Pagina 1 van 2

Clubspecial 16 juli op Zandvoort.

Geplaatst: 13 jul 2006 9:24
door alain
Komt er zondag iemand naar Zandvoort ?

gr.

Alain

Re: Clubspecial 16 juli op Zandvoort.

Geplaatst: 13 jul 2006 14:44
door markv
alain schreef:Komt er zondag iemand naar Zandvoort ?
Euhm, ik even niet, ben juist vandaag geweest. Heb weer genoeg rubber daar achter gelaten :)

Mark

Geplaatst: 14 jul 2006 5:34
door Maik
rondetijd? :wink:

Geplaatst: 14 jul 2006 7:30
door markv
Dat zal niet geweldig zijn denk ik hoor :)

Zal straks even de datalogs inlezen en kijken wat ik eruit kan halen..

Mark

Geplaatst: 14 jul 2006 8:14
door Maik
Ik ben ook geen held op Zandvoort hoor. De laatste keer heb ik 1 rondje geklokt, en dat was maar liefst een 2.16 :shock: . Niet echt spannend dus.

Geplaatst: 14 jul 2006 8:40
door jans
Was dat een mét of zónder fiets met versnelling :?:

Geplaatst: 14 jul 2006 10:48
door markv
Ik heb even gekeken en kon om 2:26. Zoals ik al schreef, niet echt snel :)

Moet ook wel zeggen dat ik geen een ronde voluit heb gereden. 1 sector op het circuit was de hele sessie geel omdat er een auto gecrashed was die ze pas na de sessie gingen opruimen.

Stats zijn wel grappig van die ronde:

max 172.87km/u
max 0.81G bij vertraging
max 0.30G bij versnelling (ja, het blijft een 2.2 :)

Olie temperatuur ging op mijn meter tussen de 120 en 130 graden. Heb hem niet boven die 130 zien gaan. Druk blijft trouwens prima, ook bij hogere temperatuur iets van 6 bar. En zelfs met een olietemperatuur van 120 graden bij stationair haalt ie nog steeds 3,5 bar, das best wel hoog..

Mark

Geplaatst: 14 jul 2006 11:22
door Maik
Hmmm, die temperatuur is best hoog.
Ik haalde maandag op de Nordschleife niet hoger dan 115graden. Dat is een ander circuit natuurlijk, waar gemiddeld minder geschakeld hoeft te worden dan op Zandvoort, wat waarschijnlijk wel een gunstig effect heeft op de olietemp.

Op de Nordschleife is er ook een rondje van mij en Hans gelogd (maar dan met een GPS). Dit gaf de volgende resultaten (niet helemaal betrouwbaar):

Maik lap1:
Max speed = 194,7 km/u
Max acceleration = 10,8 m/s2 (1.1g) voorwaartse versnelling
Min acceleration = -11,8 m/s2 (-1.2g) vertraging

Hans lap1:
Max speed = 163,5 km/u
Max acceleration = 8,9 m/s2 (0.9g)
Min acceleration = -4,8 m/s2 (-0.5g)

Weinig kaas van te maken dus :)

Wel leuk is dat ik het hele rondje op een circuit-kaartje kan volgen nu, met bochtsnelheden.

Geplaatst: 14 jul 2006 12:02
door stevenflappy
Waar reed die Hans in.... 164 op het rechte stuk is niet echt snel

Geplaatst: 14 jul 2006 12:12
door jans
stevenflappy schreef:Waar reed die Hans in.... 164 op het rechte stuk is niet echt snel
Wel als ie op een race fiets zat :lol:

Geplaatst: 14 jul 2006 12:29
door Maik
In een oranje speedster :)

1 rondje gelogd he, je weet niet hoe hij dat rondje precies reed.

Hoe hard reed jij in de Fuchrohre dan bv eigenlijk? :wink:

Geplaatst: 14 jul 2006 13:35
door stevenflappy
Op het rechte stuk red je 190 makkelijk....

Geplaatst: 14 jul 2006 13:37
door jans
Dacht iets van 230 :?: Bedoel die van Gerard

Geplaatst: 14 jul 2006 14:18
door joel do desert
Geen smoes, ik reed tijdens de 'log' ronde achter Wim aka 'der Alte' van de Gummen. Wim rijdt in een Toyota met iets van 120pk (vandaar de lage top), maar met zijn giga ervaring wel over de over de ideale lijn.

Groetjes, Hans

Geplaatst: 14 jul 2006 18:33
door Maik
stevenflappy schreef:Op het rechte stuk red je 190 makkelijk....
Het rechte stuk helemaal op het eind?
Daar haal ik zelfs nog minder dan 160! :lol:
Ik laat hem daar altijd rustig uitrollen, dat vindt je motor en vooral ook je remmen wel lekker. Bij rond de 100km/u even de boel laten ventileren (de schijven).

De andere 2 plekken waar je echt hoge snelheden kan halen zijn na Flugplatz en in Fuchsrohre, en daar geeft het je echt een kick (door ook vooral verticale g-krachten :wink: ).