Alvast een voorbeeldje over hoe mijn volgende project zal lopen... (blijven dromen..)
http://www.lanciarally037.com/037cameracar11.wmv
In Duitsland is er nu nog een snelle kompresoruitvoering:
http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... opic=13934
Drehmoment betägt 360 NM bei 2000 U/min, Steigt dann auf 402 NM zwischen 3200-5500 U/min um dann bei 370 NM bei 7200 zu enden.
Dat is zo'n 380 pk
SC
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Gebouwd door een hobbyist voor eigen gebruik! Prachtig trouwens om eens een omgekeerde discussie te lezen. Ik vol dat draadje al vanaf het begin.
De meeste mensen liegen het vermogen omhoog, maar deze meneer beweerd 350pk te hebben, terwijl de cijfermensen op OSC na calculatie op basis van het koppel toch echt op 380pk uitkomen. Verpakt in een (voor mij vage) discussie over rendement van de motor.
Kan jij daar nog iets zinnigs over zeggen Maarten, want je weet denk ik wel waar ik het over heb.
SteV6
De meeste mensen liegen het vermogen omhoog, maar deze meneer beweerd 350pk te hebben, terwijl de cijfermensen op OSC na calculatie op basis van het koppel toch echt op 380pk uitkomen. Verpakt in een (voor mij vage) discussie over rendement van de motor.
Kan jij daar nog iets zinnigs over zeggen Maarten, want je weet denk ik wel waar ik het over heb.
SteV6
S4 Avant
- Piet
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3471
- Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
- Locatie: Center of the universe
Rijksdienst voor het wegverkeer? Die hebben pionnen zat.Alvast een voorbeeldje over hoe mijn volgende project zal lopen... (blijven dromen..)
http://www.lanciarally037.com/037cameracar11.wmv
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
Het rendement verhaal......
Tja, net hoe je het bekijkt, maar als je naar gemeten lucht volume en lambda kijkt kan je in princiepe koppel berekenen, daarna komt nog het rendement van de motor.
Maar zoals hij zegt meten aan de wielen dan is er slechts het rendement van de versnellingsbak ed maar het verband tussen koppel omrekenen naar vermogen is puur en alleen afhankelijk van het toerental, zoals bijna iedereen daar op het forum zegt.
@ Piet,
Ik bedoelde eigenlijk niet het parcour met de pionnetjes, maar meer de combinatie van compressor en turbo........
Tja, net hoe je het bekijkt, maar als je naar gemeten lucht volume en lambda kijkt kan je in princiepe koppel berekenen, daarna komt nog het rendement van de motor.
Maar zoals hij zegt meten aan de wielen dan is er slechts het rendement van de versnellingsbak ed maar het verband tussen koppel omrekenen naar vermogen is puur en alleen afhankelijk van het toerental, zoals bijna iedereen daar op het forum zegt.
@ Piet,
Ik bedoelde eigenlijk niet het parcour met de pionnetjes, maar meer de combinatie van compressor en turbo........