Pagina 1 van 2
Luchthappen
Geplaatst: 11 jun 2007 17:11
door Herman
Deleted
Geplaatst: 11 jun 2007 17:13
door Herman
Deleted
Geplaatst: 11 jun 2007 17:17
door Herman
Deleted
Geplaatst: 11 jun 2007 17:19
door Maik
Mooi spulleke, maar voel eens een keer nadat je flink geblazen hebt aan die alu bak en pijp, als die dan erg heet worden moet je misschien er wat warmte-isolatie tegenaan gooien
En is je 0-200 al verbeterd?

Geplaatst: 11 jun 2007 17:35
door markv
Hmm, zou die lucht echt de tijd hebben om op te warmen met de snelheid waarmee het door die pijp heen gaat? Denk zelf dat het belangrijker is om te zorgen dat je het op de juiste plaats aanzuigt en dat ziet er zo te zien prima uit
Mark
Geplaatst: 11 jun 2007 18:36
door Maik
Mark, ik had niet gedacht dat nou juist JIJ met zoiets nog een risico nam
Omdat het aanzuiggedeelte nu juist goed inelkaar zit, kan je maar beter alle kleine dingetjes die nog iets zouden kunnen helpen ook voorelkaar maken.
Juist door de hoge luchtsnelheid heeft de lucht een goede koelwerking op de buis, maar dat zorgt er wel voor dat al die opgenomen warmte dus de inlaatlucht lekker verwarmt. Misschien maar 1 graad, maar elke graad is er weer 1

Elke graad verhoging van je inlaattemperatuur is uit mijn hoofd 1 of 2 pk minder is een stelregeltje bij turbomotoren, dus wie weet...
Tot zover het gemierennøk

Geplaatst: 11 jun 2007 18:56
door Herman
Deleted
Geplaatst: 11 jun 2007 18:57
door markv
Nou, dan zou ik tijd en geld meer in een grotere intercooler stoppen. Dat schiet meer op om de temperatuur van de inlaatlucht naar beneden te halen. Wat door het luchtfilter komt gaat toch eerst nog de compressor door en wordt daardoor opgewarmd. Dus of het daar nou 1 of 2 graden koeler in gaat zal niet zo veel gaan schelen gok ik..
Mark
Geplaatst: 11 jun 2007 19:10
door Maik
Niet veel... je zegt het al

En die 3 euro en 5 minuten vind ik dan wel weer de moeite waard
Maar je hebt gelijk dat het sowieso nog even door de oven gaat, maar energie is energie, dus als de intercooler het hierdoor ietsje makkelijker gaat krijgen...
Maar het is inderdaad rommelen in de marge. Misschien dat het veel meer zin heeft om de buizen vanaf de intercooler naar het inlaatspruitstuk eens onder de loep te nemen wat betreft isolatie...
Geplaatst: 11 jun 2007 19:27
door Herman
Deleted
Geplaatst: 11 jun 2007 19:34
door Arno
Herman schreef:Daarnaast geeft de turbo nu veel te veel druk op hoge snelheid (tot 1.99bar) waardoor ik nog vollop bezig ben om dmv de APEXi controller de boost terug te tunen.
Klinkt erg als gevalletje boost-creep?
Oftewel: wastegate diameter niet (meer) voldoende om ook bij volledige opening voldoende uitlaatgas om te leiden en zo de turbo af te remmen?
Was een bekend probleem op oudere turbo auto's als je ze ging tunen.
Oplossing meestal dichtlassen van de originele/ingebouwde wastegate in te turbo en een externe (grotere) wastegate monteren.
Bye, Arno.
Geplaatst: 12 jun 2007 13:48
door stef666
Vaak is de bestaande wastegate ook nog wel te poorten, is dat niet meer mogelijk dan wordt het idd een external wastegate (wat zowiezo beter is)
Geplaatst: 01 jul 2007 10:49
door Herman
Deleted
Geplaatst: 01 jul 2007 11:08
door jans
GT 30 erop die is m.n. aan de uitlaatkant een stuk groter ,dus m.n. bedoeld voor pk's Of scherpere nokkenassen.
Misschien is er meer aan de hand, had mijn duty cycle staan op 64 %.
Geplaatst: 01 jul 2007 11:31
door Herman
Deleted