Ik ben vandaag benaderd door mijn tussenpersoon over de verzekering van de Speedster. Ik heb de Speedster toen gekocht voor €43.000,- en blijkt nu een dagwaarde van €17.000,- waard te zijn. Het leek hem wel lucratief om de polis aan te passen, maar was er ook achter gekomen dat het aanbod zeer laag is en dat de prijzen tocht iets hoger liggen. Zijn advies was om de Speedster te laten taxeren.
Weet iemand een officieel taxatiebedrijf die hier verstand van heeft (het liefst in regio Noord-Holland)
Erwin
P.S. toch lekker dat ik een meedenkende tussen persoon heb
Hey Matsuru, iets lijkt me toch onlogisch ivm die waarden.
Je hebt je Speedster voor 43.000€ gekocht. Dus ik neem aan dat je een Turbo hebt. Maar zelfs de eerste Turbo's hebben nog altijd een marktwaarde die ruim boven de 17.000€ ligt Ben je zeker dat je verzekeringsagent de waarde niet verward heeft met die van een Atmo?
Speedstereigenaren is het niet zo dat wij nu de prijs bepalen van onze auto.
De hoeveelheid van te koop aangeboden speedsters neemt nu drastisch af dus wij zijn degene die er 1 hebben is het dan niet zo dat wij de prijs gaan maken?
Neem nu bijvoorbeeld de BMW Z1 kost ook alweer tussen de 20.000 en de 30.000 euro zo ook de Lancia Delta EVO's toch auto's van zo'n 14 jaar oud.
bij het berekenen van de maandlasten van de verzeking nemen ze het hoge bedrag boven de 40.000... en met een totaalschade gaan ze opeens uit van ongeveer 28.000 nieuwprijs
Ja, dat is iets waar ik me ook mateloos aan irriteer. Ben benieuwd hoe sterk je zou staan als je dit voorlegt aan een Consumentenorganisatie of rechter o.i.d. Ik betaal me inmiddels helemaal scheel aan de verzekering, gedeeltelijk mijn eigen schuld (aanrijding en woonachtig in Masterdam), maar in feite een absurd bedrag
marcel85 schreef:bij het berekenen van de maandlasten van de verzeking nemen ze het hoge bedrag boven de 40.000... en met een totaalschade gaan ze opeens uit van ongeveer 28.000 nieuwprijs
stelletje @#@$#
Dan heb ik een betere verzekering. Die is berekend op een waarde van 44.000€. Maar ingeval van totaalverlies vertrekken ze ook van dat bedrag! Met aftrek van een percentage gebaseerd op de ouderdom van de wagen.
Wat betaal jij dan aan verzekeringsbedrag, Marcel?
Laatst gewijzigd door Pipo op 03 mei 2006 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
marcel85 schreef:bij het berekenen van de maandlasten van de verzeking nemen ze het hoge bedrag boven de 40.000... en met een totaalschade gaan ze opeens uit van ongeveer 28.000 nieuwprijs
stelletje @#@$#
Dan heb ik een betere verzekering. Die is berekend op een waarde van 44.000€. Maar ingeval van totaalverlies vertrekken ze ook van dat bedrag! Met aftrok van een percentage gebaseerd op de ouderdom van de wagen.
Wat betaal jij dan aan verzekeringsbedrag, Marcel?