Benzinegeur...
Benzinegeur...
Beste Rijders,
Vandaag het volgende gemerkt, bij dit warme weer en na 2 uurtjes rijden begon de auto naar bezine te ruiken.
Benzinetank was nog 50% gevuld.
Dus ik dacht ergens een lek... Maar thuisgekomen is het blijkbaar al veel minder... Maar het is nu ook reeds frisser.
Was enkel met draaiende motor.
Heeft er iemand ooit een bezine lek gehad met zijn speedster 2.2 ??
Vandaag het volgende gemerkt, bij dit warme weer en na 2 uurtjes rijden begon de auto naar bezine te ruiken.
Benzinetank was nog 50% gevuld.
Dus ik dacht ergens een lek... Maar thuisgekomen is het blijkbaar al veel minder... Maar het is nu ook reeds frisser.
Was enkel met draaiende motor.
Heeft er iemand ooit een bezine lek gehad met zijn speedster 2.2 ??
Mvg
Koen
Speester #2981
Koen
Speester #2981
- zoonvanlinne150
- Mega lid
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 21 jul 2006 7:46
- Locatie: scheveningen
Bij mij wat benzinegeur bij met name hard door de bocht gaan.
Gewoon rijden, rechtdoor hard optrekken, enz, geen last van.
Marcel (de vorige vorige eigenaar) had dit ook al.
Nooit wat gevonden.
Zou het niet zo zijn dat het je nu opvalt, omdat je veel open rijdt?
Met gesloten kap ruik je het vast niet.
Of het erg is? Geen idee....
Gewoon rijden, rechtdoor hard optrekken, enz, geen last van.
Marcel (de vorige vorige eigenaar) had dit ook al.
Nooit wat gevonden.
Zou het niet zo zijn dat het je nu opvalt, omdat je veel open rijdt?
Met gesloten kap ruik je het vast niet.
Of het erg is? Geen idee....
Speedster T #5002
- Speedfreak
- Mega lid
- Berichten: 514
- Lid geworden op: 27 mar 2006 20:09
- Contacteer:
- zoonvanlinne150
- Mega lid
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 21 jul 2006 7:46
- Locatie: scheveningen
Er zitten vanaf de benzinetank een aantal dikke slangen aangesloten die naar de benzinedop lopen. Deze slangen zitten (na eerdere problemen met de Elise S1) met dubbele slangklemmen op zowel de tank als de vulnek vast.
Het kán zijn dat men toch 'mis geschroefd' heeft en dat de slangen dus niet echt lekker vast zitten, maar wat vaker gehoord wordt is dat de slangen na verloop van tijd wat poreus worden. Poreuze slangen veroorzaken uiteraard benzinelucht / damp.
Daarnaast zou het kunnen zijn dat de tankdop niet goed afsluit (rubber beschadigd?) Om dit vast te kunnen stellen is de meest eenvoudige methode om het rubber even te ontvetten, dan goed schoon te maken (zodat ie er mooi zwart uitziet), waarna je op het tegendeel op de vulnek vaseline smeert. (niet dik, gewoon insmeren).
Dan zo rechstandig mogelijk de benzinedop terugplaatsen, vastzetten en weer losmaken (zonder te draaien) en kijken of er een mooie ronde afdruk op het rubber staat. Is ie onderbroken, dan lekt ie
Het kán zijn dat men toch 'mis geschroefd' heeft en dat de slangen dus niet echt lekker vast zitten, maar wat vaker gehoord wordt is dat de slangen na verloop van tijd wat poreus worden. Poreuze slangen veroorzaken uiteraard benzinelucht / damp.
Daarnaast zou het kunnen zijn dat de tankdop niet goed afsluit (rubber beschadigd?) Om dit vast te kunnen stellen is de meest eenvoudige methode om het rubber even te ontvetten, dan goed schoon te maken (zodat ie er mooi zwart uitziet), waarna je op het tegendeel op de vulnek vaseline smeert. (niet dik, gewoon insmeren).
Dan zo rechstandig mogelijk de benzinedop terugplaatsen, vastzetten en weer losmaken (zonder te draaien) en kijken of er een mooie ronde afdruk op het rubber staat. Is ie onderbroken, dan lekt ie
Oosterhout gevraagd na aanschaf over benzinegeur.
Was 'normaal'.
Overigens in de oude topics van Marcel al eerder genoemd en gezocht naar oorzaak.
Vindt het toch wel erg stinken in mn de bochten en mn als tank volzit.
Vd Kooi eens gebeld.
Volgens vd Kooi A'dam een relatief simpel probleem.
Poreus slang iets.
Klopt precies bij de klacht; bij volle tank en bochtenwerk.
Vervangen en klaar.
Hopelijk is het zo gemakkelijk!
Helaas lukt het niet meer voor Zandvoort om een afspraak te krijgen.
(er wilden nog zoveel Speedsters even langskomen voor Zandvoort )
NB: zou totaal niet gevaarlijk zijn, dus daar houden we het maar op!
Was 'normaal'.
Overigens in de oude topics van Marcel al eerder genoemd en gezocht naar oorzaak.
Vindt het toch wel erg stinken in mn de bochten en mn als tank volzit.
Vd Kooi eens gebeld.
Volgens vd Kooi A'dam een relatief simpel probleem.
Poreus slang iets.
Klopt precies bij de klacht; bij volle tank en bochtenwerk.
Vervangen en klaar.
Hopelijk is het zo gemakkelijk!
Helaas lukt het niet meer voor Zandvoort om een afspraak te krijgen.
(er wilden nog zoveel Speedsters even langskomen voor Zandvoort )
NB: zou totaal niet gevaarlijk zijn, dus daar houden we het maar op!
Speedster T #5002
Recent in Oosterhout de vulslang achter de benzinedop vervangen. Zaten haarscheurtjes in. Benzinegeur erg veel minder (nu niet meer bij stevig optrekken), nog wel af en toe bij stevig bochten pakken in combinatie met volle tank. Overigens had ik totaal geen last met gesloten rijden, alleen bij open rijden.Edjes schreef:Oosterhout gevraagd na aanschaf over benzinegeur.
Was 'normaal'.
Overigens in de oude topics van Marcel al eerder genoemd en gezocht naar oorzaak.
Vindt het toch wel erg stinken in mn de bochten en mn als tank volzit.
Vd Kooi eens gebeld.
Volgens vd Kooi A'dam een relatief simpel probleem.
Poreus slang iets.
Klopt precies bij de klacht; bij volle tank en bochtenwerk.
Vervangen en klaar.
Hopelijk is het zo gemakkelijk!
Helaas lukt het niet meer voor Zandvoort om een afspraak te krijgen.
(er wilden nog zoveel Speedsters even langskomen voor Zandvoort )
NB: zou totaal niet gevaarlijk zijn, dus daar houden we het maar op!
Succes.
Speedster T #5002
Heb dus een serieuze benzinelekkage.
Vandaag wielen er af en binnenkuipen er uit gehaald in de hoop dat ik wat kon vinden.
Aan beide kanten is de bodemplaat zeiknat van de benzine. Het lijkt het ergst aan de rechterkant. Toen de linkerkant op de krik stond kwam het er daar met een straaltje uitlopen.
Maar het nare is dat ik nog steeds niet kan vinden waar het nou vandaan komt.
Alles wat ik verder kan zien in en rondom de motorruimte is droog.
Alle slangen gevoeld maar ook droog.
Omdat ik op straat lig te kloten heb ik niet de hele bodemplaat er af gehaald.
Één ding weet ik wel, ik rij er even geen meter meer mee. Alleen maandag een stukje om hem weg te brengen.
Vandaag wielen er af en binnenkuipen er uit gehaald in de hoop dat ik wat kon vinden.
Aan beide kanten is de bodemplaat zeiknat van de benzine. Het lijkt het ergst aan de rechterkant. Toen de linkerkant op de krik stond kwam het er daar met een straaltje uitlopen.
Maar het nare is dat ik nog steeds niet kan vinden waar het nou vandaan komt.
Alles wat ik verder kan zien in en rondom de motorruimte is droog.
Alle slangen gevoeld maar ook droog.
Omdat ik op straat lig te kloten heb ik niet de hele bodemplaat er af gehaald.
Één ding weet ik wel, ik rij er even geen meter meer mee. Alleen maandag een stukje om hem weg te brengen.
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Auw, straaltjes benzine buiten de motor zijn zwaar kl*te.
Sterkte daarmee. Goed moment om te stoppen met roken.
Overigens, heeft iemand een reserve benzinedop die ik eens zou kunnen uitproberen een middagje (meeting oid?) om te kijken of mijn (veel mindere, maar toch nog een beetje) benzinegeur in bochtenwerk door verdamping langs de dop komt?
Sterkte daarmee. Goed moment om te stoppen met roken.
Overigens, heeft iemand een reserve benzinedop die ik eens zou kunnen uitproberen een middagje (meeting oid?) om te kijken of mijn (veel mindere, maar toch nog een beetje) benzinegeur in bochtenwerk door verdamping langs de dop komt?
Speedster T #5002