Een pluspunt van de 2.2 t.o.v. de Turbo !

Algemene zaken omtrent onze auto.
Robin
Actief lid

Een pluspunt van de 2.2 t.o.v. de Turbo !

Bericht door Robin »

Als er mij 1 ding stoort aan de Speedster turbo in vergelijking met de 2.2 is het dat er gewoon minder voor te vinden is qua tuning en dat alles ook nog eens veel duurder is :evil:

ps: dit volledig terzijde maar toch nog liever een turbo als een 2.2 :wink:
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Beste Robin

Wat dacht je van chip + voorkat eruit + nieuwe downpijp + werk
en dat voor 609 euro en dan 240 pk. :idea:
Of je moet onder tuning iets anders verstaan :?:
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

Ik denk dat er voor de Turbo meer tuningsmateriaal te vinden is dan voor de 2.2!

Software tot en met projecten zoals van Rik en Jans.

Voor het onderstel is net zo veel te krijgen als voor de 2.2 idem voor velgen.

Kosten kan ik niet echt over oordelen, maar ik denk dat de eerste tuningsstappen voor een Turbo juist goedkoper zijn dan voor een 2.2

SteV6
S4 Avant
Robin
Actief lid

Bericht door Robin »

Jans en Stev6 ik heb het meer over de rest van het tuninggebeuren qua motortuning is een turbo voordeliger maar ik heb het dus over verlagen enzovoort. Nu ik ben dan ook wel eerlijk gezegd een redelijke dummie :wink: als je rondkijkt voor veren bv. zie je ze alleen maar voor 2.2 of zijn die van de turbo dan toch hetzelfde mij zeiden ze dat die toch anders waren. Eibach veren als voorbeeld...passen die dan ook onder een turbo ? En ja ik weet dat er nu mensen gaan zagen dat nitrons veel beter zijn, dat weet ik wel en die mogen ook wel beter zijn voor de prijs wat ze kosten :), maar de speedster bolt netjes met de standaard veren of verlaagde veren. Hoe ik het begrijp zijn de nitrons toch meer voor circuitgebruik.
Laatst gewijzigd door Robin op 07 sep 2006 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Robin
Actief lid

Bericht door Robin »

jans schreef:Beste Robin

Wat dacht je van chip + voorkat eruit + nieuwe downpijp + werk
en dat voor 609 euro en dan 240 pk. :idea:
Of je moet onder tuning iets anders verstaan :?:
Jans wat jij hier zegt was ik sowieso van plan binnen een bepaalde tijd maar ik dacht dit te doen als mijn garantie voorbij was en dat duurt nog anderhalf jaar :x.
Domme vraag misschien maar wat is een downpijp ?
Is dit overigens bij Vmax, Jans je prijsofferte :wink:

Ps: ik heb geen probleem om toe te geven dat ik een dummie ben en 2 linkerhanden heb daarom vond ik het ook heel spijtig dat ik niet op de dummiedag aanwezig kon zijn. Misschien hebben er mensen zin in een 2de editie :roll:
Laatst gewijzigd door Robin op 07 sep 2006 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Robin schreef:Hoe ik het begrijp zijn de nitrons toch meer voor circuitgebruik.
Verkeerd begrepen... :lol:
Juist op slechte wegen bv heb je er ook veel plezier van, weg klappen in je onderstel bv...
Afbeelding
Robin
Actief lid

Bericht door Robin »

Maik schreef:
Juist op slechte wegen bv heb je er ook veel plezier van, weg klappen in je onderstel bv...

Wat is eigenlijk het aantal centimeters van de verlaging bij nitrons en deze was ook instelbaar dacht ik ?
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Afbeelding
Robin
Actief lid

Bericht door Robin »

Duidelijker kan het niet zijn Piet, bedankt :)
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Robin schreef:
Maik schreef:

Wat is eigenlijk het aantal centimeters van de verlaging bij nitrons en deze was ook instelbaar dacht ik ?
Instelbaar. Dus iets van +10 tot -60mm schat ik...

(Robin gaat aan de Nitrons :jump: )
Afbeelding
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Volgens mij is het enigste wat er niet is voor de Turbo inderdaad een stel Eibach veren, de rest is inderdaad hetzelfde, of goedkoper (motor tunen) of zit er al op (voorspoilers, achterspoiler en oren wat de meesten die eigenlijk een Turbo willen erop zetten :twisted: )

En inderdaad de Nitrons zijn het geld zeker waard, ook op de normale weg, niks zo leuk als een rotonde over vliegen :wink:
Robin
Actief lid

Bericht door Robin »

Maik schreef:
Robin schreef:
Maik schreef: Verkeerd begrepen... :lol:

Instelbaar. Dus iets van +10 tot -60mm schat ik...

(Robin gaat aan de Nitrons :jump: )
Ik ga hier niet over liegen natuurlijk zou ik liever de nitrons hebben, wat had je verwacht :twisted: . Maar tegelijkertijd vind ik het toch wat duur terwijl het bij mij toch meer gewoon voor de looks is. Wat is eigenlijk de juiste prijs van nitrons + plaatsing en wie doet dit in Nederland en België.
Ik zou natuurlijk het verschil moeten merken tussen de standaardsetup en de nitrons, wie weet is het toch zo spectaculair als iedereen beweert :wink:. Staat er ergens een foto hier op het forum van iemand die zijn speedster met nitrons op de laagst mogelijke setup heeft staan ?
Heeft iemand trouwens enig idee welk merk van gewone verlagingsveren wel passen onder de turbo :?:

ps: Sorry voor de vele vragen...ik probeer zoveel mogelijk zelf te zoeken met de zoekfunctie maar sommige topics zijn echt onoverzichtelijk
Laatst gewijzigd door Robin op 08 sep 2006 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Er zijn op dit moment géén verlagings veren voor de Turbo :!:
Zal een foto plaatsen van mijn speedster ,en die staat op de laagste stand.dit komt door de maat van de banden. 205- 40- 17 en 235 -40-17.
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Dure grap als het alleen voor de looks zijn. Ook een dure grap als je meer een cruiser dan een racer bent. Ik dacht dat het iets van 1500 euro kosten. Ik ben het gelukkig weer vergeten. :)
Het installeren is vrij eenvoudig en zou elke garage moeten kunnen. Vergeet niet de Nitrons naar een paar jaar weer terug naar de fabriek moeten voor een revisie. Als ik jouw verhaal zo lees kun je beter je geld ergens anders aan uitgeven. De normale veren zijn helemaal niet zo slecht, een rijcursus is veel belangrijker. De grootste limiet in deze auto ben je tenslotte zelf.
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

wijze woorden" Piet :yes:
Plaats reactie