Pagina 1 van 1
astra_opc
Geplaatst: 02 mei 2006 10:27
door astra_opc
Ik weet dat ik hier enigzins op het verkeerde forum zit, maar ik zag hier toch nog wel wat dingen staan waar ik ook wel wat aan had. Ik bedoel de motoren zullen niet veel verschillen
Ik ben dus joey ondertussen alweer 25jaar :O (damn 'k wor echt oud). En rij in een astra opc van origine een x20xer (2.0L 16v= 160pk) maar nu ondertussen een (z20let=2.0l 16v TURBO!!)
Ik post nog wel een keer het hele lijstje met mods nu effe geen zin in

hier in iedergeval wat foto's van vrij recent
aanpassingen motor:
software v-max
green inlegfilter
grotere luchtinlaat
grotere intercooler eds
sterkere zuigers v-max
dumpvalve hks (imitatie)
rvs turbobuis
v-max voorkatvervanger
katvervanger (rvs rechte pijp)
rvs bastuck uitlaatsysteem
apexi boostcontroller
Geplaatst: 02 mei 2006 10:34
door stevenflappy
Welkom, er is in ieder geval genoeg aan gedaan. Je bent zeker wel een bekende van Jans? (Lelijk ventje met een hele mooie Speedster!)

En ja "Dat mag ik inderdaad wel zeggen" ja...

Geplaatst: 02 mei 2006 10:43
door jans
Jij zegt it.

Geplaatst: 02 mei 2006 10:50
door stevenflappy
Geplaatst: 02 mei 2006 11:40
door Maik
Heftig bakkie Joey!
Hoeveel paardenkrachten inmiddels?
Geplaatst: 02 mei 2006 11:46
door astra_opc
Maik schreef:Heftig bakkie Joey!
Hoeveel paardenkrachten inmiddels?
Momenteel zit ik nog met de standaard kleine turbo( zal dus niet meer zijn dan 240/250pk)
Maar er is nu een upgrade beschikbaar op basis van de z20leh die aangepaste turbo zou goed genoeg moeten zijn om 300pk motor vermogen te halen. Vrees alleen dat voorafgaand een koppeling en sper erin moeten. 300pk is tevens mijn streven omdat ik er anders weer nieuwe zuigers en drijfstangen in moiet latenm zetten. En hij onhandelbaar wordt doordat ik voorwiel aandrijving heb

Geplaatst: 02 mei 2006 11:53
door Gerard
Welkom. Zo daar je heb je al heel wat aan gedaan zeg.

Geplaatst: 02 mei 2006 12:06
door jans
Een sport Koppeling heb je zo wie zo dan nodig. sper is duur , en zie ik het voordeel / nut niet zo van, i.v.m. voorwielaandrijving.

die turbo van de nieuwe LEH valt inzover tegen , dat ie niet veel anders is als van de Z.LET. Beter is gelijk een grotere.Maar er zijn dan nog wel een paar aanpassingen nodig.
Geplaatst: 02 mei 2006 12:56
door Maik
Geplaatst: 02 mei 2006 16:39
door astra_opc
jans schreef:Een sport Koppeling heb je zo wie zo dan nodig. sper is duur , en zie ik het voordeel / nut niet zo van, i.v.m. voorwielaandrijving.

die turbo van de nieuwe LEH valt inzover tegen , dat ie niet veel anders is als van de Z.LET. Beter is gelijk een grotere.Maar er zijn dan nog wel een paar aanpassingen nodig.
Een koppeling ontkom iik idd niet aan, maar een sper verbeterd ook zeker wel de rijdbaarheid van een voorwiel aan gedreven. ik kan de motor "temmen" door in 1e versnellingen minder druk te draaien dmv apexi. dat voorkomt dus de wielspin echter in bochten gaat hij nog welleens flink in de spin. Om maar over nat weer te zwijgen stoplicht sprint met corsa b 1.1 verloor ik
En wat betreft de turbo is dan ook een upgrade van de LEH turbo. Dus niet de standaard trims van de LEH. ik ken heel de turbo's van de LEH niet maar denk dat ze net wat meer inhoud hebben aangezien de RS van de LET goed zou zijn voor zo'n 270 pk.
Geplaatst: 02 mei 2006 16:39
door astra_opc
Ik zou het liever zoveel mogelijk bij v-max houden
Geplaatst: 02 mei 2006 17:28
door jans
Héééééél verstandig

Geplaatst: 02 mei 2006 21:56
door astra_opc
jans schreef:Héééééél verstandig

En zelfs markus laat welleens een steekje vallen, maar heeft nog altijd de beste referenties.