Wie weet raad...

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
koenvw
Actief lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 apr 2006 20:51

Wie weet raad...

Bericht door koenvw »

Beste Speedy's,

Ik zit met een probleempje, mijn speedster verliest klein beetje olie op de grond.. Je zou denken, ergens een lek onder de motor...

Maar neen, het is zwarte motorolie denk ik, maar het loopt van de chassisbalken af... Je hebt het waterreservoir en daaronder zit de motorbevestiging, vanaf daar zit alles vol olie... :evil:

Wie weet raad, ikzelf zie niet vanwaar dit kan komen...
Mvg

Koen
Speester #2981
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Motorsteun kapot? Volgens mij is die hydraulisch gedempt?
Afbeelding
Gebruikersavatar
koenvw
Actief lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 apr 2006 20:51

Bericht door koenvw »

Beste Maik,

Je zou wel eens gelijk kunnen hebben, verder is daar niet te zien wat met olie te maken kan hebben...
Heb alvast een nieuwe besteld en zal zien de moment ik deze vervang of het daadwerkelijk de motorsteun was.

Alvast bedankt voor de tip.
Mvg

Koen
Speester #2981
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

Ik heb sinds vanavond precies hetzelfde, een plasje zwarte dunne olie
Het rook niet naar remolie, niet naar motorolie, niet naar versnellingsbakolie....
Wiel eraf gehaald, binnenscherm en inderdaad, ook de verticale balk onder de linker motorsteun nat van de olie, motorsteun bekeken en die is zeiknat van de olie... blij dat het alleen dit is.... en er lijkt dus inderdaad olie in te zitten.

Kan ik nu nog rustig met de Speedster rijden, bijv naar de garage ?
Is deze makkelijk nu alles los ligt zelf te vervangen ?
En waar kan ik deze het beste halen ?

gr. Richard

Edit: Ik kon het niet laten te kijken of ik alles in huis had om het los te maken, de bovenste 15mm moer en de onderste 15 moer gingen vrij makkelijk los, voor de onderste heb je een verlengstuk nodig op je ratel.

Op het moment dat je de bovenste los draait dan kantelt het blok iets waardoor de vork die aan het blok vast zit mee omhoog gaat (waar het draadeind van de motorsteun in zit).
Deze vork die op het blok zit moet je verwijderen om gemakkelijk de motorsteun te vervangen.

Het blok moet ondersteund worden, door een krik.

VX220 forum over de vervanging !

http://www.vx220.org.uk/forums/Near-Sid ... html&st=20


Plaatje van het VX220 forum ->

Afbeelding
"A je to !" #0047
Plaats reactie