Spijker in band: wat te doen?
Spijker in band: wat te doen?
Kwam er net achter dat ik linksachter een spijker in mijn band heb, de band is nog hard.
Wat kan ik het beste doen?
- Doorrijden en hopen dat het kopje er afslijt?
- De spijker eruit (laten) halen en de band herstellen?
- Nieuwe band?
Wat kan ik het beste doen?
- Doorrijden en hopen dat het kopje er afslijt?
- De spijker eruit (laten) halen en de band herstellen?
- Nieuwe band?
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Contacteer:
Er zijn ook zogenaamde 'parapluutjes'. Die mogen voor zover ik weet wel gebruikt worden, ook op Z banden. Tenminste, zolang de beschadiging in het midden van het loopvlak zelf zit en niet in de wang of in de buitenste cm van het loopvlak.Pascal schreef:En let op verzekerings technische zijn proppen niet meer toegestaan.
Zoals de naam al een beetje aangeeft hebben deze pluggen een breder, plat deel aan de binnenkant van de band, waardoor de reparatie er nooit uit kan vallen. Gecombineerd met een lijm soort vormen deze reparaties vrijwel 1 geheel met de band zelf.
Om deze te plaatsen moet alleen wel de band van de velg worden gehaald en na de reparatie er weer op worden gezet en gebalanceerd. Ze kunnen niet van buitenaf worden geplaatst.
Bij iedere reparatie moet wel gekeken worden of het (stalen) karkas van de band niet is beschadigd. Vooral schroeven kunnen een zagende werking op dit deel van de band hebben, waardoor er intern (veel) meer schade is als alleen een gaatje. Maar dat is meestal wel zichtbaar aan de binnenkant. In dat geval zal de band niet gerepareerd kunnen worden omdat de integriteit van het karkas niet meer gegarandeerd is.
Bye, Arno.
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
spijker
Ik zou hem gewoon laten zitten. Dan kan je in alle eerlijkheid zeggen dat je met een 'S P I J K E R' rijdt 

- Bijlagen
-
- spykerC8spyder.jpg (7.55 KiB) 5724 keer bekeken
A thing of beauty is a joy forever!
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Een erkende bandenboer zal je een nieuwe adviseren. Ik ook by-the-way, hoe zuur ook.
Propjes worden naar verloop van tijd hard en vallen eruit (je zal nog wel een tijdje blijven rijden op nieuwe banden dus zeker niet doen)
Ik zou de band eraf laten halen, en kijken of die idd volledig door de band heen zit!! De band blijft tenslotte hard. Als de band er toch af is, en het is een heeeeeeel klein gaatje kunnen ze er aan de binnenkant een plakker op doen.
Misschien krijg je wel veel korting op een nieuwe band als je zielig gaat doen bij de tent waar je ze hebt laten monteren.
suc6

Propjes worden naar verloop van tijd hard en vallen eruit (je zal nog wel een tijdje blijven rijden op nieuwe banden dus zeker niet doen)
Ik zou de band eraf laten halen, en kijken of die idd volledig door de band heen zit!! De band blijft tenslotte hard. Als de band er toch af is, en het is een heeeeeeel klein gaatje kunnen ze er aan de binnenkant een plakker op doen.
Misschien krijg je wel veel korting op een nieuwe band als je zielig gaat doen bij de tent waar je ze hebt laten monteren.
suc6
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Misschien heel vreemd, maar mijn bandenboer heeft al 2x voor mij een lekke band door een spijker (langzaam leeglopen en dus ook geen schroefdraad) geplakt door aan de binnenzijde een grote "sticker" in de band te plakken. Niets propjes schieten, maar gewoon plakken zoals we vroeger allemaal wel eens bij een versleten buitenband van de fiets hebben gedaan.
Zeker bij de Speedster, waarbij bijna niemand het in zijn hoofd haalt om uren lang op topsnelheid over de Autobahn te denderen kan dat volgens mij geen kwaad.
SteV6
Zeker bij de Speedster, waarbij bijna niemand het in zijn hoofd haalt om uren lang op topsnelheid over de Autobahn te denderen kan dat volgens mij geen kwaad.
SteV6
S4 Avant