Gebouwd door een hobbyist voor eigen gebruik! Prachtig trouwens om eens een omgekeerde discussie te lezen. Ik vol dat draadje al vanaf het begin.
De meeste mensen liegen het vermogen omhoog, maar deze meneer beweerd 350pk te hebben, terwijl de cijfermensen op OSC na calculatie op basis van het koppel toch echt op 380pk uitkomen. Verpakt in een (voor mij vage) discussie over rendement van de motor.
Kan jij daar nog iets zinnigs over zeggen Maarten, want je weet denk ik wel waar ik het over heb.
Tja, net hoe je het bekijkt, maar als je naar gemeten lucht volume en lambda kijkt kan je in princiepe koppel berekenen, daarna komt nog het rendement van de motor.
Maar zoals hij zegt meten aan de wielen dan is er slechts het rendement van de versnellingsbak ed maar het verband tussen koppel omrekenen naar vermogen is puur en alleen afhankelijk van het toerental, zoals bijna iedereen daar op het forum zegt.
@ Piet,
Ik bedoelde eigenlijk niet het parcour met de pionnetjes, maar meer de combinatie van compressor en turbo........