He Stephan,
Ik vind je remweg wel een beetje tegenvallen ...
Maarten
Overigens heb ik met de subaru een paar sprints gemeten en op vochtig wegdek was het makkelijker om een snelle 0-100 te krijgen als op droog. Omdat op vochtig de banden de beperkte slip voor hun rekening namen en op droog de koppeling, te snel laten opkomen en het toerental valt te ver terug en te langzaam en de koppeling wordt warm en kan de slip bijna niet meer opheffen bij max koppel. En de imprezza is in bassis ook een voorwielaangedreven auto waar de achterwielen bijgeschakeld worden (met een visco), bij jouw leon met een haldex, wat een electronisch gestuurde visco is.
Ik heb van de mensen van Haldex begrepen dat VW voor al hun varianten dezelfde calibratie gebruikte, dus een 2.0 syncro had dezelfde haldex cal als de cupra4 TDI en dat er bij de sterke motoren eigenlijk meer koppel naar de achteras zou mogen.
Dus als je hem niet inruilt, misschien toch maar een potmetertje eropsolderen zodat je in de auto zelf de sperwerking kan regelen? Is leuk met driften
