
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
brandblusser
Voor je dat doet, zou ik eerst maar eens goed de kleine lettertjes van je verzekeringscontract lezen 

A thing of beauty is a joy forever!
... je hebt volkomen gelijk als je het hebt over de keuze affikken of blussen met het standaard poeder blussertje.
Probleem met die dingen is dat aluminium niet zo blij is met het poeder en dat je erbij kan blijven staan om de gaten in het chassis/de motor te zien vallen.
Dit is overigens niet overdreven, ik heb enige tijd geleden een Esprit gezien die brandschade heeft gehad en met een poederblusser geblust was. Daarna (en snel overigens) heel uitgebreid met water afgespoten om de troep van het blok te krijgen.
Na een paar maanden zaten er echt gaten in de bak!!
Ik heb zelf ook al naar deze Sparco blusser zitten kijken. Het lijkt op een systeem waarbij je zuurstof vedrijft en vervangt voor een onbrandbaar gas, alleen heb ik nog geen serieuze specificatie kunnen vinden van deze (of een soortgelijke) blusser.
Ik weet dat iemand in het verleden bezig is geweest met een soort 'pucks' die je op strategische plaatsen in de motorruimte zou moeten plakken en bij brand zou moeten aktiveren. Die zouden hetzelfde effect hebben. Jammer genoeg hebben we van de man die met dat verhaal kwam niets meer gehoord..
Als er mensen zijn die een soortgelijk systeem kennen waarbij wél een behoorlijke specificatie beschikbaar is hou ik me aanbevolen. Voor auto's zoals de Speedster is dit een bijzonder prettige oplossing!
Probleem met die dingen is dat aluminium niet zo blij is met het poeder en dat je erbij kan blijven staan om de gaten in het chassis/de motor te zien vallen.
Dit is overigens niet overdreven, ik heb enige tijd geleden een Esprit gezien die brandschade heeft gehad en met een poederblusser geblust was. Daarna (en snel overigens) heel uitgebreid met water afgespoten om de troep van het blok te krijgen.
Na een paar maanden zaten er echt gaten in de bak!!
Ik heb zelf ook al naar deze Sparco blusser zitten kijken. Het lijkt op een systeem waarbij je zuurstof vedrijft en vervangt voor een onbrandbaar gas, alleen heb ik nog geen serieuze specificatie kunnen vinden van deze (of een soortgelijke) blusser.
Ik weet dat iemand in het verleden bezig is geweest met een soort 'pucks' die je op strategische plaatsen in de motorruimte zou moeten plakken en bij brand zou moeten aktiveren. Die zouden hetzelfde effect hebben. Jammer genoeg hebben we van de man die met dat verhaal kwam niets meer gehoord..
Als er mensen zijn die een soortgelijk systeem kennen waarbij wél een behoorlijke specificatie beschikbaar is hou ik me aanbevolen. Voor auto's zoals de Speedster is dit een bijzonder prettige oplossing!
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Ik heb ook maar een blussertje aangeschaft. Wat je er uiteindelijk aan gaat hebben bij een vuurtje weet ik nog niet, moet er ook niet aan denken eigenlijk... maar iets is beter dan niets.
Het is een schuimblusser (dus veilig voor de metalen en de elektronica, tot op zekere hoogte dan) van 2,4liter.
Ik heb de alu uitvoering genomen, scheelt weer een kilo!
Het is een schuimblusser (dus veilig voor de metalen en de elektronica, tot op zekere hoogte dan) van 2,4liter.
Ik heb de alu uitvoering genomen, scheelt weer een kilo!

- Bijlagen
-
- CIMG1174s.JPG (75.13 KiB) 6646 keer bekeken
-
- CIMG1173s.JPG (96.86 KiB) 6645 keer bekeken