testrit in een Honda S2000

Voor alles wat niet met de Speedster te maken heeft.
Plaats reactie
hellspeedster
Actief lid

testrit in een Honda S2000

Bericht door hellspeedster »

Vandaag iemand over de vloer gekregen met een S2000 die interesse had in mijn Turbo.
Moet toegeven dat de wagen er prachtig uitzag en dat hij iets comfortabeler en luxueuzer is dan de Speedster.
Dan gingen we er een stukje mee rijden en dan houd elke vergelijking met de turbo op.
Ik vond dat de Honda gewoonweg veel tekort kwam op gebied van wegligging en optrekken.
Had toch wel verwacht dat een wagen met 270pk (chiptuning,carbon air-box,volledige inox uitlaatlijn van een of ander topmerk met spagetticollector)een pak vlugger zou zijn.
Onder de 6000rmp gebeurd er gewoon niets en tussen de 6000 en de 9000 rpm gaat het allemaal een "beetje" sneller maar zeker niet wat ik er van verwacht had.
Ik kreeg dan ook de indruk dat de wagen veel meer lawaai(was wel een zeer racey geluid ) produceerde dan dat hij vooruit ging.
Dit doet mijn vermoeden bevestigen dat ik nog lang achter een wagen zal kunnen zoeken die op gebied van prestaties niet moet onderdoen voor een Turbo en die iets meer comfort biedt.
Voorlopig staat mijn besluit vast en blijft de Speedster bij mij.(of ik zou echt een wagen moeten tegenkomen die aan mijn vereisten voldoet,de persoon van de Honda dacht dan meer in de richting van een BMW Z3M,maar dit vind ik dan weer zo'n typische kapperswagen).
EX-2.2 rijder nr : 945
EX-Turbo-rijder nr: 4440
Edjes
Mega lid

Bericht door Edjes »

Owww. Echt?
Dus niet meer te koop?
8) Goed zo!

Ik zit nog met import te worstelen, maar jouw speedster stond daarbij ook op het verlanglijstje.

Hoe dan ook, goed nieuws. :twisted:
Speedster T #5002
ruud-s
Nieuw lid

Re: testrit in een Honda S2000

Bericht door ruud-s »

hellspeedster schreef:Vandaag iemand over de vloer gekregen met een S2000 die interesse had in mijn Turbo.
Moet toegeven dat de wagen er prachtig uitzag en dat hij iets comfortabeler en luxueuzer is dan de Speedster.
Dan gingen we er een stukje mee rijden en dan houd elke vergelijking met de turbo op.
Ik vond dat de Honda gewoonweg veel tekort kwam op gebied van wegligging en optrekken.
Had toch wel verwacht dat een wagen met 270pk (chiptuning,carbon air-box,volledige inox uitlaatlijn van een of ander topmerk met spagetticollector)een pak vlugger zou zijn.
Onder de 6000rmp gebeurd er gewoon niets en tussen de 6000 en de 9000 rpm gaat het allemaal een "beetje" sneller maar zeker niet wat ik er van verwacht had.
Ik kreeg dan ook de indruk dat de wagen veel meer lawaai(was wel een zeer racey geluid ) produceerde dan dat hij vooruit ging.
Dit doet mijn vermoeden bevestigen dat ik nog lang achter een wagen zal kunnen zoeken die op gebied van prestaties niet moet onderdoen voor een Turbo en die iets meer comfort biedt.
Voorlopig staat mijn besluit vast en blijft de Speedster bij mij.(of ik zou echt een wagen moeten tegenkomen die aan mijn vereisten voldoet,de persoon van de Honda dacht dan meer in de richting van een BMW Z3M,maar dit vind ik dan weer zo'n typische kapperswagen).
Helemaal mee eens! Ik heb eerst ook, nadat ik speedster en elise had uitgeprobeerd, gezocht naar veel prestatie en wat meer comfort, maar de S2000 vond ik helemaal niks. Totaal geen explosie en over de 6000 toeren kom je pas als je boven de 140 komt en die kick is dus maar beperkt. Nu dus een oranje speedster. Lekker hoor!
Philip
Actief lid

Bericht door Philip »

hey serge,
kom ook nog eens langs hier op het forum ...inmiddels TT vervangen door Beetle TDI maar dat wist je al denk ik hé!

goed nieuws te horen dat je je speedster turbo gaat houden ...
steeds welkom hé!!!!

groetjes. Phil
1 februari 2005 ... mijn echte kennismaking met de SPEEDSTER!!!!
Philip
Actief lid

Bericht door Philip »

serge,
hierbij fotoke van onzen Blackbeetle72 (BB72)
uiteraard gene speedster hé ...
Afbeelding
Phil
hellspeedster
Actief lid

Bericht door hellspeedster »

@Philip

Ik wist wel dat jouw TT ondertussen verkocht was maar dat je een Beetle gekocht had,dat wist ik nog niet. :o
Ziet er goed uit,veel succes ermee.:lol: :lol:
Mijn Speedster is als alles goed gaat dan toch verkocht geraakt,aan een fransman nog wel!!!!!:shock: :shock:
In de loop van de week wordt alles in gereedheid gebracht om hem naar ginder te transporteren.
t'Zal wel met een beetje pijn in het hart zijn wanneer ik hem ginder moet achterlaten,maar uiteindelijk kan ik deze pagina dan omdraaien om met iets anders verder te gaan. :P
Wat dat dan wel mag zijn , dat weet ik nog niet zeker,kan nog alle richtingen uit.
Nog een spijtige zaak is dat ik er niet meer zal bijzijn op de volgende Speedstermeetings(als de verkoop effectief doorgaat),want het is toch wel een leuke bende.Ik heb er een reeks mooie herinneringen aan over gehouden en dan in het speciaal de meeting deze zomer in de Ardennen.
Ik blijf in ieder geval het forum wel volgen al zal het niet echt actief meer zijn.

greets
EX-2.2 rijder nr : 945
EX-Turbo-rijder nr: 4440
van dijk
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door van dijk »

silverwing schreef:serge,
hierbij fotoke van onzen Blackbeetle72 (BB72)
uiteraard gene speedster hé ...
Afbeelding
Phil
Heb jij geen Speedster :?:
Philip
Actief lid

Bericht door Philip »

speedster gehad in de loop van 2005 ...kocht mijn silverwing van serge alias hellspeedster ...het ging om zijn eerste speedy een 2.2i ...
staat in het fotoalbum hoor ...
qua sportieve zithouding en sportieve uitstraling denk ik nog regelmatig aan mijn silverwing ...
het was vooral het feit dat de wagen, zelfs als tweede wagen in het gezin, niet praktisch was als je twee kinderen hebt ....
ook een beetje de financiele gevolgen van een mogelijke aanrijding baarden me zorgen ... kost bij gewone wagen al snel veel geld maar in geval van speedster nog een stuk meer ...
maar heb er een prima herinnering aan over gehouden hoor!
Phil
Plaats reactie