Orginele remblokken vs. OMP remblokken

Alle overige technische zaken.
Vino
Actief lid

Orginele remblokken vs. OMP remblokken

Bericht door Vino »

Heren,
De remblokken op mijn speedy beginnen op te raken, en heb toen bij opel ( driessen in eindhoven & Opel centrum Oosterhout ) de prijs opgevraagd...Men vraagt hier €605,- incl. montage....WOW !! :shock:

Ben ik gaan zoeken op het net, en kwam bij deze site uit :
http://www.autosportcompany.nl/

Heeft toevallig iemand ervaring met de blokken van OMP ?
Zoals je op de site kunt zien, zijn de prijzen erg interessant, mits het natuurlijk de zelfde prestaties kan leveren als de orginele.

met deze blokken zou je dus klaar kunnen zijn ( excl. montage ) voor een kleine €100,-.....

Vaste bedankt voor jullie reacties,

Greetz,
Bas
Bijlagen
Output.pdf
(129.58 KiB) 353 keer gedownload
Super7
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Super7 »

Hé Bart ben jij degene die Ehv en omgeving onveilig maakt met een grijze Speedster? Je rijdt vaak met dak erop??

Groeten Toine uit Eindhoven (blauwe Speedster altijd open)
Vino
Actief lid

Bericht door Vino »

Hey Toine , :D yesss...denk het wel ! :D Tenzij er nog een grijze de omgeving daar onveilig maakt !
Rij eigenlijk zovaak mogenlijk zonder dakje.
Ben je me onderweg wel eens tegengekomen dan ?

Gr,
bas
Super7

Bericht door Super7 »

Yes, jij bent degene die de Opel grille en logo er nog in heeft?!
joel do desert
Actief lid

Bericht door joel do desert »

Bas,

Ik rij met de OMP blokken en ze bevallen mij goed. Geen verschil met mijn vorige blokken (waarschijnlijk de originele).

Volgens de eigenaar van de Autosportcompany worden ze in dezelfde fabriek gemaakt als de Ferodo blokken, alleen in een ander doosje verpakt.

Groetjes,

Hans
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Bas, je bent dan van plan om de road en track blokken te kopen? Hans, weet jij zeker dat je DIE hebt, en niet decompetitie blokken?
Markv heeft ook OMP blokken gehad en was daar goed te spreken over. Echter denk ik dat hij de duurdere competition blokken had.... Was namelijk meer dan 100euro vertelde hij mij.
Mark is op vakantie maar als hij terug is zal hij je er wel alles over vertellen.
Ik zou zelf voor de competition blokken gaan dan :)
ik heb in Mark z'n speedster gereden met de duurdere OMP blokken erin en dat remde prima, ook als ze koud waren....
Afbeelding
Vino
Actief lid

Bericht door Vino »

Super7 schreef:Yes, jij bent degene die de Opel grille en logo er nog in heeft?!
Hey Toine, nu maak je me nieuwschierig !...ja geloof het wel ! Rijd bijna dagelijks van Helmond naar Nuenen voor mijn werk, en ben 's weekends regelmatig op doortocht door eindhoven en omgeving... !

Gr,
bas
Vino
Actief lid

Bericht door Vino »

Maik schreef:Bas, je bent dan van plan om de road en track blokken te kopen? Hans, weet jij zeker dat je DIE hebt, en niet decompetitie blokken?
Markv heeft ook OMP blokken gehad en was daar goed te spreken over. Echter denk ik dat hij de duurdere competition blokken had.... Was namelijk meer dan 100euro vertelde hij mij.
Mark is op vakantie maar als hij terug is zal hij je er wel alles over vertellen.
Ik zou zelf voor de competition blokken gaan dan :)
ik heb in Mark z'n speedster gereden met de duurdere OMP blokken erin en dat remde prima, ook als ze koud waren....
Hey Maik,
Dat klopt, wilde eigenlijk de road & track blokken te kopen. Is eigenlijk wel een goede tip ! heb gebeld, en die competitie blokken hebben ze gewoon op voorraad en de road & track niet. Denk dat ik luister naar jouw advies en ga de competitie blokken bestellen.
Thanks !! :D

Gr,
Bas
Maik

Bericht door Maik »

Als je ECHT zeker wilt zijn advies zou je eigenlijk even het commentaar van Markv af moeten wachten, ik ben namelijk niet 100% zeker van mijn bovenstaande verhaal... wel 90% zeker zeg maar...
Afbeelding
Super7

Bericht door Super7 »

haha Bas,

Mijn vriendin ziet je vaker dan ik! Als je ooit naar een meeting of circuitevent gaat, laat maar weten, dan rijden we achter elkaar!

PS wat voor modificaties heb je aan je Speedster gedaan?
Vino
Actief lid

Bericht door Vino »

Hey Toine,
Wat voor auto heeft je vriendin...zal volgende keer eens zwaaien ! 8)
Mod's : heb een milltek uitlaat, heb de luchtfilter vervangen door een green-filter, en heb het midden consool laten spuiten in de kleur van de auto. Dat is het eigenlijk. Verlang lijstje staat nog:
-nitron's
-(binnenkort) nieuwe banden achter en voor...voor ietswat bredere...merk toch dat ie voor toch wel wat meer grip mag hebben
-diffuser...niet die lange,maar die korte ronde
-Velgen donkerdere tint laten spuiten
-en misschien toch die balk van de grille eruit

Maar zeker, laat je ook maar wat horen als je zin hebt een stukje brabant te doen !
heb al 2x met roytuner afgesproken...zou wel erg leuk met z'n 3-en te gaan !
Super7

Bericht door Super7 »

Ha Bart,

Mijn vriendin rijdt een Mini Cooper (leuke meid) :)

Wat voor een effect heeft je luchtfilter qua geluid?
Ik wil namelijk graag verschillende luchtfilters horen voordat ik ruim 600 uitgeef aan een carbon airbox..

PS morgen Circuit Zolder?
Bijlagen
mini2.JPG
mini2.JPG (95.89 KiB) 5785 keer bekeken
Vino
Actief lid

Bericht door Vino »

Hey Hans, Maik,

Heb de OMP competition blokken aangeschaft en zitten er sinds Woensdag onder. Zijn idd erg fijne blokken !
:D Zover ik het merk, remmen ze een stuk beter dan de orginele opel blokken ! bedankt voor alle tips ! :P
Maik

Bericht door Maik »

Goed zo! Ze zullen het op het circuit ook goed doen!
Afbeelding
Viperius
Nieuw lid

Bericht door Viperius »

Ff hier inhaken; mijn voorblokken zijn ook aan vervanging toe. Volgens de opel garage zo'n 300 euro. Moest ik toch ff van slikken. Remolie is overigens ook verbrand :s. In de Alpen rijden zonder je remmen te fikken is een kunst blijkbaar.

Nu, ik heb de boot maar afgehouden voorlopig voor 't vervangen van die blokken door originele Opel blokken. Zijn deze OMP blokken wat aan te raden? Zijn SBS Pro Track blokken significant better (kosten iets meer)? Is er een speciale installatie vereist voor deze blokken? Ik ben van plan van ze te laten monteren door de opel garage aangezien die remolie dan ook vervangen moet worden. Als ze een speciale installatie vereisen zie ik de garage er wel wat moeilijk over doen.
Plaats reactie