Wie onder jullie heeft zijn EGR klep afgekoppeld zoals er op het Duits forum vermeld word?
Wie heeft er al problemen gehad met zijn EGR klep?
EGR Klep
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2804
- Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Onder je neusstevenflappy schreef:EGR klep?????????!!!!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()


Nu serieus:
De EGR Klep recirculeert onverbrande uitlaatgassen door ze nogmaals te verbranden.De EGR klep hoort lucht bij te mengen,maar als de klep blijft hangen en dan krijg je een verkeerd mengsel (te veel uitlaatgas en te weinig verse lucht).
- Speedfreak
- Mega lid
- Berichten: 514
- Lid geworden op: 27 mar 2006 20:09
- Contacteer:
Ik heb daar problemen mee gehad. Pinnetje schoot niet meer terug waardoor de klep open bleef staan. Stataionair loopt de auto als een drama, bij een stoplicht of afremmen slaat hij bijna af..... : (
Open maken, fijn de pakking overtrekken op een stuk papier en uit een stuk alu dezelfde vorm knippen (maar dan zonder de gaten!! ; )
Tip: gebruik een oude kentekenplaat, werkt perfect!
Nadeel: soms gaat het motorlampje branden voor een paar dagen, soms weer een hele tijd niet.
Voordeel: motor blijft schoner en loopt sindsdien fijner stationair.

Open maken, fijn de pakking overtrekken op een stuk papier en uit een stuk alu dezelfde vorm knippen (maar dan zonder de gaten!! ; )
Tip: gebruik een oude kentekenplaat, werkt perfect!
Nadeel: soms gaat het motorlampje branden voor een paar dagen, soms weer een hele tijd niet.

Voordeel: motor blijft schoner en loopt sindsdien fijner stationair.

LARINI POWERRRRRRR!!!!!
Bij mij hield de motor soms in. De EGR klep is bij mij vervangen. Eigenlijk wilden we hem uitschakelen, maar in verband met emissies kan dat bij de speedster niet (bij alle andere auto's met de 2.2 motor kan het wel).
Uiteindelijk hebben we dezelfde truuk gedaan zoals boven beschreven, een nieuwe pakking gemaakt. Echter, wel met 1 gat erin, zodat de klep gewoon nog kan bewegen, maar de uitlaatgassen niet doorlaat.
Het motormanagement is er helemaal blij mee, die denk dat de klep verder ook happy is, maar ondertussen gebeurd er niets..
Mark
Uiteindelijk hebben we dezelfde truuk gedaan zoals boven beschreven, een nieuwe pakking gemaakt. Echter, wel met 1 gat erin, zodat de klep gewoon nog kan bewegen, maar de uitlaatgassen niet doorlaat.
Het motormanagement is er helemaal blij mee, die denk dat de klep verder ook happy is, maar ondertussen gebeurd er niets..
Mark
C30-94@0.55bar