Gepiep aan achterwiel...
Gepiep aan achterwiel...
Zit met een piepje aan het achterwiel, heb nog een speedsterrijder tegengekomen met een Scorpions en heeft hetzelfde probleem...
We hebben allebij reeds remmen gedemonteerd en gereinigd, maar probleem blijft. Als je even op de rem gaat is het er voor even af.
Iemand bekend met dit probleempje?
We hebben allebij reeds remmen gedemonteerd en gereinigd, maar probleem blijft. Als je even op de rem gaat is het er voor even af.
Iemand bekend met dit probleempje?
Mvg
Koen
Speester #2981
Koen
Speester #2981
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Dat de standaard remblokken vóór gaan piepen is mij wel bekend (ook uit eigen ervaring). Achter is nieuw voor mij, maar misschien voor anderen niet.
Je kan er dan inderdaad aan doen wat je wilt, maar dat helpt dan niet of voor maar heel even.
Wat wel helpt is blokken van een after market merk te monteren, en dan heb je gelijk 3 vliegen in 1 klap:
- geen gepiep
- betere prestaties
- goedkoper
Hoe "sportiever" de remblokken, hoe meer kans op gepiep bij rustig remmen. Dus pas op dat je dan wel de goede blokken neemt, anders heb je weer gepiep, maar dan op andere momenten
Ik heb SBS pro-track remblokken erop zitten en bij mij piepen ze niet of nauwelijks iig...
Anderen hebben vast wel piep-ervaring over greenstuff en ferodo remblokken.
Je kan er dan inderdaad aan doen wat je wilt, maar dat helpt dan niet of voor maar heel even.
Wat wel helpt is blokken van een after market merk te monteren, en dan heb je gelijk 3 vliegen in 1 klap:
- geen gepiep
- betere prestaties
- goedkoper

Hoe "sportiever" de remblokken, hoe meer kans op gepiep bij rustig remmen. Dus pas op dat je dan wel de goede blokken neemt, anders heb je weer gepiep, maar dan op andere momenten

Ik heb SBS pro-track remblokken erop zitten en bij mij piepen ze niet of nauwelijks iig...
Anderen hebben vast wel piep-ervaring over greenstuff en ferodo remblokken.

Betere remmen
Misschien is het wat om eens te onderzoeken , of we de remmen eens een beetje kunnen updaten
Had er al een balletje over opgegooid bij arno. er is dus wel iets aan te verbeteren.

- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Re: Betere remmen
Ik heb ook al een beetje onderzoek gedaan. Ik denk dat je HIERMEE het best af bent. voor slechts 1500 pondjans schreef:Misschien is het wat om eens te onderzoeken , of we de remmen eens een beetje kunnen updatenHad er al een balletje over opgegooid bij arno. er is dus wel iets aan te verbeteren.

koenvw, sorry voor de off-topic

- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Oefff, E 2000,- voor Nitrons vond ik al stevig. Maar de beste upgrade ooit!
Maar ruim E 2300,- voor remmen
Er zijn goedkopere alternatieven:
308mm remmenupgrade
Kost tussen de 400 en 600 euri. Zullen we er een apart topic voor openen?
SteV6
Maar ruim E 2300,- voor remmen

308mm remmenupgrade
Kost tussen de 400 en 600 euri. Zullen we er een apart topic voor openen?
SteV6
S4 Avant
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer: