Rollebank verhaaltje met filmpje
Mark
Ok. Naja, ik ga er denk ik niet meer bij zijn. Vind de kosten niet opwegen tegen de info die ik eruit krijg. Ik ga m'n tijd steken in het verbeteren van mijn eigen meetingen.SteV6 schreef:Ik denk dat we wel een keertje een rollenbank meeting kunnen houden.
Euh, weinig onbeleefds aan wat mij betreft hoor. Een run zoals ik heb gedaan kost 75 euro.SteV6 schreef: @MarkV,
Eerst een onbeleefde vraag: wat kostte de test in Goes?
Mja, kweenie of het veel uithaalt. Is natuurlijk maar 1 run die ik heb gedaan, dus de warmte valt wel mee. Verder was de diffuser er onderuit en stond de kap open, dus dat valt heel erg mee.SteV6 schreef: Daarnaast heb ik me diverse malen afgevraagd wat bij de Speedster het nut is van een fan voor de auto. Het lijkt mij nuttiger om 2 fans naast de auto te plaatsen. Want bij 2 van deze runs zal de radiator niet zo gek veel doen, terwijl de hitte in het motorcomparitment blijft hangen.
Daar is het forum toch juist voor?SteV6 schreef: En ik ben benieuwd naar jouw manier van testen. Of houd je die liever voor jezelf?
Een hoop vragen zie ik, maar ik heb ze nu eenmaal![]()
Ach, de grap is dat je de meeing eigenlijk overal kunt doen. Het lastigst is nog het gewicht van de auto meten. Daar gebruik ik nu een caravan weger voor, is wat onpraktisch.speedster schreef:We gaan gewoon een meeting houden in Waddinxveen bij Mark. Geintje. De theorie is zeer interresant.
Ik ken de beltronics niet. De AP22 is echt gemaakt voor racegebruik, ding zit in een oer saai kastje met een simpel twee regel LCD display. Maar hij heeft wel redelijk wat intern geheugen zodat ie hele rondjes op het circuit kan opslaan. En anders kan ie ook "streamen" naar een laptop.Maik schreef:Interessant allemaal Mark.
Misschien kunnen we een keer mijn G-meter vergelijken/ijken met die van jou. Ik heb de Beltronics Vector FX2. Maar ik moet daar eerst nog een keer snoertje voor kopen om hem op de pc aan te sluiten. Nu kan ik alleen basis-waarden aflezen van het display.
Die dip in het koppel bij 3000rpm, is dat een standaard afwijking van de 2.2? Volgens mij heb ik ergens gelezen dat met chiptunen ze het koppelverloop een stuk kunnen verbeteren, ik denk dat ze dan deze dip bedoelen?
Wie weet het?![]()
Ok, dan kan dit dus een ERG interessante unit zijn als je er een kabel bij kan krijgen om de gegevens te downloaden naar je PC. Als je namelijk een korte run doet vanaf stilstand, rustig naar z'n 3 en dan voluit door acceleren haal je dat wel binnen 30 seconden. Als je dan de G krachten + de stijdstippen kunt downloaden uit de meter kun je zelf alle berekeningen doen om tot een grafiek te komen.Maik schreef: Hij kan tot 30seconden loggen, of als je zijn hele geheugen laat gebruiken, 1x 5minuten. Leuk voor een rondje circuit en dan voor de g-krachten natuurlijk, snelheden zeggen niet zoveel meer in zo'n lange run door onnauwkeurigheden.