ats`jes met potenza`s en hun banden spanning
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
ats`jes met potenza`s en hun banden spanning
welke banden spanning hebben jullie op de Bridgestones potenza RE050A
205/45/17 aan de voorkant zitten, en doe dan ook gelijk maar de achterkant
235/40/17.
Gr. Pascal
205/45/17 aan de voorkant zitten, en doe dan ook gelijk maar de achterkant
235/40/17.
Gr. Pascal
Ik rij met andere banden, maar de bridgestones hebben hardere wangen dan mijn banden en ik rij met 1.6/1.7. Dus je zou waarschijnlijk nog wel wat lager kunnen zitten dan dat.
Natuurlijk blijft het persoonlijke smaak. Even experimenteren met een compressortje en een bandenspanningsmeter kan erg nuttig zijn.
Mark
Natuurlijk blijft het persoonlijke smaak. Even experimenteren met een compressortje en een bandenspanningsmeter kan erg nuttig zijn.
Mark
C30-94@0.55bar
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
bandenspanning
Heb vooraan een 205 Goodridge op 1.5 bar.
Achteraan de originele 225 Bridgestone op 1.6 bar.
Achteraan de originele 225 Bridgestone op 1.6 bar.
A thing of beauty is a joy forever!
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Ik heb heel de alpen rit met 1,5 voor en 1,6 achter (koud gemeten) rond gereden.
Ik moet zeggen dat ik hier een mega grip voor heb terug gekregen.
Wat zijn de potenza`s 50A toch lekkere bandjes.
Enkel is wel te zien dat de achter banden aan de binnen kant wat sneller wegslijten dan de buiten kant. Hier werk de chamber en de lagere banden spanning natuurlijk wel aan mee.
Gr. Pascal
Ik moet zeggen dat ik hier een mega grip voor heb terug gekregen.

Wat zijn de potenza`s 50A toch lekkere bandjes.
Enkel is wel te zien dat de achter banden aan de binnen kant wat sneller wegslijten dan de buiten kant. Hier werk de chamber en de lagere banden spanning natuurlijk wel aan mee.
Gr. Pascal
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Maik, ik sta volgens de uitdraai links op -2,12` en rechts -2,36`. niet helemaal gelijk zie ik.
Maar ik denk dat de slijtage misschien het gevolg is van de redelijk veel km`s rechtdoor rijden op de snelweg met een toch vol geladen auto en dit met een vrij lage banden spanning. Deze slijtage is de laatste 4000km tijdens de vakantie ontstaan. ik vind het niet zo erg hoor ik vind grip belangrijker dan een beetje slijtage.
Volgende keer tijdens lange ritten snelweg misschien banden spanning wat verhogen. en op de passen de lucht er weer uit.
Of zou het toch komen door het rijgedrag in de vele bochtjes die we hebben gemaakt
Gr. Pascal
Maar ik denk dat de slijtage misschien het gevolg is van de redelijk veel km`s rechtdoor rijden op de snelweg met een toch vol geladen auto en dit met een vrij lage banden spanning. Deze slijtage is de laatste 4000km tijdens de vakantie ontstaan. ik vind het niet zo erg hoor ik vind grip belangrijker dan een beetje slijtage.
Volgende keer tijdens lange ritten snelweg misschien banden spanning wat verhogen. en op de passen de lucht er weer uit.
Of zou het toch komen door het rijgedrag in de vele bochtjes die we hebben gemaakt

Gr. Pascal
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Dat rijdt niet lekker Pascal. Ik heb er niet voor niets lucht uit laten lopen op het parkeerterrein bij de Shellpomp. Daarna reed mijn auto veel stabieler op de snelweg.
Helaas had ik later in de week nog wel last van te warm wordend rubber op de vooras (nooit meer RE040 bandjes voor mij) met onderstuur tot gevolg. Het stuurgevoel werd stroperig, op een andere manier kan ik het niet omschrijven.
En ook bij mij is iets meer slijtage van de binnenste profielblokken van de achterbanden te zien. Ik denk dat dat inderdaad het gevolg is van 2 personen in de auto met volle achterbak in combinatie met niet zachtzinnig bochtjes rijden ...
SteV6
Helaas had ik later in de week nog wel last van te warm wordend rubber op de vooras (nooit meer RE040 bandjes voor mij) met onderstuur tot gevolg. Het stuurgevoel werd stroperig, op een andere manier kan ik het niet omschrijven.
En ook bij mij is iets meer slijtage van de binnenste profielblokken van de achterbanden te zien. Ik denk dat dat inderdaad het gevolg is van 2 personen in de auto met volle achterbak in combinatie met niet zachtzinnig bochtjes rijden ...

SteV6
S4 Avant
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Stephan, 0,3bar aan de achterkant er bij voel ik niet echt hoor op de snelweg. Maar wel in de bochten dat was de reden van mijn spin op zandvoort.
Als je dit aan de voorkant toepast deze 0,3 bar er bij word hij wat zoekerig.
Maar al bij al is dit toch persoonlijk wat voor de ene een voordeel is kan voor de ander nadelig werken.
Gr. Pascal
Als je dit aan de voorkant toepast deze 0,3 bar er bij word hij wat zoekerig.
Maar al bij al is dit toch persoonlijk wat voor de ene een voordeel is kan voor de ander nadelig werken.
Gr. Pascal