Seizoen 2007 -> 2008 (Vmax evo450...)
Geplaatst: 14 sep 2006 16:25
Helaas is dit jaar niet erg succes vol geweest... Eerst problemen met de afstelling van het motormanagement, de begrenzer greep eigenlijk te vroeg in
en nadat dat verholpen was begaf de versnellingsbak (synchro's) het een dag later op Zandvoort
Heb er voor gekozen deze niet met origineel materiaal te renoveren, maar motorsport onderdelen. Die nog altijd niet binnen zijn, dus ga me nu richten op volgend seizoen
Naast renoveren van de bak heb ik daarom na lang wikken en wegen besloten de motor toch nog iets verder op te schroeven. Zoals de motor nu is had er een zeer lage 11s, misschien een 10.9 ingezeten (11.4 was mijn beste tijd, maar met een zeer slechte start...). De motor wordt komende winter verder verbouwd naar Vmax EVO450
Het motorvermogen zal dus gaan stijgen van 380pk nu naar 450pk en het koppel zal daarbij met zo'n 70 tot 100nm stijgen. Hiermee hoop ik volgend jaar rond de 10.5 te kunnen rijden, waarmee ik toch vooraan moet kunnen eindigen in de S/M klasse van OSL
(index tot 10.00, beste dit seizoen reed 10.8...)
Bij de stap van evo360+ naar evo450 komt nog wel aardig wat kijken... Naast aanpassing van het motormanagement (in combinatie met Apexi boostcontrol) komt er een grotere turbo, waardoor het uitlaatspruitstuk moet worden aangepast; spagetti met externe wastegate en hierdoor moet ook de uitlaat weer ietsjes worden aangepast. Verder moet de kop worden bewerkt om meer druk aan te kunnen en voor een betere flow. Doordat de turbodruk om hoog gaat (2bar) moet de compressie van het blok verder verlaagt worden en nog wat kleine zaken als andere nokken (zodat de begrenzer naar 8200rpm kan)...
Kijk nu al uit naar volgend jaar
p.s. Voor volgend jaar heb ik al een set ATS DTC's thuis liggen, voor 7,5x17 met 215/45 achter 9x17 met 255/408x15 Toyo R888 voor de sprint 8x15 met Mickey Thompson ET Drag Radials. Ben dus ook nog iets afgevallen



Naast renoveren van de bak heb ik daarom na lang wikken en wegen besloten de motor toch nog iets verder op te schroeven. Zoals de motor nu is had er een zeer lage 11s, misschien een 10.9 ingezeten (11.4 was mijn beste tijd, maar met een zeer slechte start...). De motor wordt komende winter verder verbouwd naar Vmax EVO450


Bij de stap van evo360+ naar evo450 komt nog wel aardig wat kijken... Naast aanpassing van het motormanagement (in combinatie met Apexi boostcontrol) komt er een grotere turbo, waardoor het uitlaatspruitstuk moet worden aangepast; spagetti met externe wastegate en hierdoor moet ook de uitlaat weer ietsjes worden aangepast. Verder moet de kop worden bewerkt om meer druk aan te kunnen en voor een betere flow. Doordat de turbodruk om hoog gaat (2bar) moet de compressie van het blok verder verlaagt worden en nog wat kleine zaken als andere nokken (zodat de begrenzer naar 8200rpm kan)...
Kijk nu al uit naar volgend jaar

p.s. Voor volgend jaar heb ik al een set ATS DTC's thuis liggen, voor 7,5x17 met 215/45 achter 9x17 met 255/408x15 Toyo R888 voor de sprint 8x15 met Mickey Thompson ET Drag Radials. Ben dus ook nog iets afgevallen
