Morgen wordt bij Carglass mijn voorruit vervangen. Ik kwam 2 weken geleden van een feestje terug en trof de Speedster aan met een barst van 15 cm langs de zijkant van het raam. . . . kl@@!zakken
De verzekering betaald dit, en bevriest een jaar mijn no-claim opbouw.
Ik heb uit een eerder draadje al begrepen dat het nogal een ingreep is, voorclam eraf stc. En ik weet dat ze bij Carglass Haarlem 400 auto's per week doen, van oldtimer t/m Ferrari, maar met het oog op de volgende dag Zandvoort heb ik er geen lekker gevoel bij.
Ik mag toekijken tijdens de werkzaamheden, maar zijn er nog specifiek zaken waar ik op moet letten??
Bij mij subaru hebben ze er anders een mooi klote zooi van gemaakt. Ze waren er 3x zolang mee bezig waarbij er steeds meer raaminzetters er bij betroken werden en daarna leek het goed tot het warm weer werd en mijn ruit begon te kraken. Daarvoor had mijn dealer al het dashbord weer goed gezet want dat klopte ook niet meer. Mijn advies ga naar Oosterhout of naar je eigen dealer want als ze niet eens een ruit van een subaru kunnen vervangen dat zou ik met mijn Speedster er helemaal niet aan beginnen.
P.s. De verzekering betaald dat ook alleen moet je dan het waarschijnlijk voorschieten. Laat je niet leiden doordat de verzekering zegt dat je bij carglass terecht moet.
De frontclam eraf halen bij Carglass???????????????????
Oei oei oei... blij dat ik dat niet moet meemaken.
Let erop dat ze alles eerst goed schoonmaken alvorens de nieuwe ruit erin te plakken, anders zit je met lekken en kan het feestje weer beginnen...
Wees niet bang om iets te zeggen omdat het zogezegd "Pro's" zijn! Kijk ook dat er achteraf geen bouten en rondellen overblijven en dat ze dat juist aantrekken...
Zijn die bouten van de frontclam trouwens niet geborgen met Loctite of zoiets...
Ik wens je veel sterkte in deze pijnlijke momenten!
Frontclam er helemaal af zal niet nodig zijn. Vaak is het genoeg om 'm een beetje los te maken, zodat hij wat naar voren kan om ruimte te maken tussen de clam en het glas zodat ze van de oude de kit kunnen doorsnijden en de nieuwe er in kunnen plakken.
@ all:
Bedankt voor alle waarschuwingen, ik ben nu volledig gerust gesteld!!
en Arno: goeie tip!
Het goede nieuws is dat de hele operatie verschoven wordt naar volgende week, dus na Zandvoort. Slechte nieuws is dat het raam maandag geleverd wordt, en het dus erg laat is om nog wat te cancellen, maar dat ga ik toch proberen. Morgen Centr. Beheer bellen, en natuurlijk Oosterhout.
Het zou bv. mooi zijn om indien mogelijk de zaterdag voor de 'Speedstertechniek voor dummy's dag' het raam bij de Oosterhout dealer te laten vervangen. 's avonds in een hotelletje, dan ben ik er zondag als eerste om koffie te zetten
Mocht je een zwarte raamomlijsting willen hebben geef dat dan ook meteen door! Scheelt weer spuit of plakwerk. Het is maar een tip. Zwarte omlijsting is gebruikt voor de VXR en de Scorpions uitvoering ...
Zilver met zwarte raamstijlen is wel erg mooi, grijs/grijs is natuurlijk ook niet verkeerd.
Gelukkig laat je het volgende week doen, heb je ook geen stress voor Zandvoort....
Ik heb net in de onderdelen-PDF van de VX gekeken, daar kom ik niet los deze lijst tegen, wel 'windscreen. laminated. with seal'... Lijkt mij sterk dat er met die seal de zwarte lijst bedoeld wordt
Aha, dus je hoeft dan alleen maar door te geven of je een zilvere of zwarte lijst zou willen hebben. Dus als ooit nog eens mijn list vervangen gaat worden moet ik niet vergeten een zwarte lijst door te geven.
Thanks Paul!