Dieselgeluid

Algemene zaken omtrent onze auto.
Plaats reactie
Rotax
Mega lid

Dieselgeluid

Bericht door Rotax »

Ik heb sinds zondag een raar bijgeluid in de motor, met name bij stationair draaien. Het klinkt alsof er een dieseltje achter mij staat, maar ben het zelf. Daarnaast een geluid wat het midden houdt tussen sissen en ratelen, maar alleen als de auto rijdt.

Vaag.

Komt iemand dit bekend voor?
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje

diesel

Bericht door Pipo »

Heb je al eens gechecked of je uitlaatlijn nergens lekt? Aan een koppeling, of misschien een gebarsten uitlaatcollector?
A thing of beauty is a joy forever!
Rotax
Mega lid

Bericht door Rotax »

Nee, nog niet gedaan, zal morgen eens kijken. Hoe herken ik makkelijk of het bij een koppeling lekt?
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

Bij een lekke las of pakking zie je roetaanslag zoals op de bijgevoegde foto te zien is. Hier bleken beide lassen niet gas dicht te zijn.

Grotere lekkages van het uitlaatsysteem zijn eenvoudig op te sporen door net na het starten (want dan zijn de pijpen nog niet heet) de uitlaatmonden met een doek stevig dicht te drukken. Hoor je dan sissen weet je genoeg.

SteV6
Bijlagen
DSC01540-1.jpg
DSC01540-1.jpg (45.98 KiB) 1313 keer bekeken
S4 Avant
Rotax
Mega lid

Bericht door Rotax »

Heren, dank u voor de hulp!

Net e.e.a. getest (nog geen lekkage kunnen vinden) en toch ook nog maar eens het oliepeil gechecked, die bleek toch wel erg leeg :shock:

Snap hier niks van, want in Frankrijk nog regelmatig gecontoleerd en toen was het nog OK. Geen olieplas onder de auto, maar moest er twee volle flacons ingieten :!:

Even een rondje A10 gedaan en tot nu toe geen diesel- of andere geluiden. Morgen bij daglicht nog maar alles eens goed nalopen!
Plaats reactie