Benzine verbruik!

Alle overige technische zaken.
Robin
Actief lid

Benzine verbruik!

Bericht door Robin »

Heeft iemand eigenlijk een idee hoeveel kilometers je nog kunt maken op het moment dat het 'loop even tanken' lampje :wink: begint te branden. Ik heb nog maar 1500 km op de teller staan dus het is nog even wennen en vandaag kwam ik net op tijd een tankstation tegen. Althans dat denk ik toch want ik was aan het rijden in een onbekende buurt en ik had geen blokje meer op mijn lcd-balkje en kwam net een tankstation tegen dus dacht ik maar even vullen. Ik neem ook aan dat het verschil in verbruik tussen de 2.2 en de turbo miniem is.

Ik ben in ieder geval positief verrast ivm het verbruik, niet dat het mij wat uitmaakt ik ben sowieso een anti-diesel mens :lol:. En ja audi heeft net Le Mans gewonnen met een diesel toch blijf ik pro-benzin :twisted: Maar vandaag toch 370 km gemaakt met een volle bak en dit in open toestand wat toch ook wat zal uitmaken, van die 370km natuurlijk 300 km autobahn anders lijkt me het onmogelijk :o
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Het is helemaal afhankelijk van je rechtervoet. Ik heb speedy's gezien die 1 op 18 lopen en andere die 1 op 6 lopen. Reken maar uit.
marcel85
Mega lid

Bericht door marcel85 »

ik rijd er ook woonwerk mee en haal gemiddeld 1 op 12/13
dat is dan bij lange 80 km/h wegen en rustig tot vlot optrekken..

(ik heb een 2.2)

1op 18 zal wel die diesel speedster zijn :wink:

gr marcel
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Gemiddeld 8.11L op 100km over een afstand van 46878km (met een 2.2).

Mark
C30-94@0.55bar
Ride-aholic
Actief lid

Bericht door Ride-aholic »

Hi,

rustig toerend over binnenwegen heb ik wel 1 op 14 gehaald, als ik flink toeren ga draaien, kom ik rap onder de 1 op 10.

Greeingz, Peter
The only vitamine you need, is speed! #0707
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

1 op 10 soms 11
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Als er bij mij Refill komt te staan (bij mijn 2.2), dan kan ik altijd nog ongeveer 100km rijden met gemiddelde rijsteil. Als ik gelijk ga tanken als er Refill verschijnt kan ik maar 27liter tanken, terwijl er een 36liter tank inzit (oke, 35.8liter weet ik uit een blamerende ervaring :oops: ).
Dus er zit dan nog steeds 9liter in de tank en niet de 5liter die je zou denken (het display springt van 6liter naar Refill in een 2.2).
Met die 9liter kan je dus nog wel 100km rijden als je ongeveer 1 op 11 rijdt.
Ik druk altijd gelijk mijn dagteller op nul als ik Refill zie verschijnen, en dan zorg ik dat ik rond de 70km verder ga tanken.
Afbeelding
Ride-aholic
Actief lid

Bericht door Ride-aholic »

Hi,

ik druk de dagteller op '0' na tanken, en rij zelden meer als 300 kilometer tot de volgende tankbeurt. Scheelt een hoop zweet en hartkloppingen.
Een reserve-tankje met 5 liter (in Duitsland verplicht) is ook wel handy, gewoon voor de zekerheid.

Greetingz, Peter
The only vitamine you need, is speed! #0707
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Maarten »

Waar wil je een reserve tankje meenemen in de speedster? In de kofferbak waar het zo heet wordt? Ik stop wel iets eerder om te tanken, als de tekst verschijnt stop ik gewoon bij de eerste gelegenheid, soms al eerder.

Maarten
Maik

Bericht door Maik »

Heet? In je kofferbak? Die compressor stookt je uitlaat dan wel heel heet Maarten :wink:
Bij mij wordt de kofferbak wel warm, maar dat boeit niet voor benzine hoor. Vroeger vaak genoeg benzine over de kokend hete uitlaat van mijn brommertje gekregen bij het tanken, maar zelfs dan gebeurt er niets :wink:
Maar ik heb ook geen tankje bij me hoor, maar alleen voor gewichtsredenen! :)
Afbeelding
stevenflappy
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Dan mag je wel eens gaan dieeten als je zo naar gewicht kijkt Maik!!!! :twisted:
Maik

Bericht door Maik »

Zit mijn lichaam eens niet zo te observeren flap, ik voel mij daar niet helemaal gemakkelijk bij... :shock:
Afbeelding
marcel85
Mega lid

Bericht door marcel85 »

:lol: volgens mij bloeit er iets moois tussen jullie :mrgreen:
Robin
Actief lid

Bericht door Robin »

Allemaal bedankt voor de info jullie rijden zuiniger als ik dacht....pussy's :lol: ....en Maik het kan wel dat je nog 100 km kunt rijden als er bij jou refill komt te staan maar ik ga het niet proberen om dan na 40 km op de pechstrook te staan en de voorbijrijdende mensen plezier te gunnen door met mij en mijn speedster te kunnen lachen :evil:
SteV6

Bericht door SteV6 »

Tijdens de Scotland tocht heb ik ruim 1:13 gereden :shock:

Dat haal ik in Nederland nooit. Na het warmrijden van de olie (handig zo'n olietempmetertje) trek ik de loden schoen aan. Meestal ligt het verbruik dan tussen de 8 tot 9 kilometer per liter. Dus een tank gaat net iets meer dan 300 kilometer mee. Tanken doe ik dan ook altijd om de 250 tot 280 kilometer.

O ja, met een 2.2 :mrgreen:

SteV6
S4 Avant
Plaats reactie