Ik heb vorige zondag met de speedster in de regen gereden.
Vandaag wou ik de auto uit de garage rijden en mijn voorste wielen zijn geblokkeerd ???
ik denk dat mijn remblokken vast plakken of zoiets.
Wat kan ik er aan doen ? komt dit regelmatig voor ?
groetjes,
Alain
Help remblokken geblokkeerd
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Contacteer:
Is heel normaal.
Komen weer los als je gewoon probeert weg te rijden op een ruwe ondergrond.
Vooral de originele remblokken hebben nogal de neiging om snel aan de schijven vast te roesten. Mijn ervaring met de meeste andere remblokkken is dat die dat veel minder sterk doen, maar nog wel een beetje.
Als ze vast blijven zitten zal je de voorwielen er af moeten halen en proberen of je de blokjes kunt los tikken van de schijf met een hamer en een drevel of een botte beitel of zo.
Bye, Arno.
Komen weer los als je gewoon probeert weg te rijden op een ruwe ondergrond.
Vooral de originele remblokken hebben nogal de neiging om snel aan de schijven vast te roesten. Mijn ervaring met de meeste andere remblokkken is dat die dat veel minder sterk doen, maar nog wel een beetje.
Als ze vast blijven zitten zal je de voorwielen er af moeten halen en proberen of je de blokjes kunt los tikken van de schijf met een hamer en een drevel of een botte beitel of zo.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
heb dit ook met mijn speedster gekend ...
was een heel nare ervaring ...
wou wagen uit garage rijden in achteruit en wagen trok helemaal scheef door het feit dat links vooraan de remblokken bleven kleven ...maar op dat moment weet je niet precies wat er gebeurt ...
schrikwekkend ...
en zeggen dat dit gebeurde op de avond dat de koper van mijn speedster langs kwam ...
gelukkig gebeurde dit een half uurtje voor de aankomst van de koper ...hij zou de speedster zeer zeker niet gekocht hebben ...was totaal geen zicht die blokkerende speedster !
was een heel nare ervaring ...
wou wagen uit garage rijden in achteruit en wagen trok helemaal scheef door het feit dat links vooraan de remblokken bleven kleven ...maar op dat moment weet je niet precies wat er gebeurt ...
schrikwekkend ...
en zeggen dat dit gebeurde op de avond dat de koper van mijn speedster langs kwam ...
gelukkig gebeurde dit een half uurtje voor de aankomst van de koper ...hij zou de speedster zeer zeker niet gekocht hebben ...was totaal geen zicht die blokkerende speedster !
1 februari 2005 ... mijn echte kennismaking met de SPEEDSTER!!!!
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
remmen
Wel oppassen. Als ze goed vast kleven kun je de remklauwen beschadigen door proberen ze los te trekken
Beter is de remblokken met een kunststof hamer los te tikken. Als je je velgen er niet voor wil demonteren, kan je het ook zo proberen: je kunt een smal houten balkje door de spaken door tegen de remblokken zetten en er dan met een hamer op tikken. Nadeel is dat je zo enkel de buitenste remblokken kunt losmaken, maar dat is meestal voldoende.
Nog beter is, een halfuurtje na het wassen van je auto, de wagen een weinig te verduwen. De remblokken verkleven dan veel minder. Als hij voor langere periode buiten of in een vochtige garage gestationeerd staat, is het voldoende dit wekelijks te herhalen.

Nog beter is, een halfuurtje na het wassen van je auto, de wagen een weinig te verduwen. De remblokken verkleven dan veel minder. Als hij voor langere periode buiten of in een vochtige garage gestationeerd staat, is het voldoende dit wekelijks te herhalen.
A thing of beauty is a joy forever!
eindelijk !!
Ik heb ze losgekregen door erop te tikken met een hamer en een houten latje.
Uit de garage proberen te rijden was onmogelijk omdat alleen het linker voorwiel geblokkeerd was en da wagen volledig scheef trok.
Remblokken zijn echt aan vervanging toe heb ik gezien.
300km volle gas op Francorchamps eind vorig jaar heeft zijn tol geist !!
tijd is rijp voor andere en betere remblokken.
bedankt voor de tips.
Alain
Ik heb ze losgekregen door erop te tikken met een hamer en een houten latje.
Uit de garage proberen te rijden was onmogelijk omdat alleen het linker voorwiel geblokkeerd was en da wagen volledig scheef trok.
Remblokken zijn echt aan vervanging toe heb ik gezien.
300km volle gas op Francorchamps eind vorig jaar heeft zijn tol geist !!

tijd is rijp voor andere en betere remblokken.
bedankt voor de tips.
Alain
- Ride-aholic
- Actief lid