Wie weet raad ???

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Plaats reactie
speedsterfiel
Nieuw lid

Wie weet raad ???

Bericht door speedsterfiel »

Ik wil graag 4-punts gordels hebben maar zit dan wel met het probleem dat ik 1.95m lang ben en dat ik mijn stoel zover mogelijk achteruit moet zetten
volgens mij gaat dat niet lukken als je een bar tussen de standaard gordelpunten schroeft

Vandaar mijn vraag kopt dit wat ik zeg ? en wat is er anders te verzinnen om toch die gordels te monteren ?
Rikster
Mega lid

Bericht door Rikster »

Met de harnessbar zoals ik hem heb (geleverd door van der Kooi) kan de stoel inderdaad niet volledig meer naar achter. Zelf heb ik daar met mijn 1.90 echter geen last van...
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Bel vd Kooi gewoon even, die weet vast wel een oplossing! Of test het even bij iemand, helaas staat mijn stoel vast op een mens van 1.30 meter en een beetje, dus bij mij gaat het helaas niet..... :oops:
speedsterfiel
Nieuw lid

Oké klinkt goed
maar weet iemand wat de minimale afstand is tussen de achterkant van de hoofdsteun en het kunststof stuk (B op de foto) dan kan ik zelf ook mijn stoel op die afstand zetten om het uit te proberen
Bijlagen
Opel-Speedster_41841093.JPG
Opel-Speedster_41841093.JPG (12.47 KiB) 3389 keer bekeken
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Ik heb ook een harnass bar van v/d Kooi en bij mij zit er nog 2,5cm tussen de stoel dat stuk kunststof, gemeten vrij ver naar boven, ongeveer 6cm van boven zeg maar. Volgens mij is het maar 1 klikje naar voren. Ikzelf ben 1.94m en het gaat voor mij nog NET zo...
v/d Kooi laat ze zelf maken dus ze kunnen ook wel een special maken voor je denk ik. Ik heb even gekeken en je kan hem ietsje anders laten lopen en iets afplatten, waardoor de stoel wel helemaal naar achter kan. Maar dat is een hoop werk, dus uren, dus $$$$ :wink:
Afbeelding
speedsterfiel
Nieuw lid

Heel mooi daar pas ik ook in alleen wie is die v/d Kooi ? ik kan niet zo 123 iets over hem vinden
En nu we toch bezig zijn welke gordels kan ik het beste nemen en hoe zit het met de apk ?
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door linne150 »

v.d.Kooi is de aardigste LOTUS man met de mooiste vriendin.Misschien niet de beste en de goedkoopste maar Jan is TOP :!: en staat altijd voor je klaar.
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``

Groet Wilbert.
speedsterfiel
Nieuw lid

maar waar kan ik deze mooie vriendin vinden ?
Heb je ook een telefoon nummer of kan ik hem op het net vinden ?
Maarten

Bericht door Maarten »

stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

En dan het Amsterdam filiaal.....
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

speedsterfiel schreef:Heel mooi daar pas ik ook in alleen wie is die v/d Kooi ? ik kan niet zo 123 iets over hem vinden
En nu we toch bezig zijn welke gordels kan ik het beste nemen en hoe zit het met de apk ?
Die van Willans zijn heel mooi en gaaf, maar wel wat prijzig... Maar dan heb je wel een echte klassieke Engelse gordelset (hoort bij een Engelse auto toch? :wink: ), van goede kwaliteit. vd Kooi verkoopt die dus ook. Neem wel de Silverstone uitvoering want die heeft mooie alu gespen die fijner werken dan die van de instap-serie van Willans.

APK zou officieel een probleempje kunnen zijn, maar Jan en mijn opel-dealer keuren het iig goed met APK.
Afbeelding
Dominique

Bericht door Dominique »

Maik schreef:Ik heb ook een harnass bar van v/d Kooi en bij mij zit er nog 2,5cm tussen de stoel dat stuk kunststof, gemeten vrij ver naar boven, ongeveer 6cm van boven zeg maar. Volgens mij is het maar 1 klikje naar voren. Ikzelf ben 1.94m en het gaat voor mij nog NET zo...
v/d Kooi laat ze zelf maken dus ze kunnen ook wel een special maken voor je denk ik. Ik heb even gekeken en je kan hem ietsje anders laten lopen en iets afplatten, waardoor de stoel wel helemaal naar achter kan. Maar dat is een hoop werk, dus uren, dus $$$$ :wink:
Wanneer een kleinere diameter buis gebruikt wordt voor de bar, en je (ze) de bevestiging van de bar aan de rolkooi iets verdraaid kan je stoel gewoon in de achterste stand zoals bij mij. Met mijn 1,91mtr gebruik ik meestal de een na laatste stand.
Afbeelding
Plaats reactie