ritje als passagier in de Speedster...

Algemene zaken omtrent onze auto.
GVfB
Nieuw lid

ritje als passagier in de Speedster...

Bericht door GVfB »

Hallo allemaal!!

Ik heb een beetje een vreemd verzoek: met wie zou ik als passagier eens een ritje mogen meemaken met zijn/haar Speedster?

Ikzelf rij met een BMW Z4... en ik ben enorm gepassioneerd met deze wagen bezig... zowat alles is er al aan veranderd :lol:

Maar... onlangs in de Condroz een hele hoop Opel Speedsters tegen gekomen en ik moet zeggen... het begint toch een beetje te kriebelen.

De vriendin zal er wel niet voor te vinden zijn, haar Mini Cooper (nieuwe model he :roll: ) is zonet verkocht wegens "te hard afgeveerd"... maar hey, het is voor mij he :wink:

Alleen vrees ik dat de Speedster misschien toch wel wat te spartaans (ik mag dit hier toch wel zeggen he) is... vandaar: met wie mag ik eens een testtoertje mee rijden?

Omgeving Aarschot - Heist op den Berg in België

voor de geïnteresseerden ivm mijn Z4: www.z4info.be

Bedankt en beste groeten.
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Spartaans in de zin van hard afgeveerd isie zeker niet (een speedster met standaard onderstel). Spartaans in de zin van geen airco, raamslingers, piepen, kraken, rammeldebammels, moeilijke instap, gebruiksaanwijzing voor zo ongeveer alles wat je eraan/mee wilt doen, dat JA :!: :)
Maar als je erin gereden hebt ben je dat alles vergeten :wink:

Wat voor Z4 rij je nu? Welke motor bedoel ik. Ik denk namelijk niet dat je er op motorcultuur op vooruit gaat :wink:

En er is vast wel een Zuiderbuur te vinden die je even wil laten gummen!
Afbeelding
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door linne150 »

Pipo???
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``

Groet Wilbert.
GVfB
Nieuw lid

Bericht door GVfB »

Maik schreef: Wat voor Z4 rij je nu? Welke motor bedoel ik. Ik denk namelijk niet dat je er op motorcultuur op vooruit gaat :wink:
Hallo Maik!

bedankt voor de reactie.

Ik rij nu met een BMW Z4 2.5 6 cylinder in lijn met, gemeten, aan het vliegwiel 207 pk.

Wagen is voorzien van andere ophanging, andere stabilisatoren, andere uitlaat, regelbare camberplates, 18 duimers... enzoverder.

De vergelijking gaat misschien niet helemaal op, maar een vroegere wagen van me was een Golf I cabrio uit 1993 met sportonderstel, 16 duimers, enz.

Die wagen haatte ik op den duur zo erg omdat ie zo spartaans was: niets van luxe, beenhard, "stinken" naar de benzine.... doch elke keer als ik er zo eentje zie rijden heb ik pijn in het hart dat ik die verkocht heb. DAT was nog autorijden met alle sensaties erbij (van stinkende uitlaat tot nukkige versnellingsbak :lol: ).

Iets dat ik SOMS mis bij de Z4, die overigens sportief maar tegelijkertijd ook comfortabel en luxeus is.

Ik zit met een beetje een dubbel gevoel :? temeer omdat ik ook moderator ben bij het grootste Z4 forum ter wereld en omdat ik 24u per dag met die auto in m'n kop zit (althans 23u nu, en 1 uurtje kwijlen op Speedster pics) :twisted:
Maik

Bericht door Maik »

typisch gevalletje van speedsterkoorts... en het spijt mij om te vertellen, maar er is geen medicijn :(
Die Z4 is natuurlijk een schitterende wagen, maar meer een cruiser bij de speedster vergeleken, maar dat zeg ik zonder dat ik in jouw Z4 gereden heb natuurlijk :wink:

Yvo (Pipo) regelt de demo-ritjes in België, dus die zal zich straks wel even melden :lol:

Dus jij hebt verstand van forums? Wat vind je van deze? (dit is trouwens het grootste Nederlandstalige speedsterforum TER WERELD! :wink:
Afbeelding
GVfB
Nieuw lid

Bericht door GVfB »

hehehehe Speedsterkoorts :lol:

omdat het een phpBB forum is heb ik al snel mijn weg gevonden :lol:

Een Z4 kan ook best zijn mannetje staan hoor... Op circuit bijvoorbeeld is een Cayman geen partij :)

Het is trouwens op circuit dat ik verliefd ben geworden op deze:

Afbeelding

Afbeelding

Maar de Elise of Exige vind ik persoonlijk iets minder geslaagd dan de strakke lijnen van de Speedster.

Trouwens... viel me op dat die Exige zich enorm zenuwachtig gedroeg op circuit en bijgevolg geen partij was voor de z4's :wink:
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Dat lag dan aan de bestuurder van de Exige, een Exige verslaat elke Z4 makkelijk... Uitgezonderd de M, waarschijnlijk, die kunnen dat niet volgen met een bestuurder die weet wat ie doet.
GVfB
Nieuw lid

Bericht door GVfB »

OK... maar op de Trackday in Abbeville heeft een Z4 3.0 toch de snelste tijd gereden... met onder andere een GT3 en enkele Exige's in het deelnemerspark.

Maar dit ter zijde. De bestuurderskwaliteiten zijn natuurlijk het belangrijkste.
Maik

Bericht door Maik »

Dan zat er een magnifieke coureur in die Z4, een GT3 is normaal gesproken onverslaanbaar door wat dan ook (oke, beetje aangedikt... :wink: ).

He, lekker, eindelijk eens een nee-hoor-de-mijne-is-sneller-topic! :lol:
Afbeelding
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Z4m tegen Exige S op top gear track scheelt een seconde. Laat staan een niet M..... :twisted:
GVfB
Nieuw lid

Bericht door GVfB »

Maik schreef:He, lekker, eindelijk eens een nee-hoor-de-mijne-is-sneller-topic! :lol:
hehehe :lol:
stevenflappy schreef:Z4m tegen Exige S op top gear track scheelt een seconde. Laat staan een niet M..... Twisted Evil
hey, je hebt gelijk!

maar de gewone Exige was wel .4 seconden trager en de VX220 Turbo was méér dan 5 seconden trager :twisted: :twisted:

Trouwens, blijft dit topic nu met een knipoog of is dit écht "mijn-hond-is-groter-dan-jouw-hond" gedrag? :wink:
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

zelfs een GT3 '' blijft nergens 8) :lol:
Rikster
Mega lid

Bericht door Rikster »

jans schreef:zelfs een GT3 '' blijft nergens 8) :lol:
Misschien wel, maar dan zullen ze er eerst mee naar Gemballa moeten :twisted:
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

:bag: :toot:
Happymouse9520
Nieuw lid

Bericht door Happymouse9520 »

En ...
heb je dan als passagier kunnen meerijden in een Speedster ?
Zoniet, B-9520 Sint-Lievens-Houtem ligt niet zoooo ver van Aarschot.
happymouse9520@hotmail.com voor contact.
Mooi weer is een must om de 240pk kart buiten te halen.
Sedert vandaag officieel ingeschreven.
Greetz,
Jerry
Back to basics;
Mazda MX-5 NB-fl
Cheap, fun & reliable.
Plaats reactie